Gå till innehåll

ATIX, fr. 1/2 - då ska jag spela stabilt.

Recommended Posts

Postad

Tilt - En öl för mycket - Bristande motivation - Tvångsspel - All in

Ja, det är några av begreppen som gör att det just nu ser mörkt ut och mitt självförtroende är på vippen att ramla av stolen, eller något liknande.

Jag har funderat på en dagbok en längre tid, dels för att anteckna och kunna gå igenom lite tveksamma händer - men det viktigaste av allt, att mitt spel blir bättre och min diciplin blir nästintill perfekt. Lite tråkigt att få dåligt spel svart på vitt ju.

Frågan är ju då vad som ska göras för att man ska lyckas med detta!

Salomonsson - följande steg ska utföras innan du sätter din hand på musen igen.

1. Städa upp lägeneheten

2. Tvätta upp allt som är smutsigt

3. Se till att disken åker in i diskmaskinen och är ren efter någon timme.

Tre enkla steg som måste ordnas, frågan är bara om man klarar det. Diciplin Salomonsson, ja just det!

Ljuset syns i allt mörker som tur är

Efter att ha haft en utvecklande helg med positivt spel, samt känt en utveckling så raserades allt lördag kväll samt under söndagen, även om en del ljuspunkter fanns.

Ljuspunkten var iaf att jag slutade 5:a i en satellit till en satellit för att få komma till Monte Carlo - värde $16.000 Brukar iofs komma till finalbordet där men missade att ta mig i topp tre efter att ha förlorat med 88 mot 99. Funderar fortfarande på om jag tog rätt beslut där. Ska fundera vidare på det och eventuellt postar jag handen här senare för några kommentarer.

Otur - ja det får man allt leva med, men hur hanterar man det däremot? Några bra tips? Lösningar är välkomna, tack!

Att möta en idiot och sen förlora mot densamme, hur hanterar man det?

Som att spela med AJs ur position (ja, där felet av mig ligger). Flop på 35T sen träffar jag A på turn och gör en saftig re-raise, och (o)turligt nog träffar jag J på rivern - all in och man får syn av QK. Var hittar han den synen på turn? Var? Hjälp mig snälla! Visst om folk drar ut en på öppna stegdrag med dåliga odds, men att dra ut en med obefintliga odds.

Se till att komma i säng i god tid så att du är utvilad om dagarna

Då har man en måndag och en tisdag framför sig innan ens riktigt seriösa spel börjar, jag trodde det skulle börja när jag fick Poker Tracker, men tji fick jag. Eller jo spelet har väl varit bra men det påverkas nog av lägenheten. Jag kommer nog att lira lite smått utan att bokföra något under dessa dagarna och sen får det gå hur det går. På onsdag tar jag iaf nya tag och då ska det bara bli ett diciplinerat spel.

Bygg en BankRulle Salomonsson - och hora så mycket du kan

Kommer även att börja bonushora så att man kan bygga upp en hyfsat stabil BR. Lönen är väl annars ens BR sålänge.

Onödigt vetande

Jag har beslutat mig för att spela både FR och SH samt turneringar och SnG och allt möjligt. Behöver utvecklas på mycket men framför allt tror jag på att omväxling förnöjer. Dock vet jag inte om jag orkar gå tillbaka till FL som jag dock ligger fett plus på. Det känns för enformigt men, jag måste lira det också. Ja, så får det bli, även om gudarna inte vill det.

Känns ändå positivt totalt sett

Jag tar mycket mer hänsyn till position nu och jag spelar mindre antal marginella händer. Utvecklar mig även inom LAG även om det kostar lite ibland. Har spelat 4 samt 5 bord samtidigt för första gången med klart godkända resultat.

Plus och minus just nu

+ Att jag fixat Poker Tracker

+ Att jag börjat med en dagbok

+ Att jag tar pokern seriöst

- Att jag spelar utan motivation för ofta - som ett tvång

- Att jag har tagit för många fel beslut senaste dagarna

- Att min BR ser ut som en slagpåse just nu

Till sist

Klockan är mycket och jag borde sova - ska upp kl 05.30

Sitter och lirar $0.1 / $0.2 NL SH just nu med plusresultat. Dock som vanligt så gör jag 100 saker till samtidigt som jag lirar - t ex skriver jag här. Vet egentligen inte om det har negativ inverkan på resultatet, men det kan inte vara positivt iaf.

Måste börja spela mycket mer live, får allt hitta lite bra ställen här i Köpenhamn.

Nedräkningen inför det nya livet har börjat - vi ses på sajterna!

// Laxen - Ibland känner jag mig som en fisk

Postad

En boxningsmatch

Ja, så kan man väl faktiskt beskriva Texas Hold'em. En match där man leder och nöter ut den andre och till sist satsar fullt med ett slag och killen faller.. ja nästan iaf, samtidigt lyckas han på något sätt slå tillbaka och man är ju inte riktigt med på den smällen och han vinner på Knock Out - som en river.

Sitter här nu och försöker intala mig själv hur bra jag spelade min sista hand igår, precis efter mitt senaste (eller rättare sagt första) dagboksinlägg. För jag tyckte att lite SH skulle ju inte skada. In med 20 dollar vid bordet. Pang bom ja. Jag dominerar första ronden, andra och tredje och ja.. hela matchen ser fantastiskt bra ut. Så är det tydligen dags för tionde ronden och man har jobbat sig upp till $36.68 Nu ska bara motståndaren knockas så är allt klart och jag kan sova med ett härligt självförtroende.

Jag har - under de få minuterna jag varit vid bordet - spelat väldigt LAG och satt motståndarna i svåra beslut men deras psyke har inte orkat med att syna och när någon väl har gjort det, ja då har pengarna rullat över till mig. Jag visste exakt att Kelsoon skulle försöka calla ner mig helt nästa gång - eller väldigt snart iaf - jag bombar på både flop, turn och nu den här gången även på river. Jag visste att han bara väntade på bra kort. Jag visste hur jag skulle slå honom, genom att blixtskrika, eller åtminstone trycka, All In. Boken var redan skriven.

Jag vänder upp 99 och det kan ju blir riktigt bra.. självförtroendet och självkänslan befann sig där. Låt oss se vad som hände....

** Game ID 415624937 starting - 2006-01-30 00:16:36

** Bantam [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

- Kelsoon sitting in seat 2 with $37.34

- ATIX sitting in seat 3 with $36.68

- hurricane79 sitting in seat 4 with $9.37 [Dealer]

Kelsoon posted the small blind - $0.10

ATIX posted the big blind - $0.20

** Dealing card to ATIX: 9 of Spades, 9 of Clubs

Bestämmer mig här i detta läget att göra en liten psykraise - ja, varför annars börja med ojämna tal? En raise enbart för att irritera liksom.

hurricane79 folded

Kelsoon raised - $0.40

ATIX raised - $0.77

Kelsoon called - $0.77

Kelsoon callar, så jävla bra kort har han inte. Då skulle han reraisat, det är jag övertygad om (möjligen kan hans taktik vara att slowspela något grymt men, nä bort med den tanken). Floppen kommer...... och ja, man ska inte klaga....

** Dealing the flop: King of Diamonds, 9 of Hearts, 3 of Hearts

Jag kastar ut mitt nät.. nu ska fisken fångas och sen ska den grillas - man skulle kunna grilla honom först men, det tycker jag att jag redan gjort tillräcklig mycket under kvällens 15 minuter. Nu vet jag hur min plan ser ut nu för att fånga honom... eller ge honom en riktig uppercut. Han ska besegras, det är iaf det enda som lyser i mina ögon, nu när mörkret har fallit.

Kelsoon checked

ATIX bet - $1.53

Kelsoon called - $1.53

Han checkar, okej, eftersom jag höjde (om än lite) före floppen så bombar vi på varje gata nu då, och han har ju checkat och gett mig chansen. Han kommer att syna ner mig nu, det är jag är helt hundra på, och vid ett sånt här läge när man har träffat set, ja gara att låt honom komma.

** Dealing the turn: 4 of Clubs

Kelsoon checked

ATIX bet - $4.23

Kelsoon raised - $8.46

ATIX went all-in - $30.35

Kelsoon called - $34.58

Kelsson checkar igen, då bombar vi och låter han syna ner. Förvånande raise av Kelsoon måste jag säga, men när han nu försöker visa mesost med en klen raise, ja då ska han få smaka på en blixt-All in. Pang där satt den och man får en blixt-syn. Jag njuter och vet att jag har honom slagen, jag vet det med 100%. Jag gnuggar händerna, jag lutar mig tillbaka och planerar allt som ska skrivas i chatten. Hur jag förnedrade honom, hur jag lekte med honom, hur det kändes att få knyta till säcken ordentligt såhär i tionde ronden. Då! Ja, exakt då, så händer något som inte får hända, något som inte kan hända, något som är som science fiction. King Kong, eller Klonk King eller vad han nu heter kommer i floden och sköljer över mig. Där sitter jag nu och förstår inte riktigt hur min båt kunde välta. Jo, det visar sig att jag har blivit överkörd av en ännu större båt. Jag tror inte ens att kaptenen på den båten uppfattade min lilla båt......

