Kidder Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 HH 7: varför callar du på sb med K 7? om du träffar K vad ska du då göra? släpp skithänderna även fast du lagt sb! det är ju såna händer man inte vill spela lr har jag fel? HH8: Tror bara jag hade callat där o hoppats på träff! Nu är ju inte jag direkt "PRO" men hoppas kunna bidra med lite tankar iaf! K7 med 4 pers och bara SB och BB kvar, jag hade nog testat raisa i SB som stöld, och bettat ut på flopp om han synat. Följer han med då så får man nog anse sig slagen och avvakta, rätt eller fel ?
DaPine87 Postad 6 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2006 HH 7: varför callar du på sb med K 7? om du träffar K vad ska du då göra? släpp skithänderna även fast du lagt sb! det är ju såna händer man inte vill spela lr har jag fel? HH8: Tror bara jag hade callat där o hoppats på träff! Nu är ju inte jag direkt "PRO" men hoppas kunna bidra med lite tankar iaf! K7 med 4 pers och bara SB och BB kvar, jag hade nog testat raisa i SB som stöld, och bettat ut på flopp om han synat. Följer han med då så får man nog anse sig slagen och avvakta, rätt eller fel ? Är väl lite svårt att komma undan utan att va för comitad om han synar flopptbetet?
DaPine87 Postad 6 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2006 HH7 så känns det ju som du får lov att släppa handen när han synar din bet på floppen, är ju väldigt svårt att sätta honom på någon hand så som han spelat, väldigt skumt att han bara synar preflop med så höga blinds. HH8 så är det ju bara ställa in eller folda som gäller, skulle nog valt att kasta handen här. hade väl vart en sak om han hade gjort ett minibet på knappen, då hade man kanske misstänkt en steal, men nu gör han det med 5 pers efter sig Ang HH8 så hade snubben minibettat ett flertalet gånger och kommit undan med det, så jag tänkte att han kan ju inte ha stål varje gång, och många på dessa nivåer gör lika spel med Ax.. Men kanske ändå borde softat och väntat in bättre läge. Tror det är en av mina luckor att jag trycker lite för ofta efter en raise före mig.. Måste jobba på det..
Kidder Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 HH 7: varför callar du på sb med K 7? om du träffar K vad ska du då göra? släpp skithänderna även fast du lagt sb! det är ju såna händer man inte vill spela lr har jag fel? HH8: Tror bara jag hade callat där o hoppats på träff! Nu är ju inte jag direkt "PRO" men hoppas kunna bidra med lite tankar iaf! K7 med 4 pers och bara SB och BB kvar, jag hade nog testat raisa i SB som stöld, och bettat ut på flopp om han synat. Följer han med då så får man nog anse sig slagen och avvakta, rätt eller fel ? Är väl lite svårt att komma undan utan att va för comitad om han synar flopptbetet? All in då ..beror lite på hur vekt mostånd du har, men som sagt spelar man den handen 1000 ggr så kanske det är bättre att folda rakt av. Vissa lägger sig ju direkt för en miniraise.
Kidder Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 [ Tror det är en av mina luckor att jag trycker lite för ofta efter en raise före mig.. Måste jobba på det.. Här tror jag man har mycket att tjäna eller spara, ska du svara på en tidig raise bör du ha en riktigt bra hand, är du först in ur stöld synpunkt är det ju en helt annan femma, jag har själv lite av samma syndrom som du.
DaPine87 Postad 6 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2006 Hmm, just nu känns allt pisst. Tycker jag spelar riktigt bra men allt går åt helvete. Har jag KK har nån AA har jag AK mot 44 träffar jag ej har jag 44 mot AK träffar han sen blir jag utdragen med AK mot Ax hela tiden men kan ej dra ut själv sen när jag har typ KJ mot 44 och får en J så sätter han ändå sin 2 outare, dem träffar alla färger och många stegar. Självklart är det ju inte riktigt så illa, men när därpå. Känns så jävla pissigt nu, turmomentet är så äckligt högt i SnG. Därför tar jag några dagras SnG brake och lirar lite NL cashgames och ser om jag har större edge där... Och det där om att SnG ger minst varians är ju bullshit av den högre skolan.
