Gå till innehåll

DaPine tar sig i kragen och grindar 30$ SnG

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag är en kille på 18 år som just nu pluggar Naturvetenskapliga programet på gymnasiet. Jag har spelat poker så länge jag kan minnas och på internet har jag spelat i 3-4 år. Jag har alltid vunnit mest på SnG, men har hela tiden velat lira cashgames då dem största pengarna finns där. Men efter flera misslyckade försök så får jag nog inse att jag ska hålla mig till SnG.

Lirar på partypoker med nicket: Dapine87

Lirar just nu 50$ SnG men satsar på att innan året är slut allafall vara en vinnande spelare på 100$ nivån. Lirar alltsom oftast "bara" 4 bord samtidigt. Har 2 st skärmar med 1600*1200 i upplösning men när jag lirar på 2 skärmar glömmer jag oftast bort ena ;)

Funderar dock på att spara ihop till Dells nya 30 tums plattskärm. Synd att den kostar 20K bara :?

När man pratar bankrulle krav för SnG brukar ju 30 inköp rekomenderas. Skitsnack tycker jag. Nu kanske ni tror att jag är nån slaskare som skiter i BR-krav men det är tvärtom ;) Jag tycker 30 inköp är på tok för lite. Jag har flera gånger haft streaks på ca 15 SnG utan ITM, så 30 känns inte riktigt säkert. Jag försöker hålla mig till åtminstonde 50 inköp. Helst fler ändå. Har både pokertracker och pokeroffice för att bokföra mitt spel, men kommer nog bara använda pokertracker då jag gillar den mer. Sen har jag PaHud också, men har inte riktigt tagit tag i den än.

Denna dagboken har jag för att både bokföra mitt spel ordentligt och för att posta HH:s som vi kan diskutera om det är folk som är intresserad av min dagbok ;)

Kommer inte skriva upp nåra vinster/förluster förän nästa månad startar då det känns enklare att börja när en ny månad börjar. Dock kommer jag posta några HH före..

Enjoy! som QoS brukar säga :D

• Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Lycka till ;)

Tack :D

Här kommer min första HH. Är inget svårt besult utan ett "standard läge", där jag undrar hur ni brukar jö. Jag brukar nämligen variera mellan att höja, limpa och folda.

HH 1:

***** Hand History for Game 3445883659 *****

15/30 Tourney Texas Hold'em Game Table (NL) (Tournament 19597220) -

Seat 1: WISHMASTER05 (1010)

Seat 2: salo0577 (905)

Seat 3: nutzinface6 (1075)

Seat 4: hi__forever (990)

Seat 5: GansGK (975)

Seat 6: DaPine (975)

Seat 7: footflap (1300)

Seat 8: RamenMuhRi (1845)

Seat 9: F180N4CC1 (925)

salo0577 posts small blind (10)

nutzinface6 posts big blind (15)

** Dealing down cards **

Dealt to DaPine [ Ks, Qh ]

hi__forever folds.

GansGK folds.

DaPine raises (60) to 60

footflap folds.

RamenMuhRi folds.

F180N4CC1 folds.

WISHMASTER05 folds.

salo0577 folds.

nutzinface6 folds.

** Summary **

Main Pot: 85

Postad

Lirade några 100$ sngh förut. Backade lite, men jag blev förvånad över hur dåliga dem verkligen är. Dem tar gärna coinflips, och tar veka synar på bubblan. Gött förresten att Partypoker kommer att få in lite bra produkter i sin poängshop snart :D Synd bara att jag beställde kepsar för alla poäng jag hade för nån vecka sen då jag tyckte att det inte var nån idé o spara poängen :lol:

Postad
Gött förresten att Partypoker kommer att få in lite bra produkter i sin poängshop snart :D Synd bara att jag beställde kepsar för alla poäng jag hade för nån vecka sen då jag tyckte att det inte var nån idé o spara poängen :lol:

Det var glada nyheter. Vart har du hört det? När kommer dom få in sakerna då?

Postad
Lycka till ;)

Här kommer min första HH. Är inget svårt besult utan ett "standard läge", där jag undrar hur ni brukar jö. Jag brukar nämligen variera mellan att höja, limpa och folda.

HH 1:

** Dealing down cards **

hi__forever folds.

GansGK folds.

DaPine raises (60) to 60

footflap folds.

RamenMuhRi folds.

F180N4CC1 folds.

WISHMASTER05 folds.

salo0577 folds.

nutzinface6 folds.