** Dealing the river: King of Spades

ATIX shows: 9 of Spades, 9 of Clubs

Kelsoon shows: King of Hearts, 4 of Hearts

Kelsoon wins $72.76 from the main pot

End of game 415624937

Jag försöker nu verkligen intala mig själv hur fantastiskt jag spelade dom där 20 minuterna eller vad det blev, och hur jag dominerade den sista ronden och var på väg att dra ner byxorna på min motståndare. För det är bara dom bästa spelen som blir utdragna på bad beats. Jag gnäller inte över att jag blev utdragen, jag njuter i fulla drag hur jag förnedrade min motståndare i nästan exakt tio ronder. Jag jobbar med att intala mig detta iaf. :twisted:

Övrigt

Skulle kommit hem tidigt idag med mycket krafter för att ta tag i stället där jag bor, men nu blev det 3½ timmes övertid idag och då får lägenheten vänta. Hur det blir med pokern ikväll vet jag inte. Inte helt omöjligt att man sätter sig ner vid ett bord med 20 dollar och sen försöker köra upp det till 100. Nollar jag dom, ja då är det väl sovdags ändå. Vi får se. Ska iaf inte blir fyra bord FR, det orkar jag inte koncentrera mig på. Det bästa hade nog varit en FPP satellit på Pokerstars nu när jag tänker efter. Lång njutning och man utvecklas som turneringsspelare, det behöver jag verkligen.

Sajter som jag bestämt mig för att spela seriöst på för att öka BR utan bonushorande.

Pokerstars - överlägset bäst, speciellt funktionen med Time som gör att man kan få tänka lite extra när man har ett tufft beslut framför sig.

Ladbrokes - Även om den är superriggad 8-) så har jag lite fiskkompisar där som jag alltid kan håva in från. Gillar även Ladbrokes layout, men fasen vad irriterande med tiden.

William Hill - Känns lite exklusivt att lira där, men fråga mig inte varför. Jag kommer nog mest att köra lite där när jag tappat flyt på övriga sajter. Reggade konto där nyligen, då jag ska spela mig till Tallin. Det är nog mitt stora mål för i år och jag anser chanserna vara goda, ja t o m mycket goda.

Sen ska jag leta bonusställen till max. Efter det ska jag bara nöta mig till rakade händer. Japp, det ska bli mitt extraknäck. Jag ser redan nu hur jag får min BR att växa.

// Laxen - som är på väg att simma ut på djupare vatten

Postad

Planerna inför den stora dagen

Nu sitter jag här inför den stora dagen och funderar på vilken sajt jag ska välja som min första att spela in en bonus på. Just nu ligger Heypoker nära till hands då jag tycker att de flesta bonusar är rätt taskiga. Börjar verkligen undra hur folk kan öka sitt kapital enbart genom att bonushora, om man nu bortser från Metropolitan de första timmarna :P Blir nog att jag för över €200 och min målsättning är faktiskt att ha mer än 200 när bonusen är inspelad. Kan låta som en katastrofal målsättning men det känns som oturen kan spela en stor roll i det hela. Vem vet om man redan börjar tjuvstarta ikväll, ni vet ju hur det var när man var liten och det var dagen innan julafton. Självklart måste man få öppna någonting. Japp, ett konto hos Heypoker tror jag minsann att jag ska öppna såhär dagen innan :oops:

Oturen bortblåst

Igår så satt jag här och funderade lite på vad det skulle bli för spel. Jag var ju inställd på 20 dollar vid ett SH med tight spel från min sida, dock hittade jag inga lediga platser med det här alternativet så jag satte mig ner vid ett FR bord istället. Detta är dock något som jag absolut _inte_ får göra i framtiden. Har jag väl bestämt mig för ett visst spel, ja då måste jag antingen vänta tills möjligheterna finns eller så får jag göra något helt annat än att spela poker. Jag köpte in mig för 20 dollar i marker och skulle göra ett allvarligt försök att spela mig upp till planerade 100 dollar. Tror dock inte mina innersta planer var detta, utan mer att kunna få känna på lite medgång, eller rättare sagt, bara det inte blir någon motgång. Har haft lite väl mycket av den varan på senaste tiden. Faktiskt sen i lördags kväll, men det är lång tid för mig :roll: Resultatet blev iaf att jag äntligen vann en all in igen. Nu hade den andre 4 outs för att vinna och det kändes ju bra att man kunde hålla den ledningen. Efter det beslutade jag mig för att spela färdigt varvet till det blev min mörk igen. Därefter lämnade jag bordet med hela 56 dollar och jag kände att nu, ja just nu har det vänt. Så gissa om jag nu anar stordåd av mig inför den närmaste tiden. Dock kommer jag inte att drabbas av hybris(det har jag redan bestämt), utan jag kommer att spela med mitt sunda (?) förnuft hela tiden.

Problemen har fått en lösning

Ett litet problem som jag ibland råkar ut för är att man tar en öl för mycket - som även Djens kände igen sig i visst 8-) . Det händer typ när man sitter ensam på kvällen och ska slappna av efter en slitsam dag på jobbet. Man öppnar en kall öl och sätter sig vid pokerbordet. Så långt är det ingen fara, men sitter man här och behöver ha något mer att dricka så blir det lätt att man tar man en öl till - och det är kanske nackdelen med Danmark. Mina nya regler alltså - som är i planeringsstadiet - det är att i CG så dricks det ingen öl. I turneringsspel är det däremot okej, dock bör jag begränsa antalet till 2-3 st, men det finns ju väldigt stora öl dock :roll:

Behöver lära mig att göra en sak åt gången

Alldeles för ofta så spelar jag poker, chattar på msn samt läser en massa på nätet. Detta gör att det blir svårt att riktigt fokusera på pokern, och här måste jag bara skärpa till mig. Jag märker även detta inom andra områden ibland, att jag försöker göra för många saker samtidigt. Händer inte allt för ofta, men tillräckligt ofta inom pokern iaf. Sen ska jag inte spela olika tävlingsformer av Hold'em samtidigt, såsom t ex turneringar, SnG samt CG på en gång, och framför allt inte på olika klienter, det håller definitivt inte. Var sak har sin tid - var det väl någon som sa för ett tag sen. Den kommentaren gäller dock i all tid, åtminstone en tid framöver.

Kvällen ser ut som följer

Det blir 20 dollar vid ett CG bord, SH eller FR. Därefter är planen att ta en kall öl och fira den lilla vinsten man har gjort idag. Ska spela TAG då jag inte vill tappa ett inköp. Skulle jag mot förmodan tappa ett så är det när jag är 80%+ favorit, men det borde inte inträffa. Jag registerar nog kontot hos Heypoker imorgon, det har jag precis kommit fram till. Jag känner mig helt enkelt för trött nu och krafterna orkar bara med lite CG sen blir det något helt annat än poker. Dock garanterar jag inte helt att hålla fingrarna borta från en liten julklappsöppning....

Hur går det då med mina diciplinära åtgärder

Jag ska ju som jag tidigare skrivit, städa, tvätta och diska upp innan jag sätter min hand på musen igen. Ja, planerna är att imorgon kommer jag vakna tidigt - samt vara utvilad. Det kombinationen är en riktig hit. Därefter kommer dagen börja med att lägenheten städas och håret klipps av, en del av det iaf. Börjar misstänka att jag ser korten sämre med allt hår som hänger ner i mina ögon. När detta är gjort så kommer jag att starta en maskin tvätt samtidigt som diskmaskinen sätts igång. När detta är gjort, ja då kommer också jakten på min första bonus att inledas.

// Laxen - torskar inte

Postad

Mot mina principer

Ja, även om det är lite mot mina principer att själv spamma min dagbok med flera inlägg om dagen så känner jag mig tvingad att göra lite noteringar här för att jag inte ska glömma bort det sen. Det viktiga är ju trots allt att mitt spel förbättras och då ska ju det viktiga och intressanta skrivas ner oavsett tid och tidigare inlägg här.

Kändes som ett misstag rent oddsmässigt att lägga handen

Vet faktiskt inte riktigt vilka tankar som flög genom mitt huvud i det här läget av turneringen.

Iaf sitter jag på knappen och får upp KT på handen. Känner att jag kan sno rätt mycket mörkar och det hade lyckats fint tidigare, samtidigt så var min motståndare rätt shortstacked så jag skulle inte ha några problem att syna en all in, men jag var nästan säker på fold.

