Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är ny inför både SNG, SH och NL, men verkar kunna hålla mig flytande iaf. Kul är det i vart fall. Här kommer en HH där jag inte vet riktigt hur bra/dåligt jag spelar. Kommentera gärna. Det semibluffas rätt vilt, känner mig alltid livrädd i sådana situationer i NL..

Av nån anledning så har jag tappat bort infon om stackdjupet, så det får vi klara oss utan... :? I de fall stackdjup påverkar så kan ni ju säga var ni tycker "gränserna" går, osv.. :-/ EDIT: Tror att jag höjde all in på river. Men vet inte hur mkt fi satt på..

6-manna NLT SNG med två prisplatser. 4 spelare kvar.

SB posts small blind ($10.00)

BB posts big blind ($20.00)

Klyka får :Kc::Jc:

Klyka raises for $80.00

BUTTON folds

SB folds

BB calls for $60.00

Dealing Flop :4d::5c::9h:

Potten $170

BB bets $40.00

Klyka raises for $80.00

BB calls for $40.00

Dealing Turn :4d::5c::9h::6c:

Potten 330

BB checks

Klyka bets $320.00

BB calls for $320.00

Dealing River :4d::5c::9h::6c::2c:

Potten 970

BB bets $60.00

Klyka raises for $180.00

Postad

Tycker du committar alldeles för mkt chips på turn och tar inte tillräckligt betalt på river. Dessutom mesig reraise på floppen, han måste ju syna den om han har något endaste som kan vara i närheten av den floppen.

Postad
Tycker du committar alldeles för mkt chips på turn och tar inte tillräckligt betalt på river. Dessutom mesig reraise på floppen, han måste ju syna den om han har något endaste som kan vara i närheten av den floppen.

Vid eftertanke så tror jag att jag blev all in på river, vilket isf väl betyder att jag committat på tok för mkt på turn?

Jag vet inte bvad jag tänkte på på floppen, antar att jag bara ville se om han råbluffade, men det är ju ofta bortkastade pengar med minraise..

Postad
Om du nu ska slå om på flopp så slå om åtminstone i närheten av pott eftersom du vill att ha ska vika sig. På turn är det bara att dega in sen när du plockat upp färgdraget.

Yuk!

Raisa mer på floppen, visst, men annars är det ju ett skolexempel på när man ska checka bakom på turn.

Postad

1. Gillar din räjs innan floppen.

2. Vad gör du här? Om du ska räjsa så får du klämma till rejält, allra minst $160, och då förutsätter det att du har en read som säger att han kan lägga handen. Dock så kan det vara bättre att lägga sig och gå vidare till nästa hand, ingen poäng med att riskera en massa marker här, är du uppe mot den typiske SnG motståndaren så tjänare du mer på att vänta på en färdig hand som du kan få bra betalt för.

3. Om du vill beta på turn (förutsatt att du har en read som säger att han kan lägga sig) så ställer du in här, för att maximera dina chanser att vinna handen. Eller så checkar du och tittar på rivern gratis.

4. Om det är dina sista pengar på rivern är det ju inte mycket mer att göra än att ställa in där.