stenarn Postad 28 Januari , 2006 Rapport Postad 28 Januari , 2006 Jag hade tänkt ordna en turnering där det är ett finalbord med 6 spelare som får pengar. Vad tror ni är en bra utbetalningsmall? Citera
gdaily Postad 28 Januari , 2006 Rapport Postad 28 Januari , 2006 45-50% till förstapris, insatsen tillbaks till sjätte (så det beror på hur många deltagare du räknar med...) Citera
stenarn Postad 28 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 28 Januari , 2006 45% 25% 15% 8% 4,5% 2,5% Vad tror du om den? Ska vara ca 50 pers med Citera
gdaily Postad 28 Januari , 2006 Rapport Postad 28 Januari , 2006 Den ser bra ut - om det är 50 pers med så kaske du ska ha 7 priser i stället (roten ur deltagarantalet upp till 100 pers) men det är finlir... i vilket fall som helst så får sjätteplatsen lite mer än insatsen tillbaks (blir väl typ insats + arrangörsavgift i det närmaste) och det är bra - och för övrigt så gillar jag strukturen. Citera
stenarn Postad 28 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 28 Januari , 2006 Schysst. Tack för feedbacken! Får ha kvadratroten som mall i framtiden. mekade ihop ett exceldokument där jag snabbt kan beräkna utbetalningen genom att skriva in deltagarantal och inköp (är för 6 utbetalda). Citera
Gregg Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 Schysst. Tack för feedbacken! Får ha kvadratroten som mall i framtiden. mekade ihop ett exceldokument där jag snabbt kan beräkna utbetalningen genom att skriva in deltagarantal och inköp (är för 6 utbetalda). Finns ett bra freeware. Tournament Director heter det som sköter om allt sånt här. Googla på det, så ska du nog hitta. Citera
Recommended Posts