** Game ID 417294500 starting - 2006-02-01 00:46:38

** $5,500 Guaranteed:Table 26 [Multi Table Hold 'em] (1000.00|2000.00 No Limit - MTT) Real Money

- redflame sitting in seat 1 with $6555.00

- fasteddie667 sitting in seat 3 with $1540.00

- laurent sitting in seat 5 with $14285.00

- cygnus-x1 sitting in seat 6 with $17830.00

- StuartD26 sitting in seat 7 with $8745.00

- TheDeejay sitting in seat 8 with $23994.50

- bairstow sitting in seat 9 with $30415.50

- ATIX sitting in seat 10 with $18772.50 [Dealer]

redflame posted the small blind - $500.00

fasteddie667 posted the big blind - $1000.00

** Dealing card to ATIX: 10 of Diamonds, King of Clubs

laurent folded

cygnus-x1 folded

StuartD26 folded

TheDeejay called - $1000.00

bairstow folded

ATIX raised - $3000.00

redflame went all-in - $6555.00

fasteddie667 went all-in - $1540.00

TheDeejay folded

Det är min tur och jag blev helt överraskad av hans raise så utan att riktigt hinna tänka igenom det hela så ser jag att han har ett ess och jag beslutar mig för att folda. Tittade som hastigast och såg att det var ju drygt 4 000 till för en syn och det kändes mycket. Hrm, räknade jag inte ens hur mycket som redan låg i potten? Vid träff kan jag slå ut två spelare och slå mig in bland topp 5, istället fegar jag ur på något märkligt sätt. Ja, bara att gå med svansen mellan benen imorgon.

Lite senare i turneringen är jag själv shortstacked och hittar 44 och känner mig tvingad att försöka dubbla upp. Möter QT och åker ut. Det grämer jag mig inte så mycket över, alltid tråkigt att åka ut men jag borde aldrig satt mig i den sitsen kändes det som efteråt. Jag hade ett bra plus över average och jag spelade rätt i varje beslut till min ovan försökta steal, dock måste jag ju syna. Jaja, nog om tomtespelet. Tomteluvan på också!

Jag slutade på 28e plats och det gav drygt 70 dollar men jag hade som mål att komma till finalbordet och väl där hade jag redan bestämt mig för att köra med full gas. Ett förstapris på $2.500 ungefär hade inte varit fel att börja sitt nya pokerliv.

Överlag ändå ett godkänt resultat och jag blir mer och mer imponerad av mitt turneringsspel. Jag behöver dock bli klart bättre om jag ska till Tallin, som jag satt som mitt stora mål, men med lite tur är allt möjligt. Jag måste dock skriva ner mina målsättningar samt vad jag behöver göra får att kunna nå dom.

// Laxen - utan humor men på bra humör

Postad

Hur går det idag Salomonsson

Jag har inte klippt mig ännu, men däremot bokat en tid till 16.30. Min dyraste klippning hittills i mitt liv kommer det att vara. Ja, då får man verkligen se till att vinna på pokern ifall man ska leva ett sånt här liv. Det måste iaf bli enormt snyggt och då kanske man kan få snygga brudar utan att vara pokerproffs :P

Lägenheten ser fortfarande ut som den gjort den senaste veckan. Enda skillnaden är väl att det blivit lite mer flaskor och tallrikar här inne. Hur kan jag leva såhär egentligen? Är det jobbet som gör att man inte har mer krafter än att sitta vid datorn och klicka på raise eller fold? Ja, den här biten skjuter jag nog upp känns det som. Det får bli att jag plockar undan lite disk och startar en maskin, då kommer jag nog ändå känna mig tillfreds med vad jag åstadkommit.

Dagens andra planer

Ska starta ett konto hos Heypoker och börja jobba mig mot min bonus idag. Mina enda bekymmer här är vilken nivå och vilket spel man ska ge sig in på samt om man ska multi-tabla eller inte. Inte nog med att man spenderat enormt med tid för att leta efter en skaplig bonus, nu vet man inte hur man ska nå den på mest effektiva sätt. Annars känns det enormt spännande, med ett pirrande i magen som man inte alltför ofta känner. Kanske låter lite löjligt, men visst är det härligt att få göra lite nya saker som man aldrig har prövat förut. Något som man riktigt längtar och ser fram emot. Precis som ett litet barn som ska åka till något sommarland för första gången. Det är härliga känslor kan jag lova. Att både klippa sig på ett nytt sätt samt börja jaga en bonus, det kommer att bli en riktig godbit.

Kommer bokföra varje sajt för sig, samt de olika spelformerna

Kikade lite i -_-s (eller vad han nu heter) dagbok och fick lite idéer hur jag själv ska hålla styr på allt mitt spelande här i min egen dagbok. Så nu ser jag verkligen med spänning fram emot att få skriva gröna plustecken med stora belopp bakom. Ja, man måste få drömma lite ibland, och jag tror med bestämdhet att just den här drömmen kommer att lyckas. Det kanske inte blir några ofantligt stora belopp i början men det räcker med att det är grönt överallt. Jag kommer att se det på ett liknande sätt som när man ska skapa något nytt, t ex en staty eller en målning av något slag. Man jobbar hela tiden och den blir bara bättre och bättre, kanske misslyckas man ibland med skapandet men då tar man bara nya tag och rättar till det hela, till man har fått fram det perfekta verket. Den enda stora skillnaden jag kommer att märka, är att jag nog aldrig kommer att nå en slutprodukt utan jag kommer fortsätta skapa i all oändlighet. Ja, den slutar dock när jag tröttnar men den risken finns väl knappt? Det är väl så en riktig konstnär jobbar, han blir aldrig färdig med sitt verk då han är en perfektionist.

// Laxen - som rör sig i nya vatten

Postad

En smärre katastrof

In på Heypoker och tänkte att det var längesen man lirade FL och det kanske skulle smaka räka för där gick man stadigt plus förr i tiden. Jag vet att jag är grymt bra på det men jag är dessvärre helt ur form. Ingenting stämmer, jag saknar det rätta känslan. Backade snabbt 40 dollar där. Vet inte riktigt hur det gick till faktiskt.

Efter ett litet tag så tänkte jag att jag lika bra kunde testa lite NL $50 men det gick riktigt dåligt också. Spelar så extremt dåligt ibland, som i tristess på något sätt. Fastän jag är sugen så blir det bara trsistess utan några ess. Backade snabbt 2 inköp där. Vad händer? Nu var det bara att dra i nödbromsen och hoppa ner till NL $20 för att hitta känslan. Där har det iaf inte gått minus som tur är. Men jag spelar ändå extremt dåligt, tar inte alls vara på något värde, men man har kanske sådana här dagar ibland, vad vet jag.

På ladbrokes, ja förresten har jag redan nu blandat både NL och SnG samt Ladbrokes och Heypoker, det är riktigt dåligt av mig. Men det är väl som det är med den saken. Jag borde klara av det utan några problem, men är man inte i form, ja då ska man ge fan i att spela.

Har iaf bestämt mig för att runda av nu och försöka samla nya krafter. Men lär dig en sak Salomonsson, spela aldrig såhär dåligt igen. Det får du bara inte! Aldrig!

Och det här med att göra flera saker samtidigt, det kommer jag nog heller aldrig att komma ifrån. Det plingar och skiftar fönster, allt medan jag skriver här, och ovanpå det tog man en öl till maten fastän man spelade CG. Ja, det var ju en lyckad månad, eller början på den i vart fall. Suckar tungt medan jag skakar på huvudet. Men efter regn kommer solsken, även för en fisk, iaf om man simmar upp mot ytan och inte gömmer sig långt långt ner..... Autofoldade precis JJ efter en reraise, där jag inte hann syna. Bara det säger ju allt om dagen. Hann även med att autofolda KK preflop innan pokern stängdes ner totalt. Skratta inte åt det Salomonsson, du ska gråta åt sånt. Ja, du ska ta mej fan skämmas! Skamvrån nästa! Spelar man såhär uselt så borde det straffas med 2 dagars datorförbud helt och hållet! Jag undrar bara vem som ska hindra mig från att tassa in här imorgon, möjligtvis strömavbrott genom högre makter möjligtvis.

En liten summering

Heypoker

-€100 på NL €50

-€40 på FL €1/2

+€14.84 på NL €20

Totalt: -€125.16

Ladbrokes

- 4 inköp på ladder $4+0.40

- 1 inköp på ladder $20+2

- 1 token på ladder $20+2

+ 1 token till ladder $20+2

Totalt: -$39.60

// Laxen - som inte kan se på de djupaste haven

Postad

Ska man analysera hur mycket som helst?