** Summary **

Jag höjer eller slänger, limpar aldrig KQ.

Postad
Lycka till ;)

HH 1:

** Dealing down cards **

hi__forever folds.

GansGK folds.

DaPine raises (60) to 60

footflap folds.

RamenMuhRi folds.

F180N4CC1 folds.

WISHMASTER05 folds.

salo0577 folds.

nutzinface6 folds.

** Summary **

Jag höjer eller slänger, limpar aldrig KQ.

Oftast så slänger jag. Allafall på dem första 2 nivåerna. Fast när jag känner mig riktigt het ja då höjjer jag :lol: Tänkte också på om du brukar jö samma sak med "standard lägen" eller om ni varierar mycket..?

Postad
Gött förresten att Partypoker kommer att få in lite bra produkter i sin poängshop snart :D Synd bara att jag beställde kepsar för alla poäng jag hade för nån vecka sen då jag tyckte att det inte var nån idé o spara poängen :lol:

Det var glada nyheter. Vart har du hört det? När kommer dom få in sakerna då?

Japp, det är riktigt fina uppgifter. Då har man ju lite mer att spela för, förutom pengarna då ;) Jag fick ett mail av partypoker.. Dem skulle komma i början av Februari.

Postad

HH 2:

15/30 Tourney Texas Hold'em Game Table (NL)

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Rich204 (800)

Seat 2: SLOJIM2 (800)

Seat 3: wba1968 (785)

Seat 4: f1j2s3 (895)

Seat 5: progress1 (800)

Seat 6: Dapine87 (800)

Seat 7: Batisha (790)

Seat 8: kllwhittey (760)

Seat 9: mesiaus (825)

Seat 10: s7788 (745)

mesiaus posts small blind (10)

s7788 posts big blind (15)

Dealt to Dapine87[ Qc, Qd ]

Rich204 calls (15)

SLOJIM2 folds.

wba1968 calls (15)

f1j2s3 calls (15)

progress1 folds.

Dapine87 raises (70) to 70

Batisha raises (175) to 175

Vad göra här?

Postad

HH 3:

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: RaulDuke999 (1870)

Seat 4: SAD_SACK (955)

Seat 5: DaPine (1993)

Seat 6: Kiriac (1320)

Seat 8: FatAfghan (2432)

Seat 9: three_minute (1430)

Kiriac posts small blind (100)

FatAfghan posts big blind (200)

** Dealing down cards **

Dealt to DaPine [ 9s, Ad ]

three_minute folds.

RaulDuke999 folds.

SAD_SACK folds.

DaPine raises (1993) to 1993

DaPine is all-In.

Måste väl va ev+ att ställa från knappen här?

Postad

** Dealing down cards **

three_minute folds.

RaulDuke999 folds.

SAD_SACK folds.

DaPine is all-In.

Självklart, du har chansen att plocka hem 300 vilket är ett välkommet tillskott till din stack.

Postad

** Dealing down cards **

three_minute folds.

RaulDuke999 folds.

SAD_SACK folds.

DaPine is all-In.

Självklart, du har chansen att plocka hem 300 vilket är ett välkommet tillskott till din stack.

Tycker också det, men på senare tid har jag åkt ur många på det sättet. Så jag började tveka lite ;)

Postad

Imorgon börjar den nya månaden och ett mer seriöst pokerlirande från min del. Ska lägga upp en plan ikväll för hur många inköp jag ska ha för varje nivå, hur många sng jag ska snitta/dag, hur många bord jag ska lira m.m. Sen kö på det ett tag, sen utvärdera och sen göra eventuella ändringar. Mina mål för nästa månad är allafall:

* Lira mycket mera, sitter ofta vid datorn och gör inget, ska skära ned på dötiden vid datorn och lira där istället.

*Lira fler bord

* Koncenterara mig mer genom att fixa en spelningslista i förväg, skita i internet och kanske skita i msn.

*Strunta i om jag känner mig lite trött för jag brukar bli pigg när jag väl startat

* Gå pluss.

*Skotta lite på 100$

* Ta ut en viss förbestämd del av den eventuella vinsten i slutet av månaden.

*Lägga unadan en del av den förväntade vinsten till att köpa en 30 tums dell skärm.

*Läsa mer böcker och studera mer HH.

* Bokföra mitt spela mycket nogare och studera lite mer i pokertracker.

*SKapa ny databas i pokertracker då jag ser detta som en liten nystart.

*Inte bry mig så mycket om dagsresultaten.( Har ofta tendens att sluta för dagen om min första runda typ innehåller 3 visnter på 4 sng för att jag är nöjd med vinsten)

Helt enkelt bli mer seriös.

Ska posta min plan senare och från och med imöra införa dagsresultat, Roi% itm% och ibland lite andra stats, och även fler HH.

Postad
HH 2:

15/30 Tourney Texas Hold'em Game Table (NL)

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Rich204 (800)

Seat 2: SLOJIM2 (800)

Seat 3: wba1968 (785)

Seat 4: f1j2s3 (895)

Seat 5: progress1 (800)

Seat 6: Dapine87 (800)

Seat 7: Batisha (790)

Seat 8: kllwhittey (760)

Seat 9: mesiaus (825)

Seat 10: s7788 (745)

mesiaus posts small blind (10)

s7788 posts big blind (15)

Dealt to Dapine87[ Qc, Qd ]

Rich204 calls (15)

SLOJIM2 folds.

wba1968 calls (15)

f1j2s3 calls (15)

progress1 folds.

Dapine87 raises (70) to 70

Batisha raises (175) to 175

Vad göra här?

Jag hade synat och tagit en flopp, ofarlig flopp hade jag tryckt in stacken,

A eller K så får du nog lämna damerna.

Postad

Plan för Februari:

Ska spela 6 st SnG samtidigt i sets, alltså jag startar inte upp nya försän alla är färdigspelade. ska sikta in mig på att snitta 20 SnG/Dag. Kommer antagligen bli mindre än så på vardagarna men fler på helgerna.

BR Krav:

33$: 50 inköp = 1650$

55$: 50 inköp = 2750$

109$: 75 inköp = 8175$

215$: 100 inköp = 21 500$

Kommer att börja på 55$ nivån.

Självklart får jag även skotta lite när jag känner mig i form. Men bara 1 nivå upp, alltså om jag lirar 55$ får jag bara skotta 109$. När jag skottar spelar jag bara 2 st bord på den nivån och kanske 2 bord på min "normala" nivå.

Lön, sparande och investeringar:

Ska i slutet av månaden ta ut en viss del av eventuell vinst i lön, en viss del som jag ska "långtids-spara" och en viss del till inveseringar, den första inveseringen ska bli dells nya 30 tums skärm. Dessa pengar kommer ej räknas in i min rulle.

Lön: 10%

Sparande: 20%

Investeringar: 10%

BR byggande: 60%

------------------------------------------------------------------------------------

Har jag glömt något är det bara att säga till. Startar som sagt imöra med bokföringen! :D

Postad

Min första tanke var också att ta en syn och om inga överkort kom skulle jag trycka. Men på nått sätt kändes den tanken så vek, så jag pushade istället.

Handen slutade allafall med att han synade min push med KK, och jag drog ej ut ;)

Postad
Min första tanke var också att ta en syn och om inga överkort kom skulle jag trycka. Men på nått sätt kändes den tanken så vek, så jag pushade istället.

Handen slutade allafall med att han synade min push med KK, och jag drog ej ut ;)

Ja, som vi misstänkte men det är svårt att släppa damer preflop ;)

Postad

Lycka till med februari! :D

Jag är en ganska ny spelare bland Sit&Go's men kommer att försöka efterapa din taktik här faktiskt. Fast på betydligt lägre nivåer som min rulle tillåter.

Tycker dina mål är riktigt bra och får hoppas att det funkar i praktiken också.

Postad
Lycka till med februari! :D

Jag är en ganska ny spelare bland Sit&Go's men kommer att försöka efterapa din taktik här faktiskt. Fast på betydligt lägre nivåer som min rulle tillåter.

Tycker dina mål är riktigt bra och får hoppas att det funkar i praktiken också.

Tack så mycket :D Jag hoppas också att dem ska funka :)

Postad

Din QQ hand.. Varför inte bara trycka? Med så grunda stackar är det väll egentligen inget snack om saken? Jag tycker calla är ett dåligt alternativ. Man bör också fråga sig vilka händer han kontrahöjer med där. 99+ AQ/AK? Utan read hade jag pushat.

Postad
Din QQ hand.. Varför inte bara trycka? Med så grunda stackar är det väll egentligen inget snack om saken? Jag tycker calla är ett dåligt alternativ. Man bör också fråga sig vilka händer han kontrahöjer med där. 99+ AQ/AK? Utan read hade jag pushat.

Resonerade också så. Så det blev ju en push tillslut som slutade olyckligt ;)

• Skapa nytt...