Kidder Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Trist när det backar så jävligt, själv har jag tappat ca 1000$ på 14 dgr, sätter inget och massor av utdragningar. Har inte lirat på ett par dar nu så jag testar lite ikväll. Wish me luck..
DaPine87 Postad 6 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2006 Trist när det backar så jävligt, själv har jag tappat ca 1000$ på 14 dgr, sätter inget och massor av utdragningar. Har inte lirat på ett par dar nu så jag testar lite ikväll. Wish me luck.. GL! Kan jag med behöva
DaPine87 Postad 8 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2006 Efter att ha lirat lite cashgames senaste dagarna har jag funderat mycket på mitt SnG spelande. Dem första tankarna är att det helt enkelt inte går att vinna i längen. Men jag vet ju att det är helt fel, jag kan ju inte råför att jag har haft äckligt otur, men däremot att jag varit så svag och inte "vågat" gneta vidare och vända trenden utan istället flydde jag från problemen, vilket jag hade lovat mig själv att inte göra. Allafall så plussade jag en del på cashgamet men kände mig inte riktigt hemma, pluss att det var lite tråkigt i längden då det är samma blinds hela tiden Så denna eftermiddagen lirade jag SnG tesammans med en kompis, men det gick åthelvete, hade pissotur igen, lirade riktigt bra verkligen men partypoker verkade inte vilja ha kvar mig som kund Men nyss så tänkte jag att nu ska jag fan ta tag i mitt SnG lirande igen och inte ge mig denna gången, SnG:s är ju vad jag kan bäst och har vunnit mest på. Så jag stängde ner internet och msn så att jag kunde koncentrera mig maximalt. 8-tablade 4 st 30$ och 4 st 50$. Denna sessionen hade jag inte otur, eller lite hade jag väl men jag hade tur också Blev nog fetuddragen lika många gånger som jag drog ut som stor dog. Men sen så höll mina händer upp bra också, hade jag QQ höll dem upp mot AK hade jag AK höll dem upp mot A10, sen så hade jag flyt med rätt fina kort. Hade AA två gånger då två idioter synar ner mig all in med A hög Så man kan sammanfattat med att jag lirade riktigt bra, samtidigt som jag inte hade mer badbeats mot mig än vad jag utdelade(hade nog när jag tänkte efter astur 1 gång mer än jag hade asotur) samtidigt som jag vann kanske 70% av alla coinflips. Dem SnG:na slutade på ca +450$ allafall vilket var mycket bra för mitt sj'lvförtroende Återkommer imöra med reultatssammanfattningar dem senaste sessionerna + en hel del HH:s
Kidder Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Efter att ha lirat lite cashgames senaste dagarna har jag funderat mycket på mitt SnG spelande. Dem första tankarna är att det helt enkelt inte går att vinna i längen. Men jag vet ju att det är helt fel, jag kan ju inte råför att jag har haft äckligt otur, men däremot att jag varit så svag och inte "vågat" gneta vidare och vända trenden utan istället flydde jag från problemen, vilket jag hade lovat mig själv att inte göra. Allafall så plussade jag en del på cashgamet men kände mig inte riktigt hemma, pluss att det var lite tråkigt i längden då det är samma blinds hela tiden Så denna eftermiddagen lirade jag SnG tesammans med en kompis, men det gick åthelvete, hade pissotur igen, lirade riktigt bra verkligen men partypoker verkade inte vilja ha kvar mig som kund Men nyss så tänkte jag att nu ska jag fan ta tag i mitt SnG lirande igen och inte ge mig denna gången, SnG:s är ju vad jag kan bäst och har vunnit mest på. Så jag stängde ner internet och msn så att jag kunde koncentrera mig maximalt. 8-tablade 4 st 30$ och 4 st 50$. Denna sessionen hade jag inte otur, eller lite hade jag väl men jag hade tur också Blev nog fetuddragen lika många gånger som jag drog ut som stor dog. Men sen så höll mina händer upp bra också, hade jag QQ höll dem upp mot AK hade jag AK höll dem upp mot A10, sen så hade jag flyt med rätt fina kort. Hade AA två gånger då två idioter synar ner mig all in med A hög Så man kan sammanfattat med att jag lirade riktigt bra, samtidigt som jag inte hade mer badbeats mot mig än vad jag utdelade(hade nog när jag tänkte efter astur 1 gång mer än jag hade asotur) samtidigt som jag vann kanske 70% av alla coinflips. Dem SnG:na slutade på ca +450$ allafall vilket var mycket bra för mitt sj'lvförtroende Återkommer imöra med reultatssammanfattningar dem senaste sessionerna + en hel del HH:s Låter bra ju, själv slutade jag 4:a igår i tourneyn, max oflyt i slutet. Mina 77 mot bigstacks 55 och han sätter en stege med brädan A34, turn 6, river 7 Blev ialla fall 2080$ rikare, lira 4 SnG under tiden och blev placerad i 3 st. Nu kör vi igen.
