Gå till innehåll

Ett seriöst försök till att vinna lite pengar


sovjet4ever

Recommended Posts

Jag har nu spelat i ca 1 år, ligger väl 3500 kr back ungefär. Det känns väl inte bra direkt. Speciellt inte eftersom kanske hälften av det har jag tiltat bort. Men under tiden har jag skaffat mig känsla för onlinespel, iaf på dom lägre nivåerna. Jag vet ofta var jag har mina motspelare. Min fråga till er "Experter"... Om jag nu ska göra ett seriöst försök att gå plus, var skall jag börja? Med hur stora bankroll? etc? Betackar mig för alla spydiga komentrarer om mina förluster, eftersom jag vet att det är för att jag har varit dålig. Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det har jag nog aldrig haft :S Jag har tyckt att det har verkat för krångligt. Har du några bra tips på sidor? Har spelat på Party, Multipoker och Expekt senaste året. Expekt gillar jag inte, så den går bort.

 

Förresten, jag kan lite om teori och sånt, har läst en del böcker. Jag tror på mig själv, bara att jag har haft otur/okoncentration.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Skaffa neteller.

2. Börja med en rulle på $500

3. Sätt in de $500 på partypoker, spela 500 rakade händer. Det går bra att spela på så låg nivå som NL0,15/0,25 eller FL 0,5/1

4. Ta ut pengarna och gör samma sak med multipoker.

5. Ta ut pengarna och gör samma sak med empirepoker.

 

Följ länkarna till party, multi och empire-bonusarna högst upp på den här sidan.

 

Edit: Du skrev inte från början att du redan lirat på party och multi. Jaja, du har iaf empire kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För dagbok med in- och utsaldo och speltid. Gör en notering på hur du mådde den dagen (du kommer säkert snart märka att du har sämre resultat när du varit trött och ofokuserad). Kommentera särskilda situationer där du vet att du förlorade pengar på dåligt spel. Sätt direkt upp ett mål för när du ska avancera upp en nivå. Nöt tills du når den rullen. Fortsätt på samma sätt på den nya nivån och sätt upp ett nytt mål för nästa nivå. Jag har numera skrotat min dagbok, men den hjälpte helt klart att styra upp spelet när jag hade tröttnat på att slaska bort pengar.

 

Skaffa direkt ett analysverktyg, t ex PokerTracker eller PokerOffice. Spara alla händer i databasen. Då du spelat några tusen kan du t ex se från vilka positioner du har dina största läckor (garanterat blindsen, men du kanske hittar fler?) och analysera ditt spel för att täta dem. Databasen kommer du alltid att ha glädje av, ju större den blir desto värdefullare information ger den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betackar mig för alla spydiga komentrarer om mina förluster, eftersom jag vet att det är för att jag har varit dålig.

Ett inlägg som ditt (alltså ett inlägg som kan betecknas som ett "bra" inlägg) får inga sådana spydiga kommentarer. Det är min erfarenhet här på forumet. Här är nivån hög, och alla vet att alla kan förlora...

 

Jag har väl inga direkta tips att ge just nu som ingen annan kan ge, men lycka till med spelandet, berätta gärna hur det går för dig!

 

Mvh

/Klyka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...