Gå till innehåll

FL2-7TD - Trn, 26/10, QoS går ned i lågor!

Recommended Posts

Postad

Game # 015,387,042 - 2-7 Triple Draw Fixed Limit 500/1,000 - Table "Rebuy (2+1) 29690 1"

Game ended Tuesday 2004-Oct-26 9:40:01 PM GMT

Players:

broline (5,130.00 in seat 1)

JohanHjort (11,445.00 in seat 2)

drc (12,835.00 in seat 3)

only_par (5,480.00 in seat 4)

QoS (6,775.00 in seat 5)

Guliganen (13,095.00 in seat 6)

Dealer: JohanHjort

Small Blind: drc (250.00)

Big Blind: only_par (500.00)

JohanHjort was dealt: 6h - 5s - Th - 7c - 2c

QoS was dealt: 5c - Tc - 4d - As - 7s

QoS Raise (1,000.00)

Guliganen Fold

broline Fold

JohanHjort Raise (1,500.00)

drc Fold

only_par Fold

QoS Call (500.00)

QoS changed 2 cards: 5c - 3c - 4d - Ts - 7s from 5c - (Tc) - 4d - (As) - 7s

JohanHjort changed 1 card: 6h - 5s - 4s - 7c - 2c from 6h - 5s - (Th) - 7c - 2c

QoS Bet (500.00)

JohanHjort Raise (1,000.00)

QoS Call (500.00)

QoS changed 1 card: 5c - 3c - 4d - 9s - 7s from 5c - Tc - 4d - (As) - 7s

JohanHjort stood pat: 6h - 5s - 4s - 7c - 2c

QoS Bet (1,000.00)

JohanHjort Raise (2,000.00)

QoS Call (1,000.00)

QoS stood pat: 5c - 3c - 4d - 9s - 7s

JohanHjort stood pat: 6h - 5s - 4s - 7c - 2c

QoS Bet (1,000.00)

JohanHjort Raise (2,000.00)

QoS All-In (1,275.00)

JohanHjort Call (275.00)

QoS shows: 5c - 3c - 4d - 9s - 7s (9,7,5,4,3)

JohanHjort shows: 6h - 5s - 4s - 7c - 2c (7,6,5,4,2)

JohanHjort wins: 14,300.00 (with 7,6,5,4,2)

Postad

Kan posta min sida av PHH också, och pilla på rubriken. :)

*tog bort dubbelinfon från QoS post - Edit av Johan*

Som sagt, med behov av två kort och en re-raise så borde jag ha lagt mig efter första bytet, sen att Johan Hjorten stog över byten dom två sista rundorna borde ju ha väkt en del signaler. :)

Men det var ju sånt sjukt kul spel! :)

Tycker att nästa members choice hos 24hPOKER kan vara 2-7TD! :)

- QoS

Postad

Jag tror inte vi hittar så många experter i 2-7 3 här på forumet...

Spontant känns det iaf jävligt korkat av QoS att betta in i Johans troliga 7:a (möjligen 8:a) med en riktigt risig 9:a... Att dessutom syna höjningen, stå pat och betta in i honom igen verkar lite självmordsbenäget. ;)

Postad

Här är mina åsikter om QoS och mitt spel.

Första rundan.

754 är en lite för svag hand för att öppna UTG vid fullbord. Om det blir lite mer shorthanded eller om mörkarna är större blir den genast mer intressant. Om det varit 77554 till att börja med så hade det varit en mer rimlig öppningshand eftersom sannolikheten att någon annan har något vettigt minskar rätt rejält då.

Jag visste ju att Daniel var på lite glädjetilt över att inte åkt ut på första plats plus att drag till en 7652-låg är en riktigt hyffsad hand som aldrig ligger långt efter en draghand och står sig väl mot färdiga händer också (mot en 8-låg har man ju exempelvis tre skott på sig att träffa 8 outs).

Rätt självklar trebet med andra ord. Eftersom vi nog kan anta att jag trebetar med lite fler händer här och Daniel får odds på 6,5:1 så är jag rätt säker på att han ska syna min höjning.

