richardd Postad 6 Februari , 2006 Rapport Share Postad 6 Februari , 2006 Dum som jag är så tog jag inte ut HH:n direkt efter den spelades och den var raderad när sessionen var slut. NL100sh, 6 personer, b2b. Inga speciella reads, bordet är väl ett vanligt nl100 bord, lite aggresivare än vanligt, knappen verkar vara "okej" och BB vanlig shortstack. Jag har 100bb, bb har 50bb och knappen har ca 250bb. Jag plockar upp 5 6 i sb. Foldat fram till knappen som höjer till 4bb Jag synar BB synar Har knappen på en ganska bred HD här vilket kanske talar för fold men jag väljer och syna. Nånting som 66-AA, AK AQ AJ KQ, samt några SC tror jag han har här. Flop 7 8 4 Helt okej flopp, funderar lite och bestämmer mig för att betta rakt ut för att inte låta eventuella färgdrag dra gratis, samt att det är ett bra sätt att ta betalt av set/överpar och liknande. Tänker jag rätt? Jag betar 11bb BB ställer in sina 46bb Knappen synar Jag All in BB tror jag kan sitta på lite vad som helst så han betalar jag gärna av om han har mig, så jag bestemmer mig för att ställa in för att låta knappen betala av med överpar och färgdrag/set/ess högt färgdrag, vilket är dom händerna jag tror han betalar av med. Men frågan är om han bara skulle syna BB's all in med en sämre hand än min? Tänker jag fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 6 Februari , 2006 Rapport Share Postad 6 Februari , 2006 fold preflop på floppen går jag gul Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
viriri Postad 6 Februari , 2006 Rapport Share Postad 6 Februari , 2006 Det ända du kan gå på här är din instinkt och vad du vet om spelaren. Spelar han tight och foldar mycket så hade jag personligen foldat din hand, men annars hade jag synat om jag visste att han spelade loose eller var totalt dum i huvudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 6 Februari , 2006 Rapport Share Postad 6 Februari , 2006 fold preflop på floppen går jag gul Visst 100bb är kanske på gränsen för hur lite man ska ha för att spela en SC men visst kan det vara värt en flop. Ok att han har dålig position men visst kan det vara värt att mixa upp en syn där då och då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 6 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 Februari , 2006 dubbel post Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 6 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 Februari , 2006 Det ända du kan gå på här är din instinkt och vad du vet om spelaren. Spelar han tight och foldar mycket så hade jag personligen foldat din hand, men annars hade jag synat om jag visste att han spelade loose eller var totalt dum i huvudet. Jag multitablar så jag undrar mer hur man borde spela mot average spelaren hehe. Jo måste sluta syna preflop raisar, iaf när jag inte har position. Hmm kom just på att jag ofta sätter motståndaren på samma händer som jag själv skulle ha i den sitsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bullebyn Postad 6 Februari , 2006 Rapport Share Postad 6 Februari , 2006 Jag betar 11bb BB ställer in sina 46bb Knappen synar Jag All in Jag hade spelat likadant, och haoppats att dom sitter på set/spaderdrag. knappen får ju svårt val om han inte sitter på färgen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 6 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 Februari , 2006 Ok bra att man inte gjorde någon större tabbe då, knappen floppade färgen med QJ, BB visade upp nån halvdan hand typ T T ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Baloos Postad 6 Februari , 2006 Rapport Share Postad 6 Februari , 2006 Om vi sätter knappen på 44, färdig färg. BB på T:spade:T:heart:, set och färdig färg, allt med lika stora sannolikheter så är det så cp -EV så det är inte klokt. Tror inte att de har mycket sämre Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 6 Februari , 2006 Rapport Share Postad 6 Februari , 2006 Om vi sätter knappen på 44, färdig färg. BB på T:spade:T:heart:, set och färdig färg, allt med lika stora sannolikheter så är det så cp -EV så det är inte klokt. Tror inte att de har mycket sämre dagens skratt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Baloos Postad 6 Februari , 2006 Rapport Share Postad 6 Februari , 2006 Heh, så du tror att en kille på NL100 på världens mest tight-veka nätverk kallsynar där med något annat än stål? Oki, släng in överpar med på honom också, det är fortfarande en dålig syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts