Gå till innehåll

NLT- AK, tomtigt spelad?


Recommended Posts

Skulle behöva lite feedback hur jag spelade den här handen. Tycker själv att jag inte spelade helt fel. Kom gärna med synpunkter.

 

Game # 237131829 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Barcelona"

Game ended 2006-02-02 17:49:36 GMT+01:00

 

Players:

hugo_vr6 (EUR 10,00 in seat 1)

freddie31 (EUR 74,00 in seat 2)

Dionyzo (EUR 119,52 in seat 3)

HERO (EUR 101,94 in seat 4)

lunte (EUR 86,25 in seat 5)

yurkatika (EUR 170,35 in seat 6)

Sjon1 (EUR 122,37 in seat 7)

MrVain (EUR 125,85 in seat 8)

 

Dealer: freddie31

Small Blind: Dionyzo (0,50)

Big Blind: HERO ( 1,00)

 

HERO was dealt: Kh - As

 

lunte Call (1,00)

yurkatika Fold

Sjon1 Call (1,00)

MrVain Fold

hugo_vr6 Fold

freddie31 Fold

Dionyzo Raise (3,00)

HERO Call (2,50) - Tar en syn här, Small blind representerar en hand och jag kanske borde slå om för att få lite information men hoppas på en flopp p.g.a den dåliga positionen

 

lunte Call (2,50)

Sjon1 Call (2,50)

 

Flop 8h - Ah - Ac

 

Dionyzo Bet (9,75)

HERO Call (9,75) - Färgdrag ute men tycker inte det finns anledning att sätta Fi på ett drag då han höjde pre, ess eller ett högt par som bettar ut för information. Så länge han inte sitter på drag här förlorar jag inte mycket på att syna då jag ändå kommer få svårt att släppa med den kickern.lunte Fold

Sjon1 Fold

 

Turn 8h - Ah - Ac - 5s

 

Dionyzo Bet (30,00)

HERO Call (30,00) - Tycker turn är ett helt okej kort har ingen read på Fi men tvivlar på att han skulle höja upp med A5 ur position efter ett antal limpare, det var trots allt bara en liten raise han gjorde. Leder med största sannolikhet här.

 

River 8h - Ah - Ac - 5s - Qc

 

Dionyzo Bet (65,00)

HERO All-In (58,69) - Självklart ett scarecard men jag kan inte tänka mig att det finns många som förespråkar fold här, för mig en enkel syn..

 

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag skulle raisat honom på turn, fast det kanske beror på att river-Q skrämmer mig och jag inte kan bortse från det :? .

 

Hur som helst, du borde leda på turn precis som du säger. Efter hans bet på 30 har han 60 kvar i stacken. Om du raisar även en mini-raise så blir det ju all-in i vilket fall så länge han inte foldar.

 

Om du synar med så borde han checka river så till vida inte riverkortet hjälper honom, iofs får du säkert lite värde ur honom då också eftersom potten blivit stor. Jag tror ändå på turn-raise och hoppas på ett sämre ess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är den också att iom hans stor bet på turn så är jag i princip övertygad att han sätter mig på ett färgdrag som han vill försvara sig mot med sina trips. Hade han haft kåk hade han väl snarare velat gett mig dragodds till färg iom att jag drar dött då.

 

Skulle han verkligen inte betta en hand som A10-AJ i på river?.. svårt att säga.. Jag hade säkert gjort det själv för att jag vet att ett sämre ess betalar av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaså det vet dig jag slog.

led faktiskt en aning med dig, men enligt mig själv fanns det nog inget att göra från din sida. anledningen till att jag spelade handen som jag gjorde var att jag sett dig höja 3bb ur position med AT och gjort en och annan tveksam syn. När du dessutom inte re-raisade mig pre så va jag övertygad om en A9-AJ vilket visst var fel.

