Zalon Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Ja, hur tänker han egentligen? Stage #275500764: Omaha Hi/Lo Normal $2/$4 - 2006-01-22 21:04:35 (ET) Table: ARCADIA DR. (Real Money) Seat #7 is the dealer Seat 7 - CHICKADEE604 ($69.40 in chips) Seat 8 - ZALON ($132.94 in chips) Seat 9 - OPENINGSOON ($68.37 in chips) Seat 1 - SCOOTEE ($45.87 in chips) Seat 2 - PROSTRYKER55 ($33.50 in chips) Seat 3 - AMESBURY ($100.44 in chips) Seat 5 - FISHY1 ($84.12 in chips) Seat 6 - 8MILERD ($80 in chips) ZALON - Posts small blind $1 OPENINGSOON - Posts big blind $2 *** POCKET CARDS *** Dealt to ZALON [Ac 8h 2s 3d] SCOOTEE - Folds PROSTRYKER55 - Folds AMESBURY - Folds FISHY1 - Raises $4 to $4 8MILERD - Folds CHICKADEE604 - Folds ZALON - Raises $5 to $6 OPENINGSOON - Folds FISHY1 - Calls $2 FISHY1 har tidigare visat tendenser att spela okontrollerat samt göra massa oväsen ifrån sig när han vinner. Jag bestämmer mig för att isolera. *** FLOP *** [4d As Ks] ZALON - Bets $2 FISHY1 - Raises $4 to $4 ZALON - Calls $2 Helt okej flopp men jag väljer att ta det lugnt, han kan ju ha något i stil med K4 eller typ A med bättre kicker. *** TURN *** [4d As Ks] [Ad] ZALON - Bets $4 FISHY1 - Calls $4 Obvious valuebet...FISHY1 raisar inte och jag kan anta att jag ligger bra till. *** RIVER *** [4d As Ks Ad] [3c] ZALON - Checks FISHY1 - Bets $4 ZALON - Calls $4 Attans, nu har han väl turat in typ 65-låg eller något. Jag callar bara med huset. *** SHOW DOWN *** TORNIE - Shows [10d 2h Ah 5s] (Straight, ace to five) ZALON - Shows [Ac 8h 2s 3d] (Full house, aces full of threes) TORNIE Collects $18.12 from main pot ZALON Collects $18.13 from main pot Citera
Tornie Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Okej tycker Fishy är grymt fiskig förstår inte att han inte raisar turn när han träffar trissen i ess plus att han har ett lågdrag.... Vad ska han sätta dig på liksom???? Tycker han spelar weakpassivt genom hela handen.... Men men Jonas du hade tur här som mötte en tvättäkta callingstation för annars hade du nog fått betala för att dra in kåken där..... Synd att inte Fisken kan kommentera sitt spel här för det är ju det som är viktigast.... Vad är det egentligen som fisken tänker i sådana här situationer, verkar som han ger dig cred för ett A här och är rädd för att bli utkickad samt att du sitter på ett bättre lågdrag än fisken..... Men aja fisken bör nog betta sin triss i A här Men vad vet jag det är nog bäst att fråga fisken själv i det här fallet.... Citera
NorthQ Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 ämm är fishy tornie`? förstår inte riktigt...motspelaren har 2 namn i HHn? samt att denna borde väl ha postats i HH tråden Citera
ooop Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Tror att thörne är gammelgäddan minsann!! Citera
Tornie Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Glöm inte att det är jag som har bäst highhand före river Citera
Zalon Postad 23 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2006 jao, men du spela den som en vek hoe ändå Citera
NorthQ Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 spela vekt och coldcalla 2 bets på flop å turn is the way to lure the opponent in Citera
NorthQ Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 jao, men du spela den som en vek hoe ändå sen raisa han dig preflop och på floppen.....ändå gången han var vek var på turn Citera
Zalon Postad 24 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2006 jao, men du spela den som en vek hoe ändå sen raisa han dig preflop och på floppen.....ändå gången han var vek var på turn jupp och det räcker. Han måste raisa där med triss i ess och 2nd nutlowdraw Citera
Tornie Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 Jag tycker också att jag spelar för vekt på turn.....Anledningen är att jag sätter honom på en extremt stark hand som han dessutom har. Men den är inte tillräckligt stark och kommer endast vara så vid väldigt få tillfällen. Det här är ett tillfälle då jag tjänar på att få in mer pengar i potten på turn även fast jonas sitter på en stark hand....Finns dock ett par troliga händer som jonas kan ha som gör att han scoopar den här handen och det är väl det som delvis gör att jag inte slänger in mer på turn...Intressant hand som är väldigt marginell Citera
Zalon Postad 24 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2006 helt rätt...med AKxx, A4xx och A234 (den är jobbig) så ligger du risigt till. Alla händer är verkligen troliga med tanke på 3-bet preflop. Citera
Tornie Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 jao, men du spela den som en vek hoe ändå Bara för att klargöra för omvärlden så scoopar jonas över 90 procent om han slår min kicker, T i det här fallet. Det är då turn har fallit Citera
Recommended Posts