Gå till innehåll

Hajzy klonkar?


Hajzy

Recommended Posts

Jag har nu valt att starta en ny dagbok, för att jag har en massa nya mål plus det är flera mål utanför pokern också.

 

Just nu spelar jag på 0.1/0.2 och 0.25/0.5.

Brukar gå ner i nivå om det börjar gå sämre på 0.25/0.5

 

Första målen har tyvärr inte något med poker att göra.

Men jag måste faktiskt skärpa till mig i skolan, har en hel del rester i några ämnen. och jag borde ta mig i kragen och göra dom så att man får ta studenten i vår :)

 

RÖTT = Ej färdig med målet.

 

Mål 1: Fixa alla rester i skolan

 

Tänker inte skriva precis allt jag har att göra. blir så himla mycket då. lite kortfattat bara.

 

Svenska A: Ett muntligt prov

 

Svenska B: Ett prov, jämförelse mellan romantiken och upplysningen (eller något sånt:P), Roman analys, Rapport.

 

Religion A: Två prov

 

Skaffa 50 poäng till

 

Kommer inte på något mer än det.. Känns så lite (men ändå ganska mycket :)) Trodde iofs att jag hade mer rester. kanske bara inte kommer på det nu.

 

 

Mål 2: Skaffa körkort innan jag går ut skolan

Har bokat teoriprov, och den ska göras nästa vecka.. Har inte pluggat så mycket ännu, borde kasnke börja med det.

EDIT: Varför slarvar jag med teorin? skulle jag ha pluggat lite mer skulle jag lätt ha klarat det. klart man abra pluggar lite dagen före.

51 rätt på första provet, 48 på andra. 52 behöver man för godkänt.

 

Mål 4: Mer seriöst lir på livepoker

Brukar spela så jäkla oseriöst ibland..

 

EDIT: inte blivit mycket live spel, men tycker att jag lirat seriöst de flesta gångerna, ligger plus med några hundralappar. (handlar inte om så stora summor)

 

Gick plus i Januari på livepoker, spelade inte så mycket och handlade inte heller om så mycket pengar. Får hoppas på att jag forsätter att lira seriöst nu i februari också :)

 

Mål 5: Heypoker

Ska skaffa ett konto på Heypoker. När jag inte bonushorar kommer jag att lira där. Köra in lite VIP, och kanske sedan köpa någon sak. Där kommer jag att ha lite BR krav osv när jag får gå upp i nivå.

 

NL20: €0 - €500/€600

NL50: €500/€600 - €2500

NL100: €2500 - €?

 

Håller även reda på hur det går för mig dag för dag. Hur mycket jag tjänar i timmen per månad och hur mycket jag spelar m.m

I dagboken kommer jag skriva i slutet av varje månad hur månadsresultatet såg ut.

 

 

Jag kommer säkert att posta ganska många HH's, det jag undrar är hur ni vill att jag skriver in dom? Ska jag posta hela handen med resultat osv. eller kapa av den vid en intressant situation på t.ex turn.

 

 

Just nu spelar jag Staffpoker's bonus på €150.

Har halva bonusen kvar, så är snart färdig.

Efter det blir det att Lira Heypokers bonus. Och jag kommer inte att ta ut pengarna därifrån efter att jag är färdig med bonusen.

 

Jag spelar nästan alltid 4 bord åt gången, men jag ska försöka variera, att ibland bara spela 1 bord åt gången. Jag tror faktiskt att man utvecklas mer så, blir bättre på att läsa andra m.m. Eller vad tror ni? Hur utvecklas man bäst? 1, 2, 3 eller 4 bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 162
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelat 1h, blir nog inte mer för i dag.

 

Farligt att slowplaya den så där?

Fel av mig att höja honom på river, han kan väl lika gärna ha träffat stegen? Men höjer han verkligen så mycket då?

Är väl en måste syn när han trycker in resten?

 

Game # 225774161 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Trosa"

Game ended 2006-01-22 15:54:05 GMT+01:00

 

Players:

beefcake69 (EUR 78,97 in seat 1)

Gunonfire (EUR 115,50 in seat 2)

Paintball1 (EUR 42,80 in seat 3)

jonlem (EUR 35,99 in seat 4)

Cashen (EUR 33,55 in seat 5)

HERO (EUR 67,80 in seat 6)

 

Dealer: jonlem

Small Blind: Cashen (0,25)

Big Blind: HERO (0,50)

 

HERO was dealt: 8s - Js

 

beefcake69 Fold

Gunonfire Fold

Paintball1 Fold

jonlem Fold

Cashen Call (0,25)

HERO Check

 

Flop 5s - 4s - As

 

Cashen Check

HERO Bet (0,50)

Cashen Call (0,50)

 

Turn 5s - 4s - As - 6c

 

Cashen Check

HERO Bet (1,00)

Cashen Raise (2,75)

HERO Call (1,75)

 

River 5s - 4s - As - 6c - 3h

 

Cashen Bet (9,75)

HERO Raise (19,50)

Cashen All-In (20,05)

 

 

 

 

----

23-jan: €144.48 1h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat ca 2h idag. första timman gick jag plus €150, men efter 2h slutade jag på €120. Kunde ha varit €250, utdragen ur en jätte pott en gång och sedan gjorde jag en fold med bästa handen.