Ibland känns det som att det kan gå hur som helst när man spelar Texas hold'em även om man innerst inne vet att det är skicklighet som avgör i långa loppet. Men då bortser vi såklart från att sajterna är riggade.

Jag har idag fortsatt att spela dåligt och backat en del dollar och euro. Ja, det är väl smällar man får ta helt enkelt. Det intressanta i det hela är att jag börjar komma fram till några få punkter när det gäller mitt spel.

Kan det vara så att jag behöver spela bort ett eller två inköp innan jag börjar fokusera på rätt sätt? Det kan iaf inte vara lönande i längden, och det är ju lite irriterande. Eller är det som jag ett tag trodde, att en till tre öl gör mig mer fokuserad? Jag vet fortfarande inte, utan jag spekulerar hej vilt beroende på hur det går när jag väl spelar.

Men en öl tror jag faktiskt kan göra susen sålänge man känner den där viktiga känslan i kroppen, pulsen slår och man känner stämningen som om det vore det avgörande draget i schack. Vilka är då fördelarna, respektive nackdelarna med att ta några öl? Det faktum att en öl gör dig lugnare borde ses som en fördel. Du blir inte lika nervös och orolig inför dina beslut, det borde också anses positivt enligt min mening. Det negativa är kanske att när du väl har the nuts så tänker du inte i värde utan mer "nu jävlar ska jag låtsas att jag bluffar, all in" och då mister man de där värdefulla dollarna. Jag vet faktiskt inte vad som är bäst men det kan gå hur som helst i vilket tillstånd som helst känns det som ibland. Hade varit intressant att veta lite om andras teorier här. Kanske jag borde posta ett inlägg och se vad man kan få för svar.

Känns ibland som att jag överanalyserar varför det går bra eller dåligt. En stor sak som jag kommit fram till, det är helt enkelt vilken klient, eller sajt som man gillar bäst - och är van vid förstås. Faktum är att det verkar vara en betydande del, för när man känner sig bekväm och van vid en klient, ja då vet du också enkelt hur du ska agera. Så Ladbrokes och Pokerstars lär jag nog fortsätta med ett tag till.

Turneringsspel verkar gå bra

Jag har just nu - eller för typ 45 minuter sen - kvalificerat mig för finalbordet i en satellit på pokerstars. De två första platserna där är med i en 200+15 dollars turnering på söndag med garanterad prispool på 750 000 dollar. Det är en klart annorlunda satellit, där den bästa från varje bord (åtta stycken) går till finalbordet och sen börjar det roliga typ. Jag är iaf garanterad 35 dollar och det är 24 dollar plus isf och det skulle inte skada efter en bedrövlig kväll på Heypoker. Jag har iaf bestämt mig för att kasta ut den skitklienten. Tycker den är pest och pina och den där bonusen kan dom ta och behålla. Jag är säkert lite partisk nu eftersom det gått dåligt där, men faktum är så känner jag mig inte alls bekväm med sajten överhuvudtaget. Ligger enormt back där, samtidigt som jag plussar på Ladbrokes i CG ikväll, just nu ca 35-40 dollar, och det skulle betyda att jag just nu enbart backat ca 500 svenska riksdaler och det får man ju vara nöjd med då resultaten från Heypoker är katastrofala. Sen är ju inte kvällen slut heller för den delen utan jag hoppas nå ännu några dollar, sen om det blir som ett inköp i söndagsturneringen eller i CG, ja det kvittar, nästan iaf :P

En kompis äventyr

Jag måste även få skriva ner några rader om en kompis jag har, som helt har fastnat i pokerns värld. Han har helt klart potential att bli riktigt bra, men har lite brister precis som dom flesta andra pokerspelare. Dock blev jag mäkta imponerad av att han på Ladbrokes lyckats samla ihop närmare 500 tokens genom en futtig insats på några få dollar. En token är ju egentligen värd sitt pris i dollar så det är klart roligt för honom, och även för mig för den delen. Det kanske kan bli något stort av honom en vacker dag, det hade iaf varit extremt spännande. Jag får allt hålla tummarna för honom!

Vilka händer är egentligen intressanta?

Det känns ibland som att jag vill skriva ner varenda hand history som jag haft där jag antingen vunnit mycket, eller förlorat mycket. Allt för att kunna analysera och se vad som kunde gjorts annorlunda. Sen i samma ögonblick vill jag även ha med alla händer där jag haft monster och inte fått tillräckligt betalt samt alla händer där jag varit tom men ändå lyckats köpa potten. Skulle jag sparat alla dessa så hade jag kunnat sitta och gå igenom, en kvälls hand history, säkerligen i en hel vecka, och troligen utan att bli mycket klokare. Så vilka hand history är egentligen intressanta att spara och analysera då? Jag vet faktiskt inte, men en sak är säker och det är att väldigt avgörande händer när det står extremt mycket på spel, ja dom kommer jag såklart att spara här i min lilla dagbok.

Summeringen låter vänta på sig

Jag har nu väntat i över en timme på att finalbordet i satelliten ska starta men alla bord är inte färdigspelade ännu så jag skriver ner summeringen vid ett senare tillfälle. Det lite mer irriterande i det hela är att jag hade behövt massor av sömn inför min långa arbetsdag imorgon, men lyckas man bra vid finalbordet så får man bita ihop och eventuellt sova lite imorgon efter jobbet. Totalt sett så känner jag mig hittills lite misslyckad med dagens spel, dock så kan det ju som sagt vända nu mot slutet och mitt CG går ju bra även om man tagit fyra st halvliters Tuborg Guld.

// Laxen - spel- och alkoholberoende

Postad

En snabb summering

Heypoker

-€74.84 FL 1/2

Totalt: -€74.84

Ladbrokes

+$17.43 NL $20

Totalt: +$17.43

Pokerstars

-$10+1 för en satellit

+$200+15 till en garanterad $750.000 på söndag

Totalt: +$204 i värde

Totalt!

Heypoker

-€200

Ladbrokes

-$22.17

Pokerstars

+$204

Frågan är ju om jag kommer att förstå alla dessa tecken sen, men det får vi hoppas på :P

Postad

Alkohol och andra dagböcker

Idag har jag läst en del ur Parres dagbok och jag kan bara säga att jag känner igen mig i mycket av den där alkoholen. Även dom där lite mer sentimentala känslorna samt konsten att skriva med några öl i kroppen. Sen kan man ju alltid tolka det lite som man vill, och frågan är om det finns någon alkisvarning. Ja, frågan blir ju mer när man är alkis. Var går gränsen liksom, tycker man kan dra den lite efter eget tycke och då kommer man ju aldrig att bli en alksi 8-)

Två stora turneringar i helgen

Först ska jag lira en $100.000 hos Ladbrokes på lördag och sen på söndag ska jag lira en $750.000 hos Pokerstars. Det kommer att bli en både trevlig och spännande helg vill jag säga. Man får allt ta och hoppas på att korten vill vara lite på min sida när det väl börjar hetta till. Jag har som jag själv tror utvecklats enormt när det gäller turneringar även om man ibland simmar som en fisk.

Enbart spelat CG hos Ladbrokes idag

Anledningen var inte att jag skulle öka i pengar utan helt enkelt att jobba sig upp från ca 290 raked hands till 500 för att få vara med i freerollen som har $100.000 i prispengar. Det tog en 3-4 timmar då jag lirade 4 bord samtidigt, men nu har jag nått summan och även ökat i pengar på kontot. Bra kort och bra spel kan jag kort sammanfatta det hela. Inga hand history som är värt att nämna, dock kommer jag nog att gå igenom satelliten som jag lirade igår. Där fanns flera händer som helt klart är av intresse att spara.

Ladbrokes

+$ 29.00 på NL $20

Totalt:$29.00

Totalt!

Heypoker

-€200

Ladbrokes

+$6.83

Pokerstars

+$204

Ser klart bättre ut

Efter att ha haft några tunga dagar ytan känsla eller självförtroende så har jag backat en bra slant, men nu har vändningen kommit. Jag spelar bättre totalt sett och jag vet vad det är som gäller för att komma högt. Har som jag tidigare skrev spelat en hel del CG och det slutade med ett klart plus även om situationen ett tag så klart bättre ut.

Det är dock klart negativt att jag inte får tillräckligt med sömn, men jag klarar mig. det återstår ju bara en enda dag att arbeta den här veckan. Sen är det vilotid, men frågan hur bra den vilan blir då jag i stort sett varje kväll dricker lite alkohol. Det ger dopck en klart lugnande känsla.

