slice74 Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Jag har en tid funderat på att köpa en bärbar dator för mitt pokerspelande. Problemet är bara hur jag övertygar min sambo för denna nödvändiga pryl. Det är ju inte direkt så att jag MÅSTE ha hennes tillstånd för att köpa den, men det skulle kännas betydligt trevligare om hon förstod nyttan med den. Jag kanske inte behöver tillägga att hon är lite skeptisk mot att lägga upp 7-8000 för en "leksak" till mig. Skulle jag däremot köpa t.ex. kläder för samma summa på 2-3 månader skulle hon däremot troligtvis inte ens höja på ögonbrynen. Är det någon som har några bra tips på detta delikata problem? Citera
TotalFarsa Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Tja, brukar du pynta ut 7-8000 på kläder under en 3-månadersperiod så är det väl bara att säga till henne att "Nähä, nu är pappa sugen på en laptop, inge klädinköp på tre månader. Här ska sparas!" Antar vidare att om din rumpa inte ockuperar den stationära datorn så kan ju äntligen din sambo få sig lite datortid... Fast med lite otur börjar hon bara surfa på datingsajter... Nåja, friskt vågat, hälften vunnet! /TF Citera
APC Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Jag lösta problemet genom att köpa dator för mina ihopspelade pokerpengar, dom har hon inget med att göra dom är mina mina och bara mina. Citera
ninreb Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 samma problem. det gäller att övertyga henne att laptopen är en investering till ditt framtida pokerspelande. Köpte i dagarna en sjysst sony vaio för vunna pokerpengar men det tog ett tag innan man lyckades övertyga henne med presenter att det var en bra idé att köpa en sån...... Citera
Betterman Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Man kan lägga in en massa recept i den bärbara datorn... Citera
Grankott Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Om jag skulle argumentera för att laptopen skulle användas för framtida pokerspelande så skulle jag absolut INTE fått köpa en. Mitt argument bestod i att om vi köper enl aptop så kan vi sälja den fula/skrymmande stationära datorn, och laptopen göms undan när den inte används! Sparar plats och städning! Funkade bra på min sambo som hatar datorer i allmänhet och nätpoker i synnerhet Citera
slice74 Postad 23 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2006 Jag lösta problemet genom att köpa dator för mina ihopspelade pokerpengar, dom har hon inget med att göra dom är mina mina och bara mina. Jag har oxå ihopspelade pokerpengar så jag skulle kunna köpa mig en laptop. Problemet är bara när jag "investerar" tid vid datorn istället för med henne, så tycker hon att vi ska köpa något gemensamt för vinsterna. Man kan lägga in en massa recept i den bärbara datorn... Den skulle kunna funka! Tja, brukar du pynta ut 7-8000 på kläder under en 3-månadersperiod så är det väl bara att säga till henne att "Nähä, nu är pappa sugen på en laptop, inge klädinköp på tre månader. Här ska sparas!" Jag har nog knappt köpt kläder för den summan i hela mitt liv men OM jag skulle göra det så vore det nog inga problem. Om jag skulle argumentera för att laptopen skulle användas för framtida pokerspelande så skulle jag absolut INTE fått köpa en. Mitt argument bestod i att om vi köper enl aptop så kan vi sälja den fula/skrymmande stationära datorn, och laptopen göms undan när den inte används! Sparar plats och städning! Funkade bra på min sambo som hatar datorer i allmänhet och nätpoker i synnerhet Bra tips!! Fler idéer? Citera
Sansrom Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Skaffa en WLAN-router och förklara fördelarna med att kunna surfa var som helst. I köket, på balkongen, på dass. Whereever, whenever. Typ. Citera
LtPayne Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Jag gjorde helt enkelt slag i saken och bara köpte då jag fick ett erbjudande jag inte kunde motstå, även om hennes intresse var synnerligen svalt. Som det är idag får man vara glad om man får använda den bärbara alls... Sambon gillar att surfa bekvämt i soffan eller ligga nerbäddad med en dvdfilm eller skvallerforum. Och min dotter på 3år har dom flesta av sina spel på den bärbara. Citera
flibben Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 Jag gjorde helt enkelt slag i saken och bara köpte då jag fick ett erbjudande jag inte kunde motstå, även om hennes intresse var synnerligen svalt. Som det är idag får man vara glad om man får använda den bärbara alls... Sambon gillar att surfa bekvämt i soffan eller ligga nerbäddad med en dvdfilm eller skvallerforum. Och min dotter på 3år har dom flesta av sina spel på den bärbara. Helt enkelt dags att köpa en till bärbar? Citera
Macroman Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 Kan man inte säga att laptopen köps och finansieras av framtida pokervinster eftersom det är så svårt att vinna pga av den kassa gamla datorn...? Citera
Ziner Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Presenter till sin flickvän brukar ju funka. köpte byxor för 2600 kr till min flickvän, bör ju ge mig 1 2 månaders gnällfritt spelande hoppas de iallafall. Förstår verkligen inte vad man ska med så dyra byxor till men men. Citera
Recommended Posts