Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

har tidigare spelat en hel del sng och mtt och har nyligen börjat spela FL på mycket låg nivå. vet väldigt lite om limit och det är mycket möjligt att detta är fullständigt tomtespel och isåfall kom gärna med alternativ på vad jag ska förbättra.

spelet är minst sagt löst preflop och folk synar raise med lite vad som helst och höjer med mycket skräp. har inte suttit så länge på bordet men SB verkar rätt kass och spelar mycket skräp oavsett raise eller inte och har visat ner K4o efter en raise och cappad flop där han bara har haft toppar. BB verkar ganska vettig och har inte gjort något speciellt hittintills och bara visat nere en AKs. CO är ny vid bordet och har enbart foldat ett par händer.

PokerStars 0.10/0.20 Hold'em (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is Button with 9:diamond:, 8:diamond:. UTG posts a blind of $0.10.

UTG (poster) checks, 4 folds, CO calls, Hero calls, SB completes, BB raises, UTG folds, CO calls, Hero calls, SB calls.

synen känns självklar och efter BBs raise så verkar det vettigt att syna

Flop: (9 SB) T:club:, 7:spade:, K:spade: (4 players)

SB bets, BB raises, CO calls, Hero 3-bets, SB calls, BB caps, CO calls, Hero calls, SB calls.

genom att 3beta hoppas jag få bort eventuella dåliga färgdrag och förhoppningsvis även bra färgdrag. vid det här laget är jag hyfsat säker på att BB har som sämst AK kan också ha ett set. CO och SB kan ha vad som helst troligtvis har minst en av dom ett färgdrag

Turn: (12.50 BB) T:heart: (4 players)

SB checks, BB bets, CO folds, Hero calls, SB calls.

hoppas här att eventuella färgdrag har foldat och set inte vitsen att med att fortsätta betta då jag kan dra dött dock anser jag att mina pottodds är alldeles för bra för att folda

River: (15.50 BB) 9:spade: (3 players)

SB bets, BB calls, Hero folds.

träffar inte min stege och ser inte att det finns någon som helst chans att vinna potten med mitt par i nior och foldar

Final Pot: 17.50 BB

kommentera gärna hur jag spelat handen och vad jag eventuellt borde ha gjort

Postad

Tja, jag hade starkt övervägt att höja preflopp eller åtminstone efter att bb har höjt. Orsaken är att vi vet UTG inte har en mycket sämre en slumpmässig hand och näste limpare inte orkar höja trots alla gratispengar i potten. Nu spelar ju folk som idioter, men händer som AJs och liknande borde vara väldigt otroliga hos limparna.

Anyway så tror jag att du har mer än 1/4 vinstchans här, plus att du kan få gratiskort och lite annat godis om du lägger in ett tredje bet när bb höjer. Och även om du inte tjänar något rätt av på höjningen så är det bra för dig med en gigantisk pott, dels eftersom du har bästa positionen, och dels eftersom du har en hand som oftast har blivit något starkt som går att värdebeta på rivern eller är en lätt fold även i stora potter.

På floppen så trebetar du för gratiskort, att få bort färgdrag kan du ju glömma. Höjningen kan ju diskuteras, men du bör definitivt spela vidare med så passa många bet i potten.

Turn är ju ett riktigt tråkigt kort, men ett vik för en bet är ju inte aktuellt. I övrigt bör du lära dig att färgdrag inte viker innan rivern.

Rivern är ju en jättelätt fold med bet + syn och hade varit ok att vika även om det blivit bet + fold.