Gå till innehåll

Satelliter till Pokerstars 500k och 750k?


Facklan

Recommended Posts

Tänkte kolla om någon har koll på vilka satteliter som går till dessa turneringar? Antar att det finns lite olika former och skulle gärna ha tips på vilka som ni tycker är mest fördelaktiga.

 

Kommer inte kunna kolla det själv pga flytt på 2 dar så ni får ursäkta den lite lama tråden. Fick ett plötsligt sug att veta nuu! :)

 

* Flytt till Onlinepoker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar finnas $3-rebuy ($5 för 750k-turneringen). Löst spel, många inköp och hyfsat lätta att klara med lite tur och vettigt spel. Sedan finns SnG-satelliter också ($27 för 500k-turneringen har jag för mig). FPP-satelliterna är ju gratis men chansen att klara en sådan är inte jättestor. Många deltagare och få platser.

 

EDIT: Glömde att det även finns lite dyrare (typ $20-30) freezeout-satelliter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm $3? Låter ju som om det är typ 2000 pers i dom...iofs SNG satteliten lät ju vettig. 9 pers antar jag?

 

Eftersom snittet är typ 4-5 inköp i rebuyen går c:a 5-10% vidare. Inte omöjligt eftersom många spelar huvudlöst. SnG'n är 9 pers. Eventuellt finns flerbords-SnG's också, kommer inte riktigt ihåg.*

 

*EDIT: Vilket det alltså gjorde enligt derpase.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte kolla om någon har koll på vilka satteliter som går till dessa turneringar? Antar att det finns lite olika former och skulle gärna ha tips på vilka som ni tycker är mest fördelaktiga.

 

Kommer inte kunna kolla det själv pga flytt på 2 dar så ni får ursäkta den lite lama tråden. Fick ett plötsligt sug att veta nuu! :)

 

* Flytt till Onlinepoker - QoS *

 

 

Måste rekommendera 9pers sngn, spelet är riktigt dåligt, vunnit 3/5 och jag anser mig inte vara speciellt bra... Verkar vara många "lyckosökare" från dom lägre nivåerna som spelar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...