 

 

----------

Hur ska jag spela denna? Blev lite rädd för färgdrag. och sedan på river kan han ju sitta på kåk också?

 

 

Game # 227515946 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Idre"

Game ended 2006-01-24 13:28:51 GMT+01:00

 

Players:

HERO (EUR 62,87 in seat 1)

SICNYX (EUR 57,75 in seat 3)

Zeta78 (EUR 49,10 in seat 4)

Cosmo22 (EUR 6,53 in seat 6)

 

Dealer: SICNYX

Small Blind: Zeta78 (0,25)

Big Blind: Cosmo22 (0,50)

 

HERO was dealt: Ac - Jh

 

HERO Raise (2,00)

SICNYX Call (2,00)

Zeta78 Call (1,75)

Cosmo22 Fold

 

Flop Kd - Qc - 4c

 

Zeta78 Check

HERO Bet (3,00)

SICNYX Call (3,00)

Zeta78 Fold

 

Turn Kd - Qc - 4c - Tc

 

HERO Check

SICNYX Bet (6,00)

HERO Call (6,00)

 

River Kd - Qc - 4c - Tc - Qd

 

HERO Check

SICNYX Bet (16,00)

HERO ???

 

 

----------

Ska jag betta river? blev lite rädd för set.

 

Game # 227514331 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Nora"

Game ended 2006-01-24 13:26:37 GMT+01:00

 

Players:

FANTASI (EUR 38,41 in seat 1)

steffen1 (EUR 26,50 in seat 2)

HERO (EUR 59,35 in seat 4)

Lennisno1 (EUR 98,65 in seat 5)

Bleh25 (EUR 43,50 in seat 6)

 

Dealer: steffen1

Small Blind: HERO (0,25)

Big Blind: Lennisno1 (0,50)

 

HERO was dealt: 2d - 2s

 

Bleh25 Call (0,50)

FANTASI Fold

steffen1 Raise (2,20)

HERO Call (1,95)

Lennisno1 Fold

Bleh25 Call (1,70)

 

Flop 9s - 6h - 2h

 

HERO Check

Bleh25 Check

steffen1 Bet (3,00)

HERO Call (3,00)

Bleh25 Call (3,00)

 

Turn 9s - 6h - 2h - 7c

 

HERO Check

Bleh25 Bet (19,00)

steffen1 Fold

HERO Call (19,00)

 

River 9s - 6h - 2h - 7c - 6c

 

HERO Check

Bleh25 Check

 

HERO shows: 2d - 2s (a full house, deuces full of sixes)

Bleh25 didn't show: Ts - Th (two pairs, tens and sixes)

 

HERO wins: EUR 52,10 (with a full house, deuces full of sixes)

Rake: EUR 2,00

 

 

 

-------

 

Är jag slagen här? Är det nästan inte en måste syn, finns fold?

 

Game # 227526934 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Arjeplog"

Game ended 2006-01-24 13:46:21 GMT+01:00

 

Players:

tedde (EUR 21,14 in seat 1)

Bara_din (EUR 6,59 in seat 2)

wehrner (EUR 57,80 in seat 3)

Mock_a_sin (EUR 12,23 in seat 4)

pulletulla (EUR 43,10 in seat 5)

HERO (EUR 94,18 in seat 6)

 

Dealer: pulletulla

Small Blind: HERO (0,25)

Big Blind: tedde (0,50)

 

HERO was dealt: As - Ad

 

Bara_din Call (0,50)

wehrner Call (0,50)

Mock_a_sin Fold

pulletulla Call (0,50)

HERO Raise (2,75)

tedde Fold

Bara_din Call (2,50)

wehrner Call (2,50)

pulletulla Fold

 

Flop Qd - 2h - 8d

 

HERO Bet (7,00)

Bara_din Fold

wehrner Call (7,00)

 

Turn Qd - 2h - 8d - 6c

 

HERO Check

wehrner Check

 

River Qd - 2h - 8d - 6c - 5d

 

HERO Check

wehrner Bet (12,00)

HERO ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl ingen idé att höja tillbaka på river? Finns ju många händer som slår mig där. Han kan ju ha träffat sitt två par med Ax?