// Laxen - äter upp det mesta framför honom

Postad

Alkohol

Jag tror helt klart (nu ljuger jag igen) att det är pga mitt fysiskt krävande arbete som jag slappnar av med klart mycket mer alkohol än jag tidigare gjort. Igår köper man hem 4 Kilkennys, 4 Tuborg Guld, 2 Smirnoff Ice samt 2 mexikanska öl. Vad får en att storhandla när man veta att man ändå inte orkar dra ut eller träffa några kompisar? Jag visste redan när jag kom hem att allt skulle drickas upp och att jag antagligen skulle bli stupfull. Men tji, där fick man fel! När jag vaknade kl 09 imorse - utan att ha vetat om att man gått och lagt sig - så var där minsann en Smirnoff Ice kvar i kylen. Den hann man visst inte ta innan man stupade.

Hur gick det då med pokern?

Egentligen så har jag inte helt full koll på +/- igår men ska försöka summera ihop lite ändå. Det positiva var att jag inte skulle spela CG full men det där med turneringar kunde man ju faktiskt spela. Minns att jag var bra nära att ta mig ITM i en $30, vet dock inte riktigt vad som hände mer än att jag har ett svagt minne att jag åkte ut. Man kanske ska kolla igenom lite HH. Det skulle helt klart kunna vara spännande att se sista handen. Men 100 dollar blev det nog som jag backade. Jag får försöka jobba mig uppåt lite idag iaf. Sen har jag ju turneringen inatt också som jag ska lyckas i.

Skriver allt sämre

Märker att jag tappat både sting och "adams" när jag skriver numera. På sistone har jag inte ens orkat läsa igenom det jag skrivit och rättat till eventuella fel. Vet ju dock inte om någon läser här ändå men för en egens skull så är det ju klart bättre om man kan småle lite åt det man skrivit tidigare. Tanken är ju faktiskt att jag ska förbättra mitt spel genom att ha den här dagboken. Vet dock inte om det hjälper eller inte. Hittills har det inte blivit några förbättringar och frågan lär kvarstå.

Turneringar

Om drygt två timmar ska ajg spela en av mina största turneringar hittills faktiskt. Det finns hela $750.000 i prispotten och jag kommer att kämpa för en riktigt bra placering. Finalbord är kanske lite väl höga tankar men topp 50 borde vara fullt möjligt. Sen får jag se hur långt jag räcker. Går jag riktigt långt kommer jag dock att vara enormt trött på arbetet imorgon, men det är ju såklart en smäll man får ta. Blir det riktigt högt, ja då får jag väl bjuda chefen på en tårta eller något liknande.

På fredag är det sen en live-satellit till en freeroll på William Hill, där de 6 bästa av 60 får resa till Tallin och spela en stor turnering. Känns helt klart som det är grejer på gång alltså.

En vit vecka

Man kan ju helt klart hoppas att jag lyckas fram till på lördag iaf, men jag är långt ifrån säker. Det närmaste jag kan komma är nog ifall det snöar rejält imorgon och den sen ligger kvar fram till på lördag, ja då förstår ni att jag redan nu gett upp tankarna. Däremot ska jag ge det en chans iaf. Men efter en hård dag på jobbet så lär det bli några öl, det vet jag redan. Hur ska man annars orka med liksom?

Summering

Ladbrokes totalt

-$50 ungefär

Heypoker

-€200

Pokerstars

+$150 ungefär

Siffrorna är inte helt säkra men jag tror inte det slår mer än på ca 20 dollar åt något håll totalt.

// Laxen - vem fan annars

Postad

Orutinen lös upp hela rummet

Aldrig, och då menar jag verkligen aldrig, har rummet varit så upplyst av orutin som när jag spelade nattens turnering på Pokerstars. Med "monsterhänder" vågade jag knappt syna ner efter rivern, alla spöken i hjärnan sa att han säkert hade fått nötterna även om inget av hans spel visade det. Till sist vågar man syna ner med AQ där man träffat A på floppen. Killen satt med 77 och man bara tänkte, "varför ska jag ha så svårt att spela just nu". Jag flög sen ut med 99 mot AK och det var väl en av få händer som jag tyckte att jag spelade någorlunda bra. Nästa gång ska jag spela mitt eget spel och inte bry mig om att det är en större tävling. Jag håller nästan på att bli orolig på hur man kommer att reagera ifall det går bra i kvaltävlingarna till Tallin.

Laxen torskade

Tappade sen ytterliga några dollar på lite slask för att varva ner inför natten. Nu har jag totalt tappat räkningen på plus eller minus. Funderar på att fr o m nu skriva upp vad jag har på de olika pokersajterna och sen kan man ju alltid jämföra med det!

Parre rockar

Vet iofs inte om han rockar sådär jättemycket, men super verkar han göra! Klart intressant att läsa måste jag säga! Skål för Parre!

En uppåtsving som heter duga

När jag kom hem från arbetet idag så spelade jag poker i ca 1½ timme innan jag skulel klunka några öl. Under den här tiden så ramlar hamnar jag i en pott med A3 där jag försöker köpa hem skiten. Jag träffar inget på flop och inget på turn men bettar pott båda gångerna och blir synad, jaha vad gör man nu efter ännu en tom på river? Jag checkar helt utan självförtroende till sist och Fi bettar 2 dollar (jag hade 4 kvar), jag synar utan att tänka och 10 sekunder senare så blir man kallad isiot och allt möjligt, ja inte direkt men mellan raderna gick det att framtyda iaf. Hur fan kunde jag syna tom frågade han mig. Till min förvåning hade jag just vunnit en pott på 32 dollar och min motfråga var, hur fan kunde han syna mina pottbet hela tiden. Jag fick tyvärr inget svar på den frågan men efterd en här handen, ja då log både Gud och Ladbrokes åt mig samtidigt. Alla drag satt, alla pocket jag fick var KK, AA eller något nästan lika bra, iaf efter floppen. Jag spelade också sjukt aggressivt och gick all in med monsterhänder flera gånger. Till sist måste jag väl få en syn tänkte jag. Hade "slagit ut" 5 personer vid bordet och min stack var på runt 100+ när jag lyckas få triss i treor på turn med hålkorten A3, min tajta Fi hade träffat K på flop och köttade på friskt. Nu synade jag ner honom helt och den stackaren blev sjätte man att tappa sina pengar.

Härefter var i stort sett alla nya spelare vid bordet och jag droppade efter några få minuter, men att köpa hem 6 inköp på dryga timmen är helt klart bra för ens självförtroende. Jag spelade säkert inte mcyket bättre än jag brukar men nu fick jag bara så sjukt bra kort hela tiden och det var jag nog värd efter tunga dagar på slutet.

En vit vecka

Snön öser ner och det har säkert kommit 2 decimeter så chansen finns för en vit vecka. Jag däremot kommer att pimpla mina öl som vanligt känns det som. Vet inte hur jag ska komma från det här alltså. Största problematiken är nästan att jag lägger på mig en massa, fastän man har ett fysiskt jobb. Men det är rätt skönt att vara i dimmornas värld ibland, det känns bra på något sätt. Man slipper tänka så mycket, även om man oftast tänker ännu mer med några öl i kroppen. Fråga mig inte hur det hänger ihop men det känns så iaf. Positivt är iaf att jag inte slaskar så mycket på pokern när jag dricker nu iaf. Jag lovar också att det kommer att bli ännu mindre.

Super bort en talang

En sak som jag för övrigt tänkte på tidigare idag var att jag var extremt smart när jag var yngre. Hade enormt lätt för att lära mig saker samt hade jag lätt för logiska problem. Man hade ett enormt ego och självförtroendet var väl på topp typ. Dock undrar jag om man inte var för smart för sitt eget bästa. Man insåg meningslösheten med det mesta och sen så orkade man liksom inte kämpa för något för allt är ju ändå så totalt meningslöst. Ja det var ungefär dom tankarna som odlades även fast dom säkert var hundra gånger mer djupa än detta lite mer ytliga. Jag vet att jag kunde lyckats med vad som helst, men man orkade inte helt enkelt, kanske är det av lathet också men jag tror att ens förstånd sa till en att det finns ju ingen anledning att göra detta, vad ska det vara bra för egentligen. Ibalnd ångrar jag det på ett sätt, emn vad ska man göra liksom? Jag är den jag är.

Det är hårt att leva

I say no more!

Livet är underbart

I say no more again

Låter det motsägelsefull

Inte för mig iaf. Skulel någon annan tycka det, aj då är han/hon inte tillräckligt smart för att förstå det. Och då ska man tänka på att detta är en enkel sak att se. Det finns så många fler tankar inom mig som ingen förstår. Spelar det någon roll egentligen? Inte speciellt, men livet hade nog varit enklare att leva som korkad än som smart. Ja, vilket ego man har men I was born like this! Jag skulle förresten passa bra in i idoljuryn!

