Gå till innehåll

Alkohol och poker?


noname13

Recommended Posts

Det är nog sämre att spela när man är utmattad än när man är full tror jag. De gånger jag losat riktigt stort har jag varit utmattad. När jag spelat på fyllan har jag vunnit oftare än jag förlorat, men oftast har jag bara somnat och det gör ju inget (om man inte räknar sömn som en alternativkostnad förstås).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har du nog väldigt rätt i kissemissen. När man tänker tillbaka på stora förlustsessioner har det varit just när man sitter och är trött som fan och inte orkar göra vettiga beslut utan dunkar all in och synar såna hit och dit. Så länge man är fokuserad, pig och sugen på att lira poker gör ett par öl inget tycker jag. Det är bara till fördel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot mellan poker och dålig alkohol. Man spelar bevisligen bättre med ett glas Laphroaig än en flarra mekongwhisky bredvid tangentbordet... ;)

 

Frågan är väl hur stor skillnaden i spelkvalitet är om man har en "flarra" mekong skvalpandes i magen jämfört med skvalpet från en "flarra" Laphroaig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...