KK var en av de sista händer jag trodde han hade...

 

 

Game # 227539424 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Idre"

Game ended 2006-01-24 14:04:12 GMT+01:00

 

Players:

HERO (EUR 78,42 in seat 1)

monsola (EUR 18,80 in seat 2)

Berling77 (EUR 46,58 in seat 3)

Peugeot405 (EUR 20,27 in seat 4)

Ayoj (EUR 64,35 in seat 5)

simcan (EUR 16,80 in seat 6)

 

Dealer: monsola

Small Blind: Berling77 (0,25)

Big Blind: Peugeot405 (0,50)

 

HERO was dealt: 5d - 4d

 

Ayoj Fold

simcan Call (0,50)

HERO Call (0,50)

monsola Call (0,50)

Berling77 Call (0,25)

Peugeot405 Check

 

Flop 4h - As - 5c

 

Berling77 Bet (0,50)

Peugeot405 Fold

simcan Call (0,50)

HERO Raise (3,00)

monsola Fold

Berling77 Call (2,50)

simcan Call (2,50)

 

Turn 4h - As - 5c - Jc

 

Berling77 Check

simcan Check

HERO Bet (8,00)

Berling77 Call (8,00)

simcan Fold

 

River 4h - As - 5c - Jc - Ts

 

Berling77 Bet (10,00)

HERO Call (10,00)

 

Berling77 shows: Ks - Kd (a pair of kings)

HERO shows: 5d - 4d (two pairs, fives and fours)

 

HERO wins: EUR 45,15 (with two pairs, fives and fours)

Rake: EUR 2,35

 

 

----------

Slutspelat för idag. Har två prov imorgon som jag måste plugga till.

24-jan: €160.67 2h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det brukar man. men min svenska lärare är lite :S.

Hon sa att för att få VG måste du skriva en novell och göra Antiken proven, frågade sedan att får jag G om jag inte gör något av dessa. Hon sa att det gick bra eftersom att det hade gått så bra för mig på de andra proven..

 

Men nu i trean kommer hon fram till mig och säger att jag inte har gjort allt i Svenska A.

 

Så lite deppigt är det ju. har inte haft nå papper att läsa igenom bara boken. Och inte kommer jag ihåg något på antiken..

 

Men men, det ordnar sig säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen att behöva säga det, men om du ska vinna på poker så behöver du nog jobba ganska mycket på din aggresivitet - iallafall om du generellt spelar som i de händer du postat hittills.

 

Hand 1 (J8s):

Höj pott på turn, slår han om då så har du all anledning att vara orolig på den här nivån. När han raisar så bör du nog höja tillbaka, dels för att ha ett lättare beslut på rivern och för att göra det kostsamt för honom att dra på en spader eller set. När du bara synar känns syn på rivern som det bästa alternativet.

 

Hand 2(AJ):

Höjer du 4*bb pre med AJ så bör du nog ta det ganska lugnt post flop om du får 2 syn. På den floppen känns det som att halvpott är ett ganska lamt försök att ta potten, ska du nödvändigtvis bluffa där (vilket jag inte skulle rekommendera) så bör du nog göra det hårdare än med en halvpottshöjning. Checken på turn förstår jag sedan inte överhuvudtaget. Betta ut! Får du omslag kan du lägga den om fi är tight/passiv. Som du spelar nu har du ingen aning om var du står, och du får ett väldigt svårt beslut på rivern.

 

Hand 3(22):

Fold pre flop ur position när fi är ganska short och höjer nästan 5*bb för det första. Synar du så bör du få in hela hans stack vid träff för att det ska vara lönsamt. När du sedan träffar måste du försöka få betalt. Betta ut floppen, betta ut turn. Återigen har du ingen aning om var du, eller fi, står för att du inte tagit reda på det.

 

Hand 4(AA):

 

Betta ut turn för att få in mer pengar i potten. Om inte, betta ut rivern för värde. Given syn på rivern som du nu spelar.

 

Hand 5(54):

 

Att du spelar den överhuvudtaget kan väl argumenteras om i all oändlighet. Men den här handen tycker jag att du spelar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du kunde ta och kommentera mina händer. Vet själv att jag spelar lite kasst ännu. att jag måste förbättra mig på vissa sker. blir helt enkel för feg för ofta och till slut blir det en massa checkande från mig.

 

Blir inte alltid sådant spel, om jag inte har något eller om jag bara träffat par, det är då jag inte vet hur jag ska spela, och måste bli bättre på det. Och så måste jag även bli mycket mer aggressivare.

