Gå till innehåll

Varför använda Neteller för withdrawal?


icehole

Recommended Posts

Tjena

 

Ska ta ut pengar från royal vegas poker till neteller (man kan inte föra över direkt till sitt VISA eller bankkonto på royal vegas), för att sedan föra över till bankkonto.. Men då kom jag på en grej..

 

Varför inte föra över pengarna först till typ ladbrokes (som har ett grymt simpelt bankingsystem) och sedan använda det för att föra över pokerpengar direkt till sitt VISAkonto, som ett återköp? Då slipper man ju betala Neteller fee

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chipdumpa genom trådlöst internet, då behöver man inte spela på samma nät... :D:D

 

Nej men seriöst, jag överför ju först pengarna till neteller från prima (då tar väl inte neteller någon fee eller hur?) och sedan från neteller till lb till visa

 

alltså: royal vegas poker -> neteller -> ladbrokes -> VISA

 

Eller tar neteller avgift även när jag kör royal vegas -> neteller?

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha det va så du menade. Blev lite förvirrad där. Det borde fungera aldeles utmärkt tycker jag. Har inte gjort sådär själv nån gång men har faktist tänkt tanken ett par gånger. Tror inte det är någon avgift från RVP > Neteller och skulle det vara det så borde det säkerligen stå någonstans när du försöker göra din withdraw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chipdumpa genom trådlöst internet, då behöver man inte spela på samma nät... :D:D

 

Nej men seriöst, jag överför ju först pengarna till neteller från prima (då tar väl inte neteller någon fee eller hur?) och sedan från neteller till lb till visa

 

alltså: royal vegas poker -> neteller -> ladbrokes -> VISA

 

Eller tar neteller avgift även när jag kör royal vegas -> neteller?

 

Tacksam för svar[/quote

 

du va lite snabbare än mig :P

 

nej, neteller tar ingen avgift för överförning mellan olika pokersajter (så länge det är samma valuta).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kostar dock inte 1$ med neteller till bankkonto, de har ett rätt kraftigt valutapåslag, i procent dessutom så tar du ut mycket kan det bli betydligt dyrare än check.

 

Men att gå via Ladbrokes kan jag inte reka om du inte vill ha ditt konto stängt. Jag utnyttade tidigare multi på det här sättet men då såg jag till att rejka ihop en 100$ till dem innan själva överföringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att lira ett par timmar på ladbrokes och vänta ett par dygn så ska du se att det går fint.

 

eller så springer man över ån efter vatten...

mkt lätt och smidigt att ta ut pengar via neteller när man väl har verifierat sitt bankkonto, du behöver inte skicka in pass, körkort etc

 

tar som sagt bara 1$ i avg (1,9% växlingssvg, går knappast att komma ifrån nånstans). sen så behöver inte pokersiterna/sidorna "leka bank" vilket dom ogillar...

alt spela på en sida som har gratis/billig utbetalning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chipdumpa genom trådlöst internet, då behöver man inte spela på samma nät... :D:D

 

Nej men seriöst, jag överför ju först pengarna till neteller från prima (då tar väl inte neteller någon fee eller hur?) och sedan från neteller till lb till visa

 

alltså: royal vegas poker -> neteller -> ladbrokes -> VISA

 

Eller tar neteller avgift även när jag kör royal vegas -> neteller?

 

Tacksam för svar

 

NETeller är hårda på det här tror jag, har man satt in på en sida från NETeller, så måste man ta ut till NETeller från den sidan också. Jag tror inte man kan sätta in med NEteller och ta ut på sitt VISA kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokersite -> neteller: Gratis (om samma valuta)

Neteller -> pokersite: Graits (om samma valuta)

Neteller -> Bank: 1$(+1,9% växling)

 

1,9% syns dock aldrig utan märks mer på kursen man får ut...

 

Att döma av det låter det som om uttag till konto direkt från sajten bör vara minst lika bra som via NETeller? Eller kan sajten tänkas dra ännu mer än 1,9% på kursen? Tveksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, blev lite förvirrad nu när jag läste QoS inlägg i "NETeller FAQ"-tråden.

 

staz, välkommen till POKERFORUM.nu! :)

 

To withdraw funds from your NETELLER account via Bank Wire be advised that the processing fee of requesting a Bank Wire is 7 GBP, $12.75 USD, $17.00 CAD, or $10.50 EUROS.

 

Man mailar memberwire@neteller.com, dom kommer ringa upp ta dina bankuppgifter.

 

- QoS

 

Kostar det verkligen nästa 13dollar att föra över från NETeller till sitt internetbankkonto? Är jag ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog ut till konto för ett tag sen och noterade då att det belopp jag fick ut stämde exakt med antalet dollar gånger bankens köpkurs. Minus avgiften på 1$ såklart. Tycker det är ganska schysst deal.

 

Växlingsavgift åker du ju på oavsett hur du bär dig åt om du skall ha dolares till kronor (även om den ibland är inbakad i spreaden).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...