Gå till innehåll

NLT - Hitta fold?


Recommended Posts

Tja..Skulle jag ha spelat handen annorlunda? Går det att undvika sånt här? Jag tror att han hade synat även om jag betat hårt på flopen!

Vad säger ni?

 

 

Game # 231503068 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Rundvik"

Game ended 2006-01-28 10:44:15 GMT+01:00

 

Players:

Steve69 (EUR 20,66 in seat 1)

__kecke (EUR 21,65 in seat 2)

Hljuman (EUR 17,77 in seat 3)

Sark (EUR 6,57 in seat 4)

LeoMessi (EUR 28,21 in seat 5)

asmundo (EUR 18,80 in seat 6)

 

Dealer: Sark

Small Blind: LeoMessi (0,10)

Big Blind: asmundo (0,20)

 

Hljuman was dealt: 7c - 7d

 

Steve69 Fold

__kecke Fold

Hljuman Raise (0,40)

Sark Call (0,40)

LeoMessi Fold

asmundo Call (0,20)

 

Flop Ac - 4d - 7h

 

asmundo Check

Hljuman Bet (0,20)

Sark Fold

asmundo Call (0,20)

 

Turn Ac - 4d - 7h - 3h

 

asmundo Check

Hljuman Bet (1,20)

asmundo Call (1,20)

 

River Ac - 4d - 7h - 3h - Jc

 

asmundo Check

Hljuman Bet (5,25)

asmundo Raise (10,50)

Hljuman Call (5,25)

 

asmundo shows: 6h - 5s (a straight, seven high)

Hljuman didn't show: 7c - 7d (three of a kind, sevens)

 

asmundo wins: EUR 23,85 (with a straight, seven high)

Rake: EUR 1,25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Större raise pre, så borde han väl lägga 65. Det här att "han hade synat om jag betat hårt", vadå!? Det är ju det du vill! Klart du vill ha syn av det här draget, du är ju 70%-ig favorit. Det finns bara otroliga drag ute, så lite över halv pott på flop. Bara för att han köper ut den här gången gör han det inte varje gång. Sedan att du skulle hitta fold i den sitsen du är i på river? Inte i min vildaste fantasi. Bra att du inte höjer dock, hade nog varit rädd för klonkat set på river, och 3 är trots allt det läskigaste kortet som kunde kommit på turn. Däremot finns risken att du hade tappat hela stacken om du spelat den här hårt, eller "rätt", ironiskt va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a. Fin badbeat-tråd.

b. Självklart kan du inte vika på river, du slår massor av händer.

c. Visst är det underbart när folk som slowplayar set får smaka :)

d. Seriöst, vad fan tänker du på? Du får en drömflopp, men det finns ingen som helst anledning att slowplaya. Det är bara att trycka och hoppas att han sitter på Ax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ojojoj, säger som de andra innan mig, mer bet preflop! Ingen vits med en så liten bet, du kan lika gärna limpa som att beta så lite. På floppen måste du trycka till lite, hade betat pott där. Ligger $1.30 i potten och du betar $0.20, jag hade absolut synat där!. På turn får du ett färgdrag på bordet, beta pott även där för att inte ge odds att syna. Ja på river vete fan vad jag hade gjort, antagligen hade jag torskat hela min stack eftersom jag inte kunnat sätta honom på en hand när han hela tiden haft anledning att syna tidigare. Kortfattat: hade du raisat mer preflop eller åtminstone betat mer på floppen hade du antagligen inte torskat handen. Men, sen finns det ju på denna nivå folk som skiter i oddsen, som bara chansar på att träffa oavsett antalet outs. Ta lärdom av denna hand och kämpa på! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a. Fin badbeat-tråd.

b. Självklart kan du inte vika på river, du slår massor av händer.

c. Visst är det underbart när folk som slowplayar set får smaka :)

d. Seriöst, vad fan tänker du på? Du får en drömflopp, men det finns ingen som helst anledning att slowplaya. Det är bara att trycka och hoppas att han sitter på Ax.

 

Det här är väl ingen Bad beat..Han hade ju 8 outs vilket ger honom ca 30 % chans..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...