 

 

 

Trodde att jag bara hade 100 VIP kvar av bonusen, men det var visst 200. Hade nog redan varit färdig med den om det inte hade laggat så mycket som det nu gjorde.

 

26-jan: €16.92 1-2h

 

B2b härkar lite så kommer inte åt att se hur länge jag spelade. tror det var kring 2h, men blev väl bara så många händer som man spelar på 1h eftersom det var mycket lagg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i princip 100% säkert att han satt på stege när han höjde över mig.

På syn är det väl en självklar syn. Men Vad ska jag göra på turn, dvs om jag vet att han sitter på stege.. Då måste jag ju alltså träffa kåk för att kunna vinna.

 

 

Game # 229967740 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Lysekil"

Game ended 2006-01-26 20:51:01 GMT+01:00

 

Players:

HERO (EUR 64,38 in seat 1)

Joni_L (EUR 23,03 in seat 2)

_osama_ (EUR 20,70 in seat 3)

chefost (EUR 8,02 in seat 4)

djemel (EUR 69,21 in seat 5)

Peder125 (EUR 41,91 in seat 6)

 

Dealer: Joni_L

Small Blind: _osama_ (0,25)

Big Blind: chefost (0,50)

 

HERO was dealt: 6h - 6s

 

djemel Call (0,50)

Peder125 Fold

HERO Call (0,50) Ska det vara raise före floppen?

Joni_L Call (0,50)

_osama_ Call (0,25)

chefost Check

 

Flop 7s - 8c - 6d

 

_osama_ Check

chefost Check

djemel Bet (1,00)

HERO Raise (3,50)

Joni_L Fold

_osama_ Raise (8,25)

chefost Fold

djemel Fold

HERO Call (4,75)

 

Turn 7s - 8c - 6d - 3h

 

_osama_ All-In (11,95)

 

 

 

 

------

 

 

 

Den här handen var en av mina svåraste idag. Jag var väl nästan helst säker på att han satt på pocket. Men jag visste att han skulle kunna ha från 88-AA, så som han har spelat.

 

Ska jag bara syna flopp, eller reraisa. Om jag reraisar, ska jag då raisa mer än bara dubbelt?

 

 

 

Game # 229990944 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Motala"

Game ended 2006-01-26 21:12:22 GMT+01:00

 

Players:

spiffen2 (EUR 27,80 in seat 1)

XK8 (EUR 124,71 in seat 2)

Ayoj (EUR 51,45 in seat 3)

jagarkass (EUR 50,90 in seat 5)

Hukor (EUR 81,75 in seat 6)

 

Dealer: Hukor

Small Blind: spiffen2 (0,25)

Big Blind: XK8 (0,50)

 

HERO was dealt: Qs - Qc

 

Ayoj Fold

HERO Raise (2,00)

Hukor Raise (5,00)

spiffen2 Fold

XK8 Fold

HERO Call (3,00)

 

Flop 7s - 6s - 4c

 

HERO Check

Hukor Bet (5,00)

HERO Raise (10,00)

Hukor Call (5,00)

 

Turn 7s - 6s - 4c - 2h

 

 

Det är ju helt självklart att jag ska betta ut på turn om jag raisat honom på flopp? är €15 hyffsat eller ska man trycka mer?

 

HERO Bet (15,00)

Hukor Call (15,00)

 

Vad ska jag göra på river om han bara synar?

 

Och

 

HERO Bet (15,00)

Hukor Raise (35,00)

 

Om han raisar, är det fold eller call?

 

 

Han kan ju blir rädd med sin AA/KK att jag har set, och därför synar på flopp. och om han bara synar mig på turn, så är det ju ändå svårt att veta vad han sitter på. Pocket är säkert, men hur hög?

 

 

 

 

 

--------

 

Rätt att reraisa turn för att titta var jag ligger?

Har ju inte så jätte bra kicker, han kan ju ha många händer här.

Hur mycket ska jag betta på river? Checkar jag så kan han ju bluffa en all-in och då blir det väl kanske svårt att syna?

 

 

Game # 230006412 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Vittaryd"

Game ended 2006-01-26 21:27:35 GMT+01:00

 

Players:

Thesource (EUR 51,03 in seat 1)

Robert1981 (EUR 12,70 in seat 3)

pocket2 (EUR 46,22 in seat 4)

peter56 (EUR 27,00 in seat 5)

HERO (EUR 86,65 in seat 6)

 

Dealer: peter56

Small Blind: HERO (0,25)

Big Blind: Thesource (0,50)

Blind out of turn: Robert1981 (0,50)

 

HERO was dealt: Ts - Ad

 

Robert1981 Check

pocket2 Fold

peter56 Fold

HERO Call (0,25)

Thesource Raise (1,40)

Robert1981 Call (1,40)

HERO Call (1,40)

 

Flop As - Qs - Ks

 

HERO Check

Thesource Bet (3,75)

Robert1981 Fold

HERO Call (3,75)

 

Turn As - Qs - Ks - 7h

 

HERO Check

Thesource Bet (6,75)

HERO Raise (13,50)

Thesource Call (6,75)

 

River As - Qs - Ks - 7h - 6d

 

HERO ?

