Gå till innehåll

NLT - Hur skulle ni ha spelat, var jag för feg?


Recommended Posts

Som sagt innan jag är ny på denna nivån brukar spela0.10/0.20

Summan jag har vid bordet e större än jag brukar ha så vid detta tillfälle är jag livrädd. Frågor

spelar jag för fegt?

skulle jag re-raisat preflop,

skulle jag re-raisat på floppen?

skulle jag raisat re-raisat turn?

skulle jag raisat river?

hur skulle ni spelat?

vad tror ni han hade?

 

Game # 236407304 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Arjeplog"

Game ended 2006-02-01 22:15:05 GMT+01:00

 

Players:

sweeed (EUR 23,75 in seat 2)

Tjotte (EUR 62,10 in seat 3)

Shabby (EUR 69,80 in seat 4)

klonkosaur (EUR 54,10 in seat 5)

IJidder (EUR 33,70 in seat 6)

 

Dealer: Shabby

Small Blind: klonkosaur (0,25)

Big Blind: IJidder (0,50)

 

IJidder was dealt: Ad - Kd

 

sweeed Call (0,50)

Tjotte Fold

Shabby Raise (2,00)

klonkosaur Fold

IJidder Call (1,50)

sweeed Call (1,50)

 

Flop Jh - Ah - 8d

 

IJidder Bet (3,00)

sweeed Call (3,00)

Shabby Call (3,00)

 

Turn Jh - Ah - 8d - 4s

 

IJidder Check

sweeed Check

Shabby Bet (8,25)

IJidder Call (8,25)

sweeed Fold

 

River Jh - Ah - 8d - 4s - 6s

 

IJidder Check

Shabby Check

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle raisat floppen ca 3ggr för att ta bort färgdragen (jobbigt o torska TPTK på en billig färg) sen om ngn har triss eller 2 par får du nog en all in mot dig så då får du typ tänka på hur han spelat tidigare och antingen syna eller lägga.

Sen skulle jag bettat rivern om ljidder checkat sätter jag inte honom på triss eller möjligtvis 2 par men nu e potten hyfsat stor så lika bra slänga in en bra bet till om han var på drag o sen försökte köpa potten som är mycket möjligt.

 

Menjag vill ha sett hur bordet spelat innan även hur du spelat innan om det tait eller lotto gamblers du sitter med för att kunna avgöra bättre dom kanske ser dig som en Gus Hansen typ och vill sätta dit dig tycker det svårt på en hand sådär att säga vad man ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är rätt att både syna och reraisa preflop, men skulle oftare välja att reraisa.

 

På flop tycker jag det är rätt att beta ut oavsett hur du spelat preflop.

 

När du fick syn på floppen brukar det nästan alltid betyda att du leder när du spelar 0.25/0.50 så när du får en sån blank och fin turn rekommenderar jag att beta ut.

 

Rivern är också blank antingen valuebet eller check syn. Många gånger har dom drag så då är det bara checka och låta honom bluffa. Vissa gånger har han ett dåligt A eller orkar inte släppa sina QQ eller vad han har och det är rätt att valuebetta eftersom han checkar annars. Fingertoppskänsla :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle raisat floppen ca 3ggr för att ta bort färgdragen (jobbigt o torska TPTK på en billig färg) sen om ngn har triss eller 2 par får du nog en all in mot dig så då får du typ tänka på hur han spelat tidigare och antingen syna eller lägga.

 

Du vill inte ha bort sämre händer, du vill att de ska syna trots att de inte har odds för att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle raisat floppen ca 3ggr för att ta bort färgdragen (jobbigt o torska TPTK på en billig färg) sen om ngn har triss eller 2 par får du nog en all in mot dig så då får du typ tänka på hur han spelat tidigare och antingen syna eller lägga.

 

Du vill inte ha bort sämre händer, du vill att de ska syna trots att de inte har odds för att göra det.

 

Jo jag vill det, finns så många som synar dyrt på sina drag så det jämnar ut sig dom tänker väl implicit eller inte alls, jag skiter i oddsen dom ska inte få vinna med färgen billigt om det redan finns lite pengar i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställ istället för att syna turn. Han kan nog syna med lite vad som helst, AQ AT KK QQ, som han bara checkar river med. Med lite tur tror han att du är jättefisk och sitter på drag. Alternativt cappa turn och ställ river oavsett kort. Du har nästan garanterat bäst hand! Enda handen som slår dig som han skulle ha anledning att slowspela är AA, vilekt är föga troligt. Resten borde han bombat direkt med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...