// Laxen - det gör ont i Guds hjärta

Postad

Självförtroendet är tillbaka

Äntligen har jag fått alla de där grymma korten, och äntligen träffar jag enormt på varje flop. Det känns verkligen som den där långa oturen har försvunnit, för nu så har jag på ca 3-4 timmars spel plussat ca 145 dollar och det anser jag vara bra på NLT $20 bord SH. Har spelat mindre per dag och mer fokuserat när jag väl spelat. Så ska det se ut. Flytet är här!

Uppdatera på ett bättre sätt

Det är uselt med information hur det går rent ekonomiskt och uppdateringarna beskriver inte så mycket än vanligt enkelt tjafs. Ta fram lite mer intressanta händer och analysera. Gör det hela intressant här så kanske du också uppdaterar lite bättre Salomonsson! Jag lovar! Dock inte idag! Jobbet sliter!

// Laxen - Losse and fishy

Postad

Du skriver väldigt mkt =), kul att du berättar lite övrig information då det lätt blir lite tråkigt att läsa bara poekr kanske, även om det är det man är här för :D

Postad

Äntligen helg igen

Normalt sett betyder det att man kan slappna av och bara återhämta sig på ett eller annat sätt. men just den här helgen blir det fullt upp. Imorgon fredag blir det tåg direkt till Malmö för Will Hill satelliten och sen på lördag ska man till syrran för hennes ungar fyller år. Ja, på fredagen blir det såklart jäkligt kul men, hrm.. lördagen borde jag ju slappa och lira freerollen på Ladbrokes. Okej, för en gångs skull ska jag umgås lite med familjemedlemmarna. Sen bord ejag kunna vila till jul åtminstone =)

Återigen uppåt

Idag har det fortsatt uppåt rent ekonomisk och det ser riktigt bra ut. Jag har det lilla flytet man behöver, eller iaf slipper jag oflytet och det räcker långt. Måste få upp lite intressanta HH här väldigt snart också!

Vad skiljer en full Lax från en nykter en

När jag spelar på Ladbrokes så sitter jag i stort sett alltid vid ett NL $20, men jag köper bara in mig med slasksumman 5 dollar ifall jag druckit öl. Jag har dock plussat på det också senaste dagarna. Annars är det alltid fulla inköp, och efter ett tag så sitter jag oftast med 50+

Will Hill satellit

40 anmälda (antar jag) och sex stycken tar sig vidare med prispengar dessutom. Mycket bra värde och det ska bli härligt att lira lite live igen. Senaste turneringen på nätet ($200+15) gick ju inte så bra men det var som sagt orutinen. Nu handlar det ju inte om samma belopp och jag tror mig ha utvecklat mitt turneringsspel väldigt mycket. Frågan rä bara hur det väl blir när man sitter där live. En sak är säker iaf. En till två halvlitersöl ska jag iaf dricka innan. Det gjorde susen senast på Cosmopol.

Måste slaska mindre

Spelar för mycket 2 dollars SnG och sånt larv på kvällarna med några öl.... Backar ju inte mycket men handlar det om 15 dollar så är det ändå något man måste lira upp via CG sen. Men man får ju lite träning i diciplin med öl i kroppen om inte annat, ja träning överhuvudtaget.

Tallin - Tallut - All In - Salut

// Laxen - ökar i vikt

Postad

Sjuk helg

Backar typ 300 dollar totalt och allt går fiskarnas väg. Precis allt. Får syn på hur många färgdrag som helst i alla turneringar men blir utdragen i samtliga. Jag vet inte om det är sant eller inte men det gick åt helvete iaf.

Det känns precis som att när man själv efter 4 jävla utdragningar callar med sin färgchans - utan att ha oddsen på sin sida - så säger den riggade sajtjäveln "men fiskjävel, det vet du väl att du inte ska syna där" och man håller på att för första gången i sitt liv slå sönder hela datorhelvete.

Känns precis som man är utsatt för en massa prövningar hela tiden. Man förlorar 7 gånger i rad som 65/35 favorit men när man själv har 40/60 så förlorar man. Jag vet inte vad fan som gått fel men nånting har gått jävligt snett, och då menar jag riktigt snett.

10 dollar i timme

Ja exakt så mycket har jag backat sen jag kom hem från det sunkiga Sverige. Vet inte varför jag hatar det så mycket men det beror nog på alla idioter man träffat där. Sen om dom är i minoritet är en helt annan sak. Liksom, är det möjligt att tappa 10 dollar i timmen om det räcker.. kan vara upp mot 15 också. Sjukt då¨ligt har det gått iaf. Det känns nästan som på tilt. Imorse så var det väl högvarning på tilt men då lyckades jag iaf sluta spela....

Vrede som en muslim

Ni som sett dessa bilder på uppretade muslimer, ja ni vet hur fan man känner sig när man gång på gång får stryk som favorit. Vet i fan men snart åker jag och bränner ner några jävla ambasader från de nationaliteter som jag förlorat mot. Det finns liksom inte så låt dom brinna.

Va fan ska man säga mer

Antingen dör jag innan 30 eller blir jag en av de mest kända personerna i Sverige - kanske hinner man med båda två, den som lever får se. Iaf känner jag mig som ett reningsverk för alkohol vissa dagar, eller vissa månader rättare sagt.

Smitaren

Ja, ville bara nämna honom också. En riktig lirare. Får hoppas det går bra för honom på pokern iaf, även om han tycker att jag är den sjukaste på forumet 8-) Heja heja! När ska vi ta några HU då? Ska piska dig kan jag lova! Jag är sjukt bra ;)

Funderar på att sätta mig ner i en vecka ibland och enbart fundera fram en taktik som jag ska använda. Ska jag satsa på CG eller turneringar? Ja...

Fan helvete fan

Återigen sitter man med nutfärgsdraget efter flop, och Fi satt med färgdraget, men nog fan har han även träffat ett par och jag åker ut igen. Sjukt, ja sjukt som fan. Visst, jag är inte favorit men eftersom varenda pokerspel - live eller inte - är riggat så borde för fan jag vinna den potten, eller?

Jobb imorgon

Orka med det liksom. Man borde sjukskriva sig hela veckan och bara gråta, ja gråta mot en snuttefilt. Sen slå sönder hela datorn och krossa varenda fönster i hela huset. Ja, nånting spektakulärt. Kanske inte ändå men, jag orkar inte med att vara favorit 75% av gångerna men ändå förlora 80% av gångerna. Matematiken hänger inte ihop. Det är inte logiskt, ingen sannolikhetslära som stödjer den teorin. Det enda som stöder den teorin är riggad poker.

Klart som fan att det är riggat

Hur får en sajt in mest pengar? Jo, genom omsättning så bildas det rake eller turneringsavgift. Självklart ser man då till att det hela tiden strömmar pengar mellan olika användare. Det är så solklart så det finns inte! Sen kan man snacka odds hit och dit ochsjälvklart kommer dom där oddsen att jämnas ut, alltså så att det blir procentuellt rätt. Dock så ser dom till så att småstackarna vinner lite mer för att öka omsättningen och därmed få mer i rake. Vem skulle inte rigga en sajt ifall man nu kunde - om man hade en? Det är idioti att tro annat. Det enda jag undrar över är hur fan dom gör i livespel... är dom som delar så jävla skickliga?

William Hill har sämst delare på planeten

Spelade en satellit i Malmö i fredags till Tallin som William Hill står för. Delarna kom från William Hill men nog fan var dom sämst, kan inte uttala mig för alla fyra men han som jag hade vid mitt bhord borde fan bli snöskottare eller något annat! Alla kan ha en skjorta på sig, men det viktiga är kanske att dom kan kasta dom där jävla korten rätt och räkna pengarna snabbt? Skulle kunna tro att han inte klarade av 7+24 i huvudet. Dock såg jag ingen miniräknare men den fanns nog någonstans.

Over and out

Jag ska bli fjortis på nytt!

// Laxen - Bin Laden

Postad

Blir helt fundersam

Vad ska jag egentligen satsa på för mest lönsamhet och vad tycker jag är roligast att spela? Det är några frågor som jag ställer till mig själv just nu. Då det tidigare har åkt upp och ner som en jojo i CG, så orkade jag inte med det längre utan tog och spelade MTT och SnG helt och hållet. Mest tid har lagts på Ladbrokes ladders (turbo). Detta har gett lönande resultat och det är där jag trtivs mest, iaf för stunden. Brukar ju bli så att där det går bäst trivs man mest :D

Resultaten då?

Har helt tappat bokföringsgrejen men just nu har jag iaf $900 på Ladbrokes och ca $300 på Pokerstars vilket får ses som klart godkänt. Har placerat mig som 1:a, 3:a, 4:a samt OOM i Ladbrokes $150 dollars ladder (sista steget). På Pokerstars har jag spelat så mycket turneringar så jag vet knappt det själv. Som bäst hittills i dollar har det blivit en fjärdeplats i en $22 med 45 deltagare, det gav $288. Inga stora summor men det känns som det är detta jag är bäst på. Sen får man en resa som man tycker blir mer och mer spännande hela tiden. I CG så står man ju bara kvar på perrongen och gör samma sak.