 

 

 

 

-------

 

Jag ger resultat sen, om någon orkar ta och kommentera dessa händer.

Tror inte det är så många som läser min dagbok, om det nu är någon. Men jag kanske har tur och någon kikar förbi och skriver att du gjorde fel så och så. du måste spela aggressivare m.m. Det är sånt jag måste få höra så att jag lär mig mer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl likagärna fortsätta...

 

HH 1(66):

 

Pre flop - helt okej att limpa här. Varför skulle han nödvändigtvis ha stege på floppen? Hur spelar han 78,99,TT.89? Hans stack är grund, så du kommer hur som helst inte undan om han har stegen - och du har 33% att träffa kåken i så fall. Bara ställa in på floppen. Fold är inte ett alternativ någonstans.

 

HH 2(QQ):

 

Pre flop - helt okej. På floppen är det nog generellt ett bättre alternativ att betta ut ur position. Checkraise ställer till det framför allt på turn. Ska du checkhöja, gör det hårdare (till 15 åtminstone) - nu kan han syna med AK utan problem. På turn känns halvpott ganska okej, skulle nog tyckt 20 var bättre,men det är ok. På rivern beror det lite på vilket kort som föll? Checksyn om ingen spader faller, eventuell checkfold om den faller beroende på vad han gör...Svår hand, mycket beror på motståndaren här. Är han lös kan du bomba alla gator, är han tight så är du troligen slagen redan när han synar floppen (iallafall om du höjer lite mer än minsta). Glöm inte att han reraisade pre flop. Många gör bara det med AA,KK,QQ, kanske JJ,AK. Är du osäker på hur du ska spela den när floppen faller så kan en ytterligare reraise innan floppen vara ett bättre alternativ - mestadels för info då.

 

HH 3 (AT)

 

Given fold pre flop. Att syna en höjning ur position med ATo är att be om trubbel. Även om du mot förmodan har bäst hand så vinner du minimalt i de fallen och förlorar desto mer de andra (de flesta) gångerna. Floppen är egentligen rätt bedrövlig för dig, du slår ingen hand förutom en bluff. Har du spelat skithanden så förstår jag att du vill syna floppen - men i så fall, folda turn om du inte har en bra anledning att tro att han bluffar, eller om du får odds till dragen. Alternativt (vore nog bäst) raisa floppen, främst som en semibluff till ditt värdelösa stegdrag och halvdana färgdrag (du har nästan obefintliga implicita odds). Synar han där är du nästan alltid slagen och kan gå endast för stegen/färgen som i så fall förhoppningsvis räcker. På rivern är det bara att check/folda och hoppas att han är en totaltomte... om du inte vill bluffa då förstås...vet inte riktigt om det är det du försöker på turn, gör det hårdare i så fall - svårt att se att han skulle ha sämre än 2 par där - och då får du nog ta i mer än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med jaeendastja om det mesta. Lite generellt så tycker jag att du måste känna efter lite redan innan om du är redo att backa stacken och göra det när du blir commitad. Var inte rädd för att torska ett inköp, det är sånt som händer, du förlorar så mycket på att spela så passivt som du gör. Ett annat tips är att i princip aldrig vika set, självklart kan du göra det på en 678 :heart: flopp med fulla stackar, men aldrig mot en short stack, där ska du bara tänka på hur du ska få in degen på bästa sätt. Att oroa sig över överset är rena dumheter. Betala "alltid" av short stackar med överpar/TPTK(AK AQ) om dom träffat bättre, här ska du nästan aldrig vika då dom pröjsat dig tillräckligt preflop (fel sätt och tänka kanske men det funkar bra på denna nivå) samt att du nästan alltid har potodds jämtemot deras HD dvs du förlorar mer på att folda trots att du kanske ligger lite efter mot deras möjliga händer. Ett exempel, QQ handen blir så mycket mer lätt spelad om du väljer att få in mer pengar på floppen alternativt inte få in mycket alls, om du checkraisar rejält så kan du folda mot ett till omslag av han, om han synar så commitar du dig på turn genom att slänga iväg ytterliggare ett pot bet. Du kanske känner att risken är ganska stor att du är slagen? Beta floppen direkt och gör dig berred på att vika om du får mothugg. Du spelar nästan precis som du känner.

