Gå till innehåll

NLT - Trn, KK i shorthanded liveturnering


Recommended Posts

Här kommer en hand, tidigt på Svitens shorthanded-turnering idag. La in den i min dagbok, men där skriver ju inte en jävel :lol:, så lägger in den här istället.

 

Startstack: 5000 Blinds 25/50

Min stack: ca 5700 Någon enstaka spelare som åkt ur. 44 startande, 5 priser.

 

Jag plockar upp :Kd::Kc: på BB.

UTG kastar

UTG+1 synar (Har överbetat potterna enormt, verkar grymt loose-aggressive)

Cutoff synar (Slask-Kugge, kan ha vad som helst ;) )

Knappen kastar

SB synar

Jag raisar till 300 tot och får syn av UTG+1 och cutoff.

 

Flopp: :Js::3s::9c:

 

Jag betar ut 800 tror jag i potten på 950, får syn av båda spelarna.

 

Turn: :7s:

 

Inget roligt kort, rimligt att anta att någon av dom jagat färgen, även om UTG+1 inte skulle haft pottodds för det på floppen. Jag checkar.

 

UTG+1 betar 1600 och sitter sen kvar med 1150 kvar i stacken. Slask-Kugge slänger sin hand och nu är det upp till mig. Jag har ca 4600 kvar.

 

Vad skulle ni gjort, och hur tror ni handen slutar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först kändes folden rätt klar, men hade han haft färgen borde han inte bettat så mycket av sina marker, det optimala hade varit att checka och hoppas på bet från cutoff. Han vill ju isåfall ha betalt. Hans bet sammantaget med hans spelstil skriker "ge mig potten här och nu", dessutom så svalde han nervöst nåra gånger 8-)

 

Satte honom på AJ med ett troligt :As: så jag ställde in efter en stunds klurande. Lite rädd för tvåpar eller liknande men efter att han steksynat med sina sista dineros vek han upp A9 utan färgdrag :shock: . Min hand stod och jag dubblade upp.

 

Men vad gör väl det när man går bort sig med 10-8 i en pott senare, då jag snarare bedömde min motståndare som tightare/vekare än vad han var. Jag höjde med T8s från utg, han dubblade på platsen efter mig. Resten av bordet kastar och jag synar (lite dumt, men kändes som en busting hand ifall han har stål, dessutom har jag en fånig förkärlek för den handen).

 

Flopp A-8-2 rainbow, jag checkar, han checkar (med omvänd pos hade jag ställt här och troligtvis fått potten).

 

Turn 7. Jag ställer och får till slut syn från 99. Trodde han skulle lägga en dylik hand då jag inte satte han på ett ess. Dock var han rätt ute och förstod att jag inte heller hade något och gjorde en snygg syn, all heder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...