Ikväll sker det för första gången

Jag kommer att spela med i en pf.nu-turnering på Pokerstars och det ska bli riktigt härligt. Målsättningen är att få hem en tröja :P Tror det kommer att bli hög klass på turneringen men man vet ju faktiskt inte, några moderatorer på pf.nu gör ju det lite enklare iaf ;)

Totalt sett med bankrullen

Äntligen känns det som man fått ihop ett skapligt kapital till sin BR så att man inte behöver känna någon press alls, utan bara spela på det sättet som jag brukar - och det är ett vinnande, om än så litet.

Turen betyder enormt mycket

Visserligen endast på ett kortare perspektiv, men det kan vara långt nog för att kännas oändligt. Känns som jag bara vill posta typ 100 st HA här för att dels njuta men även fundera över vad jag bör göra i situationen. Speciellt i dessa ladders, och även i sista steget när det blir riktiga dollar i prispengar. Vet att jag spelade en AQ (för nån månad sen) helt fel, eller rättare sagt så spelade jag den inte alls. I en kort sammanfattning så kan man säga att vi var två på repet för att falla på bubblan och fjärde plats ger $200. Min BR då behövde verkligen dessa cash. Jag plockar upp AQ men vågar inte trycka. Jag vet att den andre klara shortstacken måste trycka före mig då han kommer blindas sönder först. Jag har funderat mycket på den men kommit fram till att jag gjorde rätt även om det inte är det bästa på lång sikt. Dock kan ju den där långa sikten bara bli som en dimma ifall man dör i Lützen.

En intressant hand ska jag allt ta och plocka fram

Vet inte om jag gör rätt eller fel i den här situationen. Först kommer handen precis före den det verkligen gäller.

** Game ID 429447267 starting - 2006-02-15 22:36:02

** Turbo Level 4:Table 1 [sit & Go Hold 'em] (400.00|800.00 No Limit - MTT) Real Money

- badassmofo sitting in seat 1 with $7890.00

- speedy11 sitting in seat 3 with $785.00

- ATIX sitting in seat 4 with $4345.00 [Dealer]

- HateTheRiver sitting in seat 7 with $1380.00

HateTheRiver posted the small blind - $200.00

badassmofo posted the big blind - $400.00

** Dealing card to ATIX: King of Clubs, Queen of Hearts

speedy11 folded

ATIX raised - $800.00

HateTheRiver folded

badassmofo folded

ATIX mucks: King of Clubs, Queen of Hearts

ATIX wins $1400.00 from the main pot

End of game 429447267

Nu till den intressanta.

** Game ID 429447640 starting - 2006-02-15 22:36:20

** Turbo Level 4:Table 1 [sit & Go Hold 'em] (400.00|800.00 No Limit - MTT) Real Money

- badassmofo sitting in seat 1 with $7690.00

- speedy11 sitting in seat 3 with $385.00

- ATIX sitting in seat 4 with $4945.00

- HateTheRiver sitting in seat 7 with $1380.00 [Dealer]

badassmofo posted the small blind - $200.00

speedy11 posted the big blind - $400.00

** Dealing card to ATIX: Queen of Hearts, King of Spades

ATIX folded

HateTheRiver folded

badassmofo raised - $800.00

speedy11 went all-in - $385.00

badassmofo shows: 10 of Diamonds, Queen of Clubs

speedy11 shows: 6 of Clubs, Queen of Spades

** Dealing the flop: King of Hearts, 10 of Spades, 9 of Diamonds

** Dealing the turn: 8 of Clubs

** Dealing the river: King of Clubs

badassmofo wins $1570.00 from the main pot

End of game 429447640

Känns aningen fegt av mig att inte ställa igen med KQ men känslan att få syn med något bättre hade inte varit bra. Speciellt inte av badass då jag hade kunnat komma på sista ITM, vilket hade gett $200 iofs. Jag vann turneringen nu, så i efterhand gjord ejag ju rätt. Men även om jag vräkt in hade det ju blivit rätt, kom ju många kungar :lol:

Men till frågan, har man råd i långa loppet att kasta den här handen först in? Vi är ju bara fyra och hade vi varit tio och alla fram till mig hade foldat och jag enbart haft dessa tre bakom mig, ja då hade jag antagligen tryckt och det blir ju märkligt. Förvisso vägs ju saker in som att man vill få ett bra "kapital" till slutspelet.

Men här och nu då? Om någon läser min dagbok så hade det varit spännande med några kloka ord, för jag vet inte om jag gör rätt eller fel i den här handen.

Så ska man snart flytta

Om två veckor ska jag flytta, och jag hoppas att det blir till ett ställe där det redan finns internet så man slipper få abstinens i några veckor innan man hunnit få klart med allt där. Två veckor kvar bara, och jag vet fortfarande inte var jag ska flytta. Ja, det kan faktiskt beskriva hela mitt liv just detta! Jag litar på att allt löser sig och det gör det säkert den här gången också. Har iaf varit och spanat in ett rum idag, och imorgon ska jag spana in något som nästan är en egen lägenhet (i ett hus) men det jag hoppas mest på är ett riktigt charmigt faellesboende (danskskadad, jag vet!). Jag njuter av bilderna på bjälkarna i taket och hur mysigt allt verkar vara där och att bo med några andra kan ju inte skada, då kanske man kan bygga upp ett litet socialt liv igen :shock: Vi får se vad det blir, för något måste det bli!

// Laxen - som börjar bli schizofren

Postad

Rekommenderar $20 MTT på PS med 160 deltagare. Jävligt roliga och kasst motstånd! Vann några såna för ett par månader sedan.

För övrigt så tycker jag att det är tveksamt att slänga KQ där. Om du nu absolut inte vill gå all-in där mot någon som täcker dig så bör du iaf syna så att ni har större chans att slå ut killen med 300 chips och komma ur bubblan alt. raisa ~1200 (beroende på hur duktig/aggro badass är).

Postad
Rekommenderar $20 MTT på PS med 160 deltagare. Jävligt roliga och kasst motstånd! Vann några såna för ett par månader sedan.

För övrigt så tycker jag att det är tveksamt att slänga KQ där. Om du nu absolut inte vill gå all-in där mot någon som täcker dig så bör du iaf syna så att ni har större chans att slå ut killen med 300 chips och komma ur bubblan alt. raisa ~1200 (beroende på hur duktig/aggro badass är).

Var nog en sådan jag var med i kom jag på... men det är 180 deltagare väl? Jo, klart det var en sån, annars stämmer ju inte prissumman =)

Japp, dom är väldigt bra måste jag säga, har lirat några sådana på sistone.

Jo, det blir fel fel att kasta där men raise är jobbigt då jag lätt kan få omslag. En syn känns som att det är 50%50 vad han skulle gjort. Tycker inte det sker så ofta att man brukar hjälpas åt att få ut en annan men det händer ;) Totalt spelade väl psykologin in en del också. Några 20 och 60 tokens som jag spelat precis innan när jag hamnat lite i underläge då ställde jag in som sb med TT samt A3 men dom två gångerna fick jag syna av bb med AA och sen A9.. så sånt spelar ju tyvärr också roll ;)

Postad

Kollade över situationen igen och bäst imo är att höja 1000 så du är comittad att syna om 1400 stacken pushar men lätt kan slänga om badass slår om utan att tappa för mycket marker. Så hade jag spelat.

Åkte för övrigt nyss ur en 10k Guaranteed (17k prispott) med average stack på finalbordet. Höjde hårt ur SB, fick omslag och synade då jag övertygad att min hand var fav mot hans range. Hans A7 klonkade mot min AJ och två händer senare var jag ute som 10a (QQ vs. AK och KK vs. AK). Fick $200, ettan fick $4k så jag vet precis vad du menar. Det kan få en att fega lite. :P

Postad
Du skriver väldigt mkt =), kul att du berättar lite övrig information då det lätt blir lite tråkigt att läsa bara poekr kanske, även om det är det man är här för :D

Kan inte annat än att hålla med :)

Mycket intressant läsning! Kommer fortsätta att följa dig =)

Postad

Det finns pengar att spara

Jag borde definitivt anställa någon som tar och betalar alla mina räkningar i tid. Det skulle kunna spara in många tusenlappar på ett år hos mig faktiskt. Jag är helt sjukt dålig på detta! Senast i raden så slutade internet att fungera igår och man får ringa dit (bara samtalet kostade nog 20 kronor) för att på ett trevligt sätt förklara att man är en idiot och inte fattar det där med att betala räkningar i tid. Som tur är så kostade det bara 75 kronor att starta upp det direkt och då hade man en vecka på sig att betala. Tur det inte kostade 750 kronor, för jag hade sagt ja till det erbjudandet också. Helt överberoende av internet har jag blivit. Nu funkar det och det är tur det då jag är i flyttagen också och behöver vara tillgänglig via mail.