 

Preflop: Enda gatan som är bra spelad, du höjer upp med en fin hand han reraisar mesigt du har i princip odds att syna bara för att seta.

 

Flop: hmm jag måste raisa för att se vad han har, men jag tror risken är ganska stor att jag är slagen så jag miniraisar bara.

 

Turn: hmm han syna jobbigt, han kommer sno potten om jag checkar men jag kanske är slagen jag mesbettar igen.

 

River: Aja han verkar svag jag mesbettar igen, tusan han slog om! Han har säkert AA men jag har spelat så vekt så jag tror han kan bluffa + att potten är så stor: Vad ska jag göra? Det finns tyvärr inget river svar, för den sitsen ska du inte va i.

 

Tror du spelar +spel men det är nog ganska marginellt tror du skulle 3-4dubbla din förväntade vinst om du ökade aggresiviteten.

 

Oj vad långt det blev, men iaf så är det är absolut inte min mening att vara övermäktig eller allmänt taskig. Hoppas att dessa rader hjälper något :P Och lycka till med att öka aggresiviteten och bli av med rädslan :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt generöst av er att orka kommentera mina händer :)

 

 

- HH 1 (66) -

 

Jag synade hans all-in på turn, han hade inte så mycket kvar så kändes nästan som en måste syn. Enda ändringen här är väl att jag borde tryckt in allt på flopp?

 

HERO Call (11,95)

 

River 7s - 8c - 6d - 3h - Ac

 

_osama_ shows: Th - 9s (a straight, ten high)

HERO didn't show: 6h - 6s (three of a kind, sixes)

 

_osama_ wins: EUR 41,75 (with a straight, ten high)

 

 

- HH 2 (QQ) -

 

Felet här var väl att det inte var jag som tryckte in stacken på river?

Är väl säkert bättre att man själv trycker in än att han gör. då kan det ju finnas en väldigt liten, liten chans att han foldar med KK/AA, om han sitter med det.

 

Hukor Call (15,00)

 

River 7s - 6s - 4c - 2h - 3s

 

HERO Check

Hukor Bet (20,00)

HERO Call (20,00)

 

Hukor shows: Jh - Js (a pair of jacks)

HERO shows: Qs - Qc (a pair of queens)

 

HERO wins: EUR 98,75 (with a pair of queens)

Rake: EUR 2,00

 

 

- HH 3 (AT) -

 

Jepp, det borde ha varit fold preflop, känner att det är grymt svårt att spela såna här händer om man bara träffar A, oftast är man nog slagen vid detta läge.

 

River As - Qs - Ks - 7h - 6d

 

HERO Bet (10,00)

Thesource Call (10,00)

 

HERO shows: Ts - Ad (a pair of aces)

Thesource didn't show: 8c - Ac (a pair of aces, with king, queen and eight as kickers)

 

HERO wins: EUR 58,20 (with a pair of aces)

 

 

-----

 

Har försökt att börja spela lite mer aggressivare nu på sistone. kan väl säga att det har gått rätt så hyffsat.. Men jag måste fortfarande jobba mycket mycket mer på den..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar jag rätt till turn? Hur spela på turn om man inte har några speciella reads, han är iaf bättre än de flesta vid bordet.

 

 

Game # 230677648 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Leksand"

Game ended 2006-01-27 16:48:08 GMT+01:00

 

Players:

Odde13 (EUR 6,10 in seat 1)

HERO (EUR 52,70 in seat 2)

wehrner (EUR 96,66 in seat 3)

Ace11 (EUR 36,50 in seat 4)

kinnunen9 (EUR 81,11 in seat 5)

cleansweep (EUR 30,85 in seat 6)

 

Dealer: kinnunen9

Small Blind: cleansweep (0,25)

Big Blind: Odde13 (0,50)

 

HERO was dealt: Qd - Qs

 

HERO Raise (2,00)

wehrner Call (2,00)

Ace11 Fold

kinnunen9 Fold

cleansweep Call (1,75)

Odde13 Fold

 

Flop 8s - 4c - Td

 

cleansweep Bet (0,50)

HERO Raise (5,00)

wehrner Call (5,00)

cleansweep Fold

 

Turn 8s - 4c - Td - 7c

 

HERO Bet (10,00)

wehrner Raise (25,00)

HERO ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man spela denna bättre? Förutom att kanske folda PF?

