Gå till innehåll

PRG: Allt om Fold'em!


Erna

Recommended Posts

Hej!

 

Jag tänkte testa Fold em (http://www.fold-em.com)

Tillsammans med Party poker 6 manna bord.

Jag laddade ner trial-versionen

Men för det första så har den svårt att läsa vilka kort man fått.

Det står ofta "card # 1 could not be read"

 

Samt så slänger den inte händerna automatiskt..

(jag har ställt in vilka händer jag vill ska sparas)

 

Någon som vet hur man kan fixa det eller har andra synpunkter/åsikter om programmet..

 

* RP och flytt till Studier - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Om man inte hinner folda sina starthänder så måste man spela på färre bord. Att folda preflop ska ju ske mer eller mindre automatiskt, problemet uppstår snarare när man blir check-raisad på turn på tre bord samtidigt.

Eeh, den största delen av distraktionen beror ju på att du måste folda en massa händer till höger och vänster. Det är visserligen split-second-beslut, men de fragmenterar ju din uppmärksamhet, eller hur man nu ska uttrycka det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eeh, den största delen av distraktionen beror ju på att du måste folda en massa händer till höger och vänster. Det är visserligen split-second-beslut, men de fragmenterar ju din uppmärksamhet, eller hur man nu ska uttrycka det..

 

Särskilt om man spelar på en sajt som envisas med att slänga upp det senast "aktiverade" fönstret rakt i nyllet på en istället för att smidigt lägga det i en kölista så att det ploppar fram när man har klickat färdigt på det bord man är på just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Särskilt om man spelar på en sajt som envisas med att slänga upp det senast "aktiverade" fönstret rakt i nyllet på en istället för att smidigt lägga det i en kölista så att det ploppar fram när man har klickat färdigt på det bord man är på just nu.

Finns det sajter som sköter det så smidigt? Rena paradiset, ju! Var då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Särskilt om man spelar på en sajt som envisas med att slänga upp det senast "aktiverade" fönstret rakt i nyllet på en istället för att smidigt lägga det i en kölista så att det ploppar fram när man har klickat färdigt på det bord man är på just nu.

Finns det sajter som sköter det så smidigt? Rena paradiset, ju! Var då?

Inte vad jag vet, men det finns program som sköter den saken, tror jag mig minnas att jag har läst om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man automatiserar delar av sitt spel och tar inte lika många beslut som en spelare utan halvbot (foldem), vilket gör att man får fördel.

Men det tankesättet gränsar ju till att säga att användande av check-boxarna är fusk. Man automatiserar sitt spel.. Det bygger ju dock fortfarande på eget tänkande - du har på förhand specificerat vilka händer du vill spela. Foldem tänker inte åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man automatiserar delar av sitt spel och tar inte lika många beslut som en spelare utan halvbot (foldem), vilket gör att man får fördel.

Men det tankesättet gränsar ju till att säga att användande av check-boxarna är fusk. Man automatiserar sitt spel.. Det bygger ju dock fortfarande på eget tänkande - du har på förhand specificerat vilka händer du vill spela. Foldem tänker inte åt dig.

 

Alla botar bygger väl på sitt eget tänkande, man säger till boten hur den ska agera i vissa situationer. Då finns det alltså inget fusk ??

Trist att vissa försvarar användandet av dessa program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ändå ska folda handen spelar det ingen roll om ett någon annan gör det åt en. Om jag anställer en kille som foldar alla mina dåliga händer, är det också fusk?

 

Ja, om du spelar live är det förbjudet. Och online är det fusk att använda program som foldar åt dig. Vart ska man annars dra gränsen för vad som är fusk ? Om jag ändå ska höja alla höga par pre flop, varför kan inte ett program göra det åt mig osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla botar bygger väl på sitt eget tänkande, man säger till boten hur den ska agera i vissa situationer. Då finns det alltså inget fusk ??

Trist att vissa försvarar användandet av dessa program.

Jag försöker bara föra en nyanserad diskussion. Det är visst inte så uppenbart som vissa tycker, då en site (minns inte vilken) uttryckligen godkänt användande av Fold'em. Är det fusk där oxo, enligt dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla botar bygger väl på sitt eget tänkande, man säger till boten hur den ska agera i vissa situationer.

Njae, man ger dem visserligen en metod för att hantera situationer, men det normala i spel med någorlunda mogen "AI" (eg schack och backgammon) är att programmen är långt bättre än deras skapare någonsin skulle kunna bli.

 

checkboxen automatiserar inte ditt spel du får ju fortfarande trycka i checkboxen inför varje beslut...

Det är klart den gör, det är bara en gradskillnad. Däremot är det tillgängligt för alla vilket gör det väldigt skiljt från fold'em.

 

Är fold'em fusk så måste det ju rimligen också gälla pokeraceHUD och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart den gör, det är bara en gradskillnad. Däremot är det tillgängligt för alla vilket gör det väldigt skiljt från fold'em.
Well egentligen är bara checkboxen en tidsförskjutning om när du kan ta ditt beslut så nä... Du måste fortfarande fatta samma beslut, det görs inte automatiskt...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...