DaPine87 Postad 9 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2006 Efter att ha lirat lite cashgames senaste dagarna har jag funderat mycket på mitt SnG spelande. Dem första tankarna är att det helt enkelt inte går att vinna i längen. Men jag vet ju att det är helt fel, jag kan ju inte råför att jag har haft äckligt otur, men däremot att jag varit så svag och inte "vågat" gneta vidare och vända trenden utan istället flydde jag från problemen, vilket jag hade lovat mig själv att inte göra. Allafall så plussade jag en del på cashgamet men kände mig inte riktigt hemma, pluss att det var lite tråkigt i längden då det är samma blinds hela tiden Så denna eftermiddagen lirade jag SnG tesammans med en kompis, men det gick åthelvete, hade pissotur igen, lirade riktigt bra verkligen men partypoker verkade inte vilja ha kvar mig som kund Men nyss så tänkte jag att nu ska jag fan ta tag i mitt SnG lirande igen och inte ge mig denna gången, SnG:s är ju vad jag kan bäst och har vunnit mest på. Så jag stängde ner internet och msn så att jag kunde koncentrera mig maximalt. 8-tablade 4 st 30$ och 4 st 50$. Denna sessionen hade jag inte otur, eller lite hade jag väl men jag hade tur också Blev nog fetuddragen lika många gånger som jag drog ut som stor dog. Men sen så höll mina händer upp bra också, hade jag QQ höll dem upp mot AK hade jag AK höll dem upp mot A10, sen så hade jag flyt med rätt fina kort. Hade AA två gånger då två idioter synar ner mig all in med A hög Så man kan sammanfattat med att jag lirade riktigt bra, samtidigt som jag inte hade mer badbeats mot mig än vad jag utdelade(hade nog när jag tänkte efter astur 1 gång mer än jag hade asotur) samtidigt som jag vann kanske 70% av alla coinflips. Dem SnG:na slutade på ca +450$ allafall vilket var mycket bra för mitt sj'lvförtroende Återkommer imöra med reultatssammanfattningar dem senaste sessionerna + en hel del HH:s Låter bra ju, själv slutade jag 4:a igår i tourneyn, max oflyt i slutet. Mina 77 mot bigstacks 55 och han sätter en stege med brädan A34, turn 6, river 7 Blev ialla fall 2080$ rikare, lira 4 SnG under tiden och blev placerad i 3 st. Nu kör vi igen. Grattis till fina vinsten Synd bara att det inte räckte hela vägen, men 2K$ är ju aldrig fel Japp, vi får hoppas att bådas våran negativa trend har vänt
eyedol Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Intressant dagbok! Lirar själv $55 på party så det ska bli roligt att följa denna och diskutera lite händer. Har haft funderingar på att starta upp en egen dagbok, men men vi får se. Har för mig jag mött dig en del, känner igen nicket iaf av någon anledning. Är det förresten nån som har en ROI eller ITM kurva för rätt många SnG som man kan få kika på? Har en del statistik, skicka ett pm om du är intresserad. Gl med liret!
