Klyka Postad 31 Januari , 2006 Rapport Postad 31 Januari , 2006 Poker som yrke är nog väl långt att gå (än så länge?) i mitt fall. Kanske kan ses som ett möjligt extraknäck, om 2006 års vinster håller i sig. Nåja, vilka av de aspekter som tänks behandlas under denna avdelning kan komma att bli relevanta för oss(?) som ser det som ett extraknäck kombinerat med hobby? Vet faktiskt inte riktigt vad som är viktigt att tänka på, förutom skatter. Skatter, ja. Jag sover bättre om jag inte är kriminell. Samtidigt vill jag inte skatta. Går sådana frågor under denna avdelning eller under ekonomi och juridik? Eller lite både och? Intressant avdelning iaf! Hoppas den blommar upp! Citera
Hjort Postad 31 Januari , 2006 Rapport Postad 31 Januari , 2006 Bort med OT-omröstningen. Du är inte kriminell och behöver inte betala svensk skatt om du håller dig till siter med bas inom EU (till vilket bla Gibraltar och Malta inräknas). Fan vet om du behöver deklarera icke beskattningsbar inkomst, antagligen. Citera
Klyka Postad 31 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2006 Bort med OT-omröstningen. Förlåt... Kunde inte låta bli... Du är inte kriminell och behöver inte betala svensk skatt om du håller dig till siter med bas inom EU (till vilket bla Gibraltar och Malta inräknas). Fan vet om du behöver deklarera icke beskattningsbar inkomst, antagligen. Bra svar. Men frågan, om än otydligt formulerad, avser var denna typ av frågor ska postas - här eller i ekonomi och juridik? Samt även vad denna avdelning av forumet kan göra för den som ser poker som ett extraknäck snarare än som ett yrke. Citera
Myssion Postad 31 Januari , 2006 Rapport Postad 31 Januari , 2006 Vilken nytta denna gruppen får för de som extraknäcker får nog tiden utvisa. Jag tog upp det som ett förslag, och vips så fanns gruppen här. Jag hade naturligtvis massa trådidéer, men har inte hunnit skapa en enda än... Men jag hade tänkt mig lite saker som planering, pension, lån, stäjkning, dela konto/spela i "lag", försäkring och lite annat smått och gott, vissa saker gäller nog de som extraknäcker och vissa gör det nog inte. Beskattning får väl behandlas i befintliga trådar. Citera
gdaily Postad 31 Januari , 2006 Rapport Postad 31 Januari , 2006 Svenska Spel öppnar ju snart sitt eget pokerrum. Om det blir fisktätt där, vilket man kan tro både det ena och det andra om, så blir det i alla fall en icke-diskussionsfråga för de som spelar där. Citera
Myssion Postad 31 Januari , 2006 Rapport Postad 31 Januari , 2006 Svenska Spel öppnar ju snart sitt eget pokerrum. Om det blir fisktätt där, vilket man kan tro både det ena och det andra om, så blir det i alla fall en icke-diskussionsfråga för de som spelar där. Exakt vad är det som blir en icke-diskussionsfråga? Citera
gdaily Postad 31 Januari , 2006 Rapport Postad 31 Januari , 2006 Svenska Spel öppnar ju snart sitt eget pokerrum. Om det blir fisktätt där, vilket man kan tro både det ena och det andra om, så blir det i alla fall en icke-diskussionsfråga för de som spelar där. Exakt vad är det som blir en icke-diskussionsfråga? Vet faktiskt inte riktigt vad som är viktigt att tänka på, förutom skatter. Skatterna på SS-poker menade jag. Citera
Myssion Postad 31 Januari , 2006 Rapport Postad 31 Januari , 2006 Svenska Spel öppnar ju snart sitt eget pokerrum. Om det blir fisktätt där, vilket man kan tro både det ena och det andra om, så blir det i alla fall en icke-diskussionsfråga för de som spelar där. Exakt vad är det som blir en icke-diskussionsfråga? Vet faktiskt inte riktigt vad som är viktigt att tänka på, förutom skatter. Skatterna på SS-poker menade jag. Aha, då är jag med... trodde först du menade huruvida SS kommer att bli fisktät eller inte, fattade inte varför du yrade om det i denna tråden... Men då kan vi ju ta den icke-diskussionen i den tråden det passar bäst (troligen en icke-tråd). För övrigt blir det väl lika mycket icke-diskussion oavsett fisktäthet... Citera
Recommended Posts