Ingen poker på flera dagar

Senaste dagen jag spelade lite poker var i lördags och det var 9/18 eller 27-manna SnG på Pokerstars med insats på 6 dollar. Jag har för mig att det var turbo. Kändes helt klart som det är något vinande kocept för mig att spela dessa. Plussade i lördags medan jag gjorde mig iordning inför en fest hos en kompis. Utan att dricka speciellt mycket så tog arbetet ut sin rätt och man somnade över bordet. Kul, nästan äldst på stället och alla trodde att jag blivit stupfull. Man var iaf pigg som en mört kl 10.00 dagen efter och hejade fram Sverige till en stafettmedalj.

Min BR på nätet

Den ligger kvar på exakt $900 på Ladbrokes och runt $300 på Pokerstars och det är helt ok. Inte så konstigt att den inte rört sig så mycket då man inte spelat. Kanske inget vinnande koncept på längre sikt men definitivt inget förlorande spel. Nu sitter jag emst om dagarna och försöker lägga upp en liten strategi för att få pengarna att växa ännu mer. Funderar att avsätta ca $200 på CG hos Ladbrokes $0.10/0.20 SH NL samt $88 på billigaste laddern. Detta blir 10 inköp samt 20 turneringar och då borde jag spela in tillräckligt med tokens för att återigen bygga upp ett tokenkapital för att kunna lira dessa $150-turneringar. Då har jag ju ändå $600 över till annat spel och frågan är ju då vad man ska satsa på.

Egentligen borde jag väl kliva upp i nivå när det gäller CG men jag känner mig inte alls motiverad till detta just nu och självförtroendet är inte på topp där även om det inte är dåligt. Känns mer som det är turneringsspel som jag ska plussa på. Jag ska fortsätta fundera och försöka få ner något slutgiltligt här i dagboken framöver. På Pokerstars kommer jag iaf enbart att spela turneringar i någon form. CG där har gått så dåligt så det vågar jag mig bara inte på ännu.

Var ska jag sova i natt?

Nu i natt vet jag väl iofs men om en vecka då? Jag har varit och kollat in två st ställen, och inget av dom har varit direkt tilltalande även om inget varit motbjudande heller. Men jag vill kliva in och bara känna, "här ska jag bo". Då vet jag ju att det är helt rätt och man slipper ångra sig efter några timmar 8-)

Jag ska iaf iväg nu i kväll och spena in en brud, ursäkta, lägenhet menade jag. Det var iaf en brud som ringde och ville att jags kulel komma och kolla in hennes lägenhet. Det är en delelägenhet som var riktigt stor och min kostnad skulle vara 4500 i månaden isf. Detta låter helt klart intressant. Dels ligger den relativt bra i Köpenhamn samt får man en tjej som boendekompis vilket borde betyda att lägenheten alltid kommer att vara trevlig att befinna sig i. Jag tycker iaf det är jobbigt att alltid vara den som städar :lol: Men kanske har hon en stor snygg kompiskrets som man sen får träffa lite då och då, och sen på sikt har man kanske både gift sig och skaffat barn. Skoja bara!

Skönt med mer inrutat liv

Kändes helt klart som det enbart blev poker och sova samt arbete i flera veckor i sträck tidigare och det höll på att döda väldigt mycket motivation. Nu känns det klart mycket bättre när jag hinner med lite fester och att kolla in lägenheter. Ska börja packa den här veckan också och då hinner jag inte med pokern mer än någon timme per dag. Ja, det är faktiskt väldigt skönt på något sätt. Det kan ibland bli för mycket av det goda!

// Laxen - snart gift?

Postad

Mitt liv som dokusåpa

Jag tror faktiskt att det skulel bli en tittarsucce. Visst, man blir äldre och inte lika galen som man var när man var ung men det är nästan lika händelserikt ändå. Ja, vad vill man då ha sagt med detta? Om någon annan läser dagboken så ska jag snabbt redogöra lite bakgrundsfakta. Jag flyttade till Köpenhamn för att träna ett danskt elitserielag i innebandy. Föreningen hade väl inte bästa ryktet men va fan, varför inte testa och se om det kan vara kul, tänkte jag. Ja, efter 1½ år får man sparken. Jag hyr lägenheten (i ett hus) av klubben och det betyder att jag har en låg hyra mot vad den skulle vara. Så, när man sen får sparken så vägrar jag att betala mer i hyra för att inte riskera att bli blåst på några pengar då jag direkt planerade att flytat och klubben ska ju betala min lön säsongen ut.

Detta resulterar direkt att dom säger upp avtalet (för lägenheten) till den siste februari. Ja, skit samma för jag ska ändå flytta och om jag flyttar då eller siste mars, det känns som det är av mindre betydelse. Enligt kontrakt hit och dit så med grov överslagsräkning så ska jag ha 4000+ av föreningen nu den siste februari när jag väl flyttar. Dessa pengar är då lön för resten av säsongen minus hyran som jag vägrat betala plus minus lite andra detaljer. Jag kommer att framföra detta att ifall jag inte har pengarna kontant senast några dagar innan jag ska flytta så kommer jag inte flytta en enda fot från stället utan bo upp pengarna dom är skyldiga mig.

Ja, so what, kan man ju tänka. Jo, till det intressanta nu är nog att det är psykopatiska idioter som också är väldigt labila, som man har att göra med. Jag vet inte vad som är normalt beteende men att först ringa på ytterdörren i 5-10 minuter och därefter hämta en nyckel för att gå in i huset. Därefter stå och banka på min dörr, in till mina rum i 10 minuter samtidigt som man ringer på min mobiltelefon utan att få någon som helst respons och ändå inte ge upp.... ja jag tycker det är tragiskt som fan. Kan man som normalt frisk människa bete sig såhär? i ca 20 minuter totalt håller dom på och innan dom går ut och börjar banka på fönsterrutorna i ytterligare någon minut - så skriker en av dom att jag ska ut ur lägenheten inom tre dagar. Hade jag inte suttit mitt uppe i en pokerturnering så vet i fan om jag inte gått ut och slått ner fanskapet.

Jag kan ibland tänka tillbaka på mig själv när jag var liten, då skulel jag nog också kunna ringa i 20 minuter för att få tag i en människa, men med lite mer tänkade bakom det hela så kan amn komma fram till ett av följande alternativ. Personen är hemma men vill inte prata/träffa oss nu. Personen är hemma men är jävligt upptagen och kan/vill inte träffa oss nu. Personen kanske sover. Personen kanske inte är hemma fastän datorn hörs och tv står på. Personen kanske tänkte öppna dörren men efter att vi bröt oss in i huset så kanske han undrar vilka psykopater vi är och inte orkar öppna dörren nu efter att vi varit runt och knackat på varenda fönster han har.

Helt seriöst funderar jag på att lämna in en polisanmälan mot dom. Det får fan finnas några gränser för vad man tar sig till. Gick in till min granne (som bor i samma hus) för att fråga honom ifall det var han som släppt in dom på vårt gemensamma område - i så fall kan jag ju inte göra så mycket. Dock var inte han hemma så då kan man ju dra sina slutsatser själv. Iaf är det 95% säkert. Ja, det är allt ett spännande liv man lever! Är det olagligt att slå ner dom med ett bat ifall dom kommer igen? Liksom, man måste få försvara sin egendom och inbrottstjuvar vågar man kanske inte snacka med? Bara en tanke....

Kollade in bruden

Tidigare var jag ju och spanade in en lägenhet som jag ev skulle dela med en brud. Bruden var fräsch som fan, precis som lägenheten. Japp, ett hett alternativ om man säger så. Vi får väl se vad hon meddelar mig men det är väl 50/50 iaf. Var ju hon som ringde mig och inte tvärtom så det kan inte vara så jävla dåliga odds.

Pokern idag då?

Fortsätter med mina 9/27/45-bord på Pokerstars med $6 i insats och det ligger väl plus minus noll idag. Spelat skapligt men gjort många dumma saker också. Får skylla på psykopaterna som springer runt och bankar på ens fönster, hur fan ska amn kunna koncentrera sig liksom? Jaja, ska iaf ITM på turneringen som pågår just nu (sista för kvällen) så slutar jag iaf plus idag. Ser bra ut. Leder när 23 återstår av totalt 45.

// Laxen - som övriga svenskar avskyr Vanlöse Floorball

• Skapa nytt...