DaPine87 Postad 9 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2006 Intressant dagbok!Lirar själv $55 på party så det ska bli roligt att följa denna och diskutera lite händer. Har haft funderingar på att starta upp en egen dagbok, men men vi får se. Har för mig jag mött dig en del, känner igen nicket iaf av någon anledning. Är det förresten nån som har en ROI eller ITM kurva för rätt många SnG som man kan få kika på? Har en del statistik, skicka ett pm om du är intresserad. Gl med liret! Alltid trevligt med folk som lirar samma nivå som vill va med och diskutera:) Och om du inte startar egen dagbok så är det helt ok om du hijackar min tråd och postar egna HH:s här. är mycket möjligt att vi mötts, vad har du för nick? Ska posta en hel bunt med HH:s ikväll som vi kan diskutera
DaPine87 Postad 9 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2006 Började dagen asbra med +400$ efter ett antal sng, men som kom badbeatsen Blev utdragen stenhårt i 7 av dem senaste 12 st. Men sånt som händer, bara att gneta vidare Sålänge jag inte spelar dåligt är jag nöjd Ikväll kommer resultat + HH:s
Bebbe Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 förstår inte riktigt hur man klarar att spela 8 bord samtidigt. har väldigt svårt att hålla uppe mitt aggressiva spel när det bli bubbelspel på alla bord, och jag spelar bara 4-5 bord. hur klarar du det? tycker inte du att ditt spel påverkas mkt?
DaPine87 Postad 10 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2006 förstår inte riktigt hur man klarar att spela 8 bord samtidigt. har väldigt svårt att hålla uppe mitt aggressiva spel när det bli bubbelspel på alla bord, och jag spelar bara 4-5 bord. hur klarar du det? tycker inte du att ditt spel påverkas mkt? Efter att man lirat 4 bord några veckor blir de långtråkigt, samma sak med 6 bord klart att spelet försämras, men hinner ju lira dubblet så många sng, säg att jag har ROI 15% med 4 bord, och ROI 10% med 8 bord, då tjänar jag ju fortfarande på att lira 8 bord Blev dock lite jobbigt då jag var kvar i 7 av 8 sng när blindsen var 100/200
jaroiten Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 Ifall du har ROI 10% och 15% ska du nog hålla dig ifrån pokerborden..
johansen Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 Ifall du har ROI 10% och 15% ska du nog hålla dig ifrån pokerborden.. ? 10-15% ROI är helt okej på $50 nivån.
J0urneyMan Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 jaroiten tänker nog på pokertracker ROI som börjar på 100%
DaPine87 Postad 10 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2006 jaroiten tänker nog på pokertracker ROI som börjar på 100% Måste han jö, för 15% ROI är riktigt bra.
jaroiten Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 jaroiten tänker nog på pokertracker ROI som börjar på 100% Måste han jö, för 15% ROI är riktigt bra. jupp
DaPine87 Postad 12 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2006 Så, nu har jag tomtat klart. Dem senaste dagarna har jag provat: HU SnG, fixed cashgame och NL cashgame, inge har funkat speciellt bra så nu ska jag satsa helhjärtat på SnG.. ser detta som en nystart nu, ska lira 20$ sng till att börja med... Så jag börjar om från 0 nu i dagboken, och nu ska jag fan inte ge upp även om det är motigt
DaPine87 Postad 12 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2006 Ska spela min "första" session om en liten stund. Start BR: 1100$(50 inköp för 22$ sng)
chievo85 Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 nu får du fan se till o +a igen önskar dig lycka till!
DaPine87 Postad 12 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2006 nu får du fan se till o +a igen önskar dig lycka till! Ska försöka Tack så mycket Ska också uppdatera oftare och posta massa mera HH:s...Och om ni som läser här har HH:s som ni vil diskutera är det bara att posta dem här...
Recommended Posts