Mend du nikkar inte HERO när du lirar va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaså det vet dig jag slog.

led faktiskt en aning med dig, men enligt mig själv fanns det nog inget att göra från din sida. anledningen till att jag spelade handen som jag gjorde var att jag sett dig höja 3bb ur position med AT och gjort en och annan tveksam syn. När du dessutom inte re-raisade mig pre så va jag övertygad om en A9-AJ vilket visst var fel.

Mend du nikkar inte HERO när du lirar va?

 

Vad var det för tveksam syn jag gjorde?.. Det minns jag inte själv men det är möjligt att det blev någon konstig grej jag gjorde :D

 

Klart jag måste höja UTG med A10, Med tanke på hur tight liret är på B2B så tvekar jag inte att höja med ett gäng händer för att årminstone stjäla blinds.

 

Nej jag nickar inte Hero när jag spelar men det är ju en standard grej att skriva vid handanalys..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelade handen bra ändra fram till turn.

 

Jag hade själv slagit om all-in i det läget, för jag vill inte se en färg eller T-Q ramla på river och ställas inför ett svårt beslut.

 

FI raisar preflop och representerar TPTK eller högt par (beroende på din read bör du veta en hand distribution på FI), och förhoppningsvis sitter han på AT-AQ, och han skulle nog heller inte kunna släppa den om du ställde honom all-in på turn eftersom han var relativt commited. Du var i ett drömscenario på turn enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer faktiskt inte ihåg vad det var för tveksam syn du gjorde men det var något jag täntke på.

Själv höjer jag sällan med AQo från UTG men jag kände att jag var

tvungen att länsa lite bland limparna med AQs från small.

Brukar inte du lira på lite högre nivå? har för mig jag läst några HH av dig innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att man kan ha TPTK preflop men jag förstår nog vad du menar.. Skillnaden är att det i princip inte spelar någon roll om jag slår om all in på turn så finns det ju inte en hand Fi kan ha som han släpper.. Förutom en ren bluff och då kan jag lika gärna syna.. eller tänker jag fel.. Enda är såklart färgdraget men det är så avlägset så det finns inte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer faktiskt inte ihåg vad det var för tveksam syn du gjorde men det var något jag täntke på.

Själv höjer jag sällan med AQo från UTG men jag kände att jag var

tvungen att länsa lite bland limparna med AQs från small.

Brukar inte du lira på lite högre nivå? har för mig jag läst några HH av dig innan.

 

Jag hade inte spelat många händer på bordet och det gick ju bra direkt, har för mig att jag hade otur i nån pott så det åkte ner.. Låg iaf 30+ efter 5 minuter.. :D

 

Jag spelar aldrig högre än 0.50/1.. Förhoppningsvis kommer jag komma upp högre om det inte blir för mycket sådana här händer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att man kan ha TPTK men jag förstår nog vad du menar.. Skillnaden är att det i princip inte spelar någon roll om jag slår om all in på turn så finns det ju inte en hand Fi kan ha som han släpper.. Förutom en ren bluff och då kan jag lika gärna syna.. eller tänker jag fel.. Enda är såklart färgdraget men det är så avlägset så det finns inte..

 

TPTK är fullt möjligt att ha preflop.

 

Exakt, det spelar ingen roll om du slår om på turn eftersom han kommer aldrig kunna släppa trissen om han hade hygglig kicker (vilket han med stor sannolikhet kan tänkas ha med tanke på raise preflop, bet flop och turn).

 

Om det var en ren bluff skulle du ändå inte få något mer betalt på river om du bara callade turn (om han inte skulle få för sig att försöka bluffa dig på river trots att du callade stor bet på turn)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla berätta hur man kan ha Top pair med Top kicker preflop..?

 

Hehe, jag vilseledde mig själv. Med TPTK menar jag givetvis 2 höga kort. Brukar calla dem det även preflop (fast man inte kan ha ett par med hög kicker preflop). Ja du förstår nog poängen iaf! :)

 

Som jag sa, syn eller all in ger nog samma utväg..

 

Ja, förmodligen, men det finns även vissa som inte kan släppa A-triss med låg kicker när de bettat ut hårt och får omslag, som däremot gör det på river om något scary card dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...