Andra rundan:

Nu sitter QoS på 5c - 3c - 4d - Ts - 7s och har sett att jag trebetade och tog 1 kort. Ett ganska rimligt antagande är att jag drog till någon form av sjua utan stegmöjligheter, kanske en låg i stil med 6542 eftersom jag knappast vet bättre (om någon har ett förslag på en lämplig serie händer att trebeta QoS med vore jag tacksam). På det här stadiet av en turnering så bluffar väldigt lite och jag bluffar överlag QoS mycket sällan.

Hur som helst, QoS sitter nu på en 7543-låg i en stor pott och jag har tagit ett kort till en sjua vilket en stor del av tiden innebär att jag också träffat någon form av skräpkort och antagligen fortfarande sitter på ett drag till en sju-låg. Typiskt ligger Daniel efter här, men inte jättemycket och potten är som sagt stor.

Frågan är då beta eller inte beta. Jag vet inte riktigt, det kan vara någon poäng med att ta kommandot, men det är också ganska säkert att jag kommer höja om jag sitter på ett hyffsat drag till en sjua. Någon som har förslag på lämplig handling här?

Hur som helst så betar QoS och jag tror inte det kan vara särskilt fel i vart fall. Men nu höjer jag och en fold är ju inte aktuell, en trebet kanske är aktuell men jag är lite skeptisk eftersom det kommer bli väldigt svårt att representera mig ur en så här stor pott även om jag måste dra till rivern.

Jag höjde naturligtvis för att jag hade en bra hand och inte var särskilt orolig för att bli av med QoS.

Tredje rundan:

Nu träffar QoS en 97-hög och ser att jag var nöjd. Eftersom jag vet att jag inte skulle stått nöjd med en 9-hög efter andra bytet, eller börjat representera en bluff så tycker jag att det här är ett ganska kasst läge.

Potten är nu på ungefär 6 stora bet. Om jag har vad jag representerar så kommer det kosta åtminstone mellan 1 och 2 stora bet, och om jag bluffar kommer det alltid kosta 2 stora bet att ta reda på det.

Om jag har en färdig sju eller åtta så har QoS bara 7%-14% chans att förbättra till en bättre hand om han spräcker sin nio-hög. Det finns förstås också en viss sannolikhet att jag bluffar (vilket jag gjorde mycket senare i turneringen) men just nu kan inte den bedömas särskilt hög. Här är ett bra läge att utnyttja mitt förutsägbara spel och checkfolda.

Är det någon som invänder här?

Att beta ut och stå nöjd med nio-hög känns rätt tveksamt såvida man inte är jäkligt säker på att jag bluffar.

Fjärde rundan:

Nu har QoS alltså en hand som enbart kan slå en bluff. Det är här som han i min mening verkligen gör av med pengar. Om jag bluffar så är det inte så ofta som jag ens synar det sista betet, och om jag bluffar och QoS checkar så kommer jag nästan säkert göra ett sista desperationsbet.

När jag sedan höjer igen så står det ganska klart att jag inte bluffar, så det verkar rätt onödigt att slänga in de sista 275 där. Jag skulle visserligen synat det sista betet med triss i ess, men det känns ändå rätt tveksamt.

Är det förresten någon som tycker att jag överspelar min hand, som om jag räknat rätt är tredje nöthanden?

Postad

Är det förresten någon som tycker att jag överspelar min hand, som om jag räknat rätt är tredje nöthanden?

Nej du överspelade absolut inte din hand, tycker jag

754 är en lite för svag hand för att öppna UTG vid fullbord.

I ett gäng där de flesta aldrig tidigare spelat 2-7 3 och där säkerligen ingen är speciellt bra tror jag snarare att du tenderar att tänka för försiktigt...

Postad
Jag visste ju att Daniel var på lite glädjetilt över att inte åkt ut på första plats [...]

Var det så uppenbart? :)

Jag tycker att mitt beteende med kommentarer som "VEM AR KUNGEN?" och "Beeetches" var tecken på att jag var van att ligga bra till! ;)

- QoS