 

Game # 230699002 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Kisa"

Game ended 2006-01-27 17:07:31 GMT+01:00

 

Players:

vikarn (EUR 57,55 in seat 3)

PeterDK (EUR 38,50 in seat 4)

SRBergholt (EUR 79,25 in seat 5)

HERO (EUR 66,58 in seat 6)

 

Dealer: SRBergholt

Small Blind: HERO (0,25)

Big Blind: vikarn (0,50)

 

HERO was dealt: 6d - 7c

 

PeterDK Call (0,50)

SRBergholt Fold

HERO Call (0,25)

vikarn Check

 

Flop 6c - Kc - 7h

 

HERO Bet (2,00)

vikarn Call (2,00)

PeterDK Call (2,00)

 

Turn 6c - Kc - 7h - Jh

 

HERO Bet (5,00)

vikarn Fold

PeterDK Raise (10,00)

HERO Call (5,00)

 

River 6c - Kc - 7h - Jh - 3d

 

HERO Check

PeterDK Check

 

HERO shows: 6d - 7c (two pairs, sevens and sixes)

PeterDK shows: Ks - Js (two pairs, kings and jacks)

 

PeterDK wins: EUR 26,15 (with two pairs, kings and jacks)

Rake: EUR 1,35

 

------------

------------

 

Game # 230685395 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Trosa"

Game ended 2006-01-27 16:54:56 GMT+01:00

 

Players:

HERO (EUR 98,43 in seat 1)

pikabobo (EUR 35,27 in seat 2)

Trasan23 (EUR 57,07 in seat 4)

Felicia33 (EUR 49,15 in seat 5)

2MuchCola (EUR 50,00 in seat 6)

 

Dealer: pikabobo

Small Blind: Trasan23 (0,25)

Big Blind: Felicia33 (0,50)

 

HERO was dealt: 3s - 3c

 

2MuchCola Raise (1,80)

HERO Call (1,80)

pikabobo Fold

Trasan23 Fold

Felicia33 Fold

 

Flop 9c - 3h - 4h

 

2MuchCola Bet (4,50)

HERO Raise (9,00)

2MuchCola Raise (12,00)

HERO Call (7,50)

 

Turn 9c - 3h - 4h - 6c

 

2MuchCola All-In (31,70)

HERO Call (31,70)

 

River 9c - 3h - 4h - 6c - Jh

 

2MuchCola shows: Th - Ts (a pair of tens)

HERO shows: 3s - 3c (three of a kind, threes)

 

HERO wins: EUR 98,75 (with three of a kind, threes)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av mina första händer på bordet.

 

 

Game # 230913048 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Ludvika"

Game ended 2006-01-27 20:29:47 GMT+01:00

 

Players:

llamah (EUR 8,75 in seat 1)

HERO (EUR 50,85 in seat 2)

VSP (EUR 12,07 in seat 3)

Hovie (EUR 24,52 in seat 4)

sandel (EUR 42,29 in seat 6)

 

Dealer: llamah

Small Blind: HERO (0,25)

Big Blind: VSP (0,50)

 

HERO was dealt: Ad - Qd

 

Hovie Raise (1,00)

sandel Call (1,00)

llamah Fold

HERO Raise (2,75)

VSP Fold

Hovie Call (2,00)

sandel Fold

 

Flop 4c - 5s - Ac

 

HERO Bet (5,00)

Hovie Raise (10,00)

 

Blixtraise av honom.

 

 

-------------

 

 

 

Ska jag betta på turn för att få information?

 

Game # 230946882 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Kristianstad"

Game ended 2006-01-27 20:59:31 GMT+01:00

 

Players:

power77 (EUR 53,80 in seat 1)

HERO (EUR 49,75 in seat 2)

Bambucha (EUR 35,56 in seat 4)

igotballs (EUR 14,95 in seat 6)

 

Dealer: HERO

Small Blind: Bambucha (0,25)

Big Blind: igotballs (0,50)

 

HERO was dealt: Jc - Ad

 

power77 Fold

HERO Raise (2,00)

Bambucha Call (1,75)

igotballs Fold

 

Flop Qc - Ac - 6d

 

Bambucha Check

HERO Bet (3,00)

Bambucha Raise (6,00)

HERO Call (3,00)

 

Turn Qc - Ac - 6d - 3d

 

Bambucha Check

HERO Check

 

River Qc - Ac - 6d - 3d - 3s

 

Bambucha Bet (10,00)

 

 

--------

 

Fold finns inte på turn?

