Mjorich Postad 25 Oktober , 2004 Rapport Postad 25 Oktober , 2004 Vänner, Jag kör en del tiomansturneringsbord och tenderar oftast att komma 2a eller 3a, vilket i och för sig är bra, men lite tråkigt. Jag har svårt att dra det längsta stråt mot den sista motståndaren. Har ni några övergripade tips för den här typen av poker? Även om ni har tips i övrigt på den här "lilla" turneringsformen. Citera
EAK Postad 25 Oktober , 2004 Rapport Postad 25 Oktober , 2004 Har du läst denna artikel? http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=1511 Citera
Hjort Postad 25 Oktober , 2004 Rapport Postad 25 Oktober , 2004 Spela en satans massa händer och spela riktigt jäkla aggressivt. Citera
Mjorich Postad 25 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2004 Spela en satans massa händer och spela riktigt jäkla aggressivt. Vann precis min första tournie med denna strategi. Läste guiden någon på forumet hade skrivit. Historien är lite småkul. Jag är chipleader. Går all in på pre-flop med skitkort, han lägger sig. Får AK nästa, går all-in, han lägger sig. Får AA nästa, han är frustrerad och hänger på min all-in. Jag får kåk. Citera
Bloop Postad 28 Oktober , 2004 Rapport Postad 28 Oktober , 2004 Lyckades vinna en NL tiomanna Siddngo med inköp 1.10 Euro på 24h igår. Använde tipsen i gdailys artikel när det var dags för HU på slutet. Hade ungefär 2500 chips och motståndaren 7500 när vi började. Såg nästan alla floppar, bluffade på många och höjde med många, många händer preflop. Otroligt mycket mer aggressivt än vad jag spelar när det är fullbord FL . Funkade den här gången i alla fall. Nu var nog inte motståndet det bästa men så är jag en gröngöling själv så. Kul när man ser teorin fungera i praktiken. Tycker själv att det är jobbigt att möta en aggressiv spelare HU fastän man vet att man har bästa handen 50% av givarna. Bloop Citera
Ades Postad 29 Oktober , 2004 Rapport Postad 29 Oktober , 2004 Lyckades komma 2:a i en liveturnering igår. Har också problemet att jag kommer ofta 2:a, vilket är mycket irriterande. Tycks som att dom få gånger jag kommit 1:a beror nästan bara på tur. Jag låg 3:a ett tag med 130 kvar i marker då blindarna var på 200-400 och chipleader hade kring 9000 i marker, lyckades dubbla upp mig 5 ggr på raken, så kanske inte ska vara så besviken. Citera
Rollin Postad 31 Oktober , 2004 Rapport Postad 31 Oktober , 2004 Man måste ha lite flyt också specielt när mörkarna är så höga, de är svårt att "outplaya" någon när båda sitter på 10-13bb's. De som är viktigt är att man är agressiv och man har ganska stor koll på vilka händer som är bra, när man kan bluffa, när man ska segspela och så vidare. Citera
Hjort Postad 31 Oktober , 2004 Rapport Postad 31 Oktober , 2004 Man måste ha lite flyt också specielt när mörkarna är så höga, de är svårt att "outplaya" någon när båda sitter på 10-13bb's. Fast det är ju väldigt lätt att spela ut sig själv genom att folda för mycket. Att folda en hand som A9o på slutet kan ju lätt kosta en mer än ett eller två inköp i rent EV. Det är alltså mycket lättare att ge upp enorma mängder EV genom att folda för mycket än att syna/höja för mycket när man spelar HU med stora mörkar. Citera
Recommended Posts