Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Min antagonist PIPPOPANUT har bara spelat ca 15 händer vid bordet. Han har ca 50% sedda floppar och 15% pre flop-höjninar.

Seat 3: kazmer

Seat 4: profwoland [ KS,KH ]

Seat 5: KenzoAwa

Seat 6: ste79

Seat 10: PIPPOPANUT

ANTES/BLINDS

profwoland posts blind ($0.50), KenzoAwa posts blind ($1).

PRE-FLOP

ste79 calls $1

PIPPOPANUT calls $1

kazmer folds

profwoland bets $5

KenzoAwa folds

ste79 folds

PIPPOPANUT calls $4.50.

FLOP [board cards 8D,10D,5H ] (Pott: $13)

profwoland bets $10

PIPPOPANUT calls $10.

TURN [board cards 8D,10D,5H,5D ] (Pott $33)

profwoland bets $16

PIPPOPANUT bets $50

Tänkte beta drygt halva potten men är inte så bra på att räkna så det blev knappt halva... Blir jag blåst eller är jag slagen här?

/Pelle

Postad

jadu, antingen har han dig slagen eller så gör han ett "move". Det är ju omöjligt att säga utan read. Brädan ger ju vissa möjligheter som slår dig, då kanske framförallt färgen. Kanske känns vekt att lägga men tycker du kan känna dig nöjd med att du kan lägga en så stark hand som KK när det känns som du är slagen.

Postad

Hade nog foldat där.

Har du statsen från PokerOffice eller? Isåfall kan du pilla så att du ser hans aggression factor på flop/turn/river också, brukar ge rättså bra indikationer (vet inte hur det funkar med PokerTracker).

Postad
Hade nog foldat där.

Har du statsen från PokerOffice eller? Isåfall kan du pilla så att du ser hans aggression factor på flop/turn/river också, brukar ge rättså bra indikationer (vet inte hur det funkar med PokerTracker).

Du måste ha en HUD för att se stats via PT, så som PA-HUD eller GT+...

För övrigt så skulle jag inte lägga någon som helst vikt vid hans stats efter bara 15 händer. Särskilt inte sånna stats som AF på de olika gatorna (pf stats är väl ok)... 50 händer känns som absolut minimum för att börja söka reads för min del (pf) ... Långt över 100 händer för AF på olika gator osv.