 

Game # 230983163 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Ludvika"

Game ended 2006-01-27 21:30:41 GMT+01:00

 

Players:

candy74 (EUR 65,93 in seat 1)

HERO (EUR 60,84 in seat 2)

ladislav (EUR 24,50 in seat 4)

K700 (EUR 24,45 in seat 5)

perusen (EUR 77,40 in seat 6)

 

Dealer: HERO

Small Blind: ladislav (0,25)

Big Blind: K700 (0,50)

 

HERO was dealt: 7h - 7c

 

perusen Call (0,50)

candy74 Call (0,50)

HERO Call (0,50)

ladislav Raise (1,40)

K700 Fold

perusen Call (1,15)

candy74 Call (1,15)

HERO Call (1,15)

 

Flop 7d - 8c - Tc

 

ladislav Bet (2,50)

perusen Fold

candy74 Fold

HERO Raise (8,00)

ladislav Call (5,50)

 

Turn 7d - 8c - Tc - 9s

 

ladislav All-In (14,85)

HERO Call (14,85)

 

River 7d - 8c - Tc - 9s - Ac

 

ladislav shows: 9h - 9d (three of a kind, nines)

HERO didn't show: 7h - 7c (three of a kind, sevens)

 

ladislav wins: EUR 50,80 (with three of a kind, nines)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel att trycka på turn?

 

 

 

Game # 230997812 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Ludvika"

Game ended 2006-01-27 21:43:23 GMT+01:00

 

Players:

FIII (EUR 63,13 in seat 1)

HERO (EUR 48,43 in seat 2)

huono (EUR 8,50 in seat 3)

ZoRoRoRo (EUR 53,02 in seat 4)

K700 (EUR 46,48 in seat 5)

perusen (EUR 55,72 in seat 6)

 

Dealer: perusen

Small Blind: FIII (0,25)

Big Blind: HERO (0,50)

 

HERO was dealt: 7c - 7h

 

huono Fold

ZoRoRoRo Fold

K700 Fold

perusen Call (0,50)

FIII Raise (2,50)

HERO Call (2,25)

perusen Fold

 

Flop 7s - Kc - 4c

 

FIII Bet (7,25)

HERO Raise (14,50)

FIII Call (7,25)

 

Turn 7s - Kc - 4c - 2d

 

FIII Check

HERO All-In (31,18)

FIII Fold

HERO Payback (31,18)

 

HERO didn't show hand

 

HERO wins: EUR 33,25

Rake: EUR 1,75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit med om en hel del jobbiga händer idag, säkert några som jag spela kasst på också, typ borde callat men foldade istället. kände att jag inte ville ta för stora risker.. Har forsatt att spela lite aggressivare än vanligt, och jag tycker att det har gått bra.

 

Har legat +-0 hela tiden nästan, men i slutet träffade jag set med JJ och dubblade upp mot AA.

 

27-jan: €90.57 3.5h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade faktiskt ingen aning om hur jag skulle spela den?

borde jag tryck in preflop efter killens all-in. eller raisa mer?

 

hur mycket ska jag betta flopp, kändes som att jag bettade för lite där. eller ska ajg checka elelr trycka?

 

på turn?

och på river?

 

vad sitter han med? tror inte på AA? blir väl isf QQ/KK eller AKs?

 

Så är det inte en måste syn när potten redan är så stor?

 

Game # 232718130 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Vilhelmina"

Game ended 2006-01-29 14:31:01 GMT+01:00

 

Players:

HERO (EUR 94,50 in seat 1)

Sodomizer (EUR 59,90 in seat 2)

MrsLinn (EUR 53,50 in seat 3)

Dider (EUR 11,10 in seat 4)

SuntripNN (EUR 10,56 in seat 5)

dizkodanne (EUR 16,85 in seat 6)

 

Dealer: MrsLinn

Small Blind: Dider (0,25)

Big Blind: SuntripNN (0,50)

 

HERO was dealt: Ks - Kd

 

dizkodanne Fold

HERO Raise (2,00)

Sodomizer Fold

MrsLinn Call (2,00)

Dider All-In (10,85)

SuntripNN Fold

HERO Raise (18,20)

MrsLinn Call (18,20)

 

Flop As - 6s - Ad

 

HERO Bet (10,00)

MrsLinn Call (10,00)

 

Turn As - 6s - Ad - Ts

 

HERO Check

MrsLinn Check

 

River As - 6s - Ad - Ts - Th

 

HERO Check

MrsLinn All-In (23,30)

HERO ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SYYN! Men höj mere pre.

 

Höj mer pre? Hade knappast gjort något i handen bättre.

 

Tänk på att du har 2 spelare mot dig här. Skulle vilja påstå att du är slagen 90% av gångerna, om inte mer.

90%? Knappast.. shortstacken kan ha vad som helst i princip och den andra som endast synar 4BB betet har knappast AA.. Så man skall nog trycka på mer efter att shortstacken gått allin så man slipper bli udragen gratis av Ax..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...