Enverhoxha99 Postad 27 Januari , 2006 Rapport Postad 27 Januari , 2006 Detta kan säkert anses som en lätt fånig fråga, men jag hittar olika svar överallt så jag måste fråga här. Det är en fråga om satsningsstrukturen i NL Hold´em. Fyra möjliga satsningsrundor finns ju, preflop, flop, turn och river. Blinds vid start 10/20. Hur stor är minsta raise under dessa fyra rundor? Att det är kopplat till blindsen tror jag mig ha fattat, men är minsta raise samma under alla fyra rundorna eller höjs den under turn/river-rundorna? Typ så att vid preflop/floprundorna används small blind (10 i detta fall) som lägsta raise, men under turn/river-rundorna används big blind (20 i detta fall) som minsta belopp? Fasiken, detta låter virrigt även för mig själv... Hoppas någon förstår vad jag försöker få fram, annars får jag tänka till och formulera om mig Citera
PianoPer Postad 27 Januari , 2006 Rapport Postad 27 Januari , 2006 Den är samma på alla "gator". Om blindsen är 10/20 så är minsta öppningsbettet alltså 20 på flop-turn-river. Preflop är ju 20 bara en syn, så minsta höjningen där är dubbla BB alltså 40 i detta fall. Dock, om nån har höjt till exempelvis 50 och du vill höja igen måste du dubbla betet till totalt 100 i den satsningsrundan. (Du kan alltså inte höja till 60 om nån har höjt till 50). Men på nästa "gata" är minsta bet 20. Dock är det väl inte så lönt att beta 20 om potten är t.ex 200 Och tänk nu om detta är fel så pinsamt det vore för mig Citera
rosen Postad 27 Januari , 2006 Rapport Postad 27 Januari , 2006 har tre tillägg. 1) preflop missar folk ibland vad minsta raise är om ngn raisat. har ngn sagt 60 med 10-20 blinds blir nästa raise 100 (syn plus 40 som den första raisen var. 2) tain nätverket har en bugg som gör turn o river bettet 2x blind enligt fixed ex 100-200 blinds. turn o river minsta bet 400. lite irriterande i sng då det kan bli en stor bet om bara SB synar. 3) vid all in i flervägspotter måste nästa raise kvala in som raise för att det ska raisas igen. ex. spelare 1 betar 100 på turn, spelare 2 går all in med 190, spelare 3 synar o spelare 1 kan syna el folda, inte raisa. (bugg som fanns på prima o gjorde spelet värdelöst, vet ej om det fortfarande är så) Citera
Enverhoxha99 Postad 27 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 27 Januari , 2006 Varmt tack för svaren, det var precis vad jag letade efter! Citera
Recommended Posts