Bernt Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Ingen stor pott, utan en vanlig förekommande situation som jag vill att ni fäller en komentar över helt enkelt. ** Aegialeus [Hold em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money - rookie82 sitting in seat 1 with $10.35 - rigisamus sitting in seat 2 with $8.47 - K-M-B sitting in seat 3 with $19.46 - urwi2580 sitting in seat 4 with $19.14 [Dealer] - Drops sitting in seat 5 with $5.23 - danran sitting in seat 6 with $27.20 Drops posted the small blind - $0.10 danran posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to K-M-B: , rookie82 called - $0.20 rigisamus folded K-M-B raised - $0.60 urwi2580 called - $0.60 Drops folded danran folded rookie82 called - $0.60 Hyffsat tajt bord för att vara denna nivå, Brukar dock höja med QJs - fel? ** Dealing the flop: , , rookie82 checked K-M-B bet - $1.40 urwi2580 called - $1.40 rookie82 folded Betar ut här på mellanparet, rätt med K på brädan? brukar göra ett CB om jag bettat pre, rätt denna gång? Om jag sitter på knappen är väl CB här obligatoriskt? ** Dealing the turn: K-M-B checked urwi2580 checked inte kul alls... ** Dealing the river: K-M-B checked urwi2580 bet - $2.00 K-M-B folded urwi2580 mucks: urwi2580 wins $6.66 from the main pot Citera
a.k.a Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Du spelare den som jag skulle göra, dock gör jag större höjning på flopp. 2,5-3$? Citera
spyse Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Jag tycker att om du inte är enormt bra på postflop spel så kanske du ska slänga QJ här, får du syn så är du för det mesta i underläge och i värsta fall dominerad. Efter ett en har limpat UTG så tycker jag att det är fel att höja jag förespråkar en limp pre och höjer någon bakom dig fold, när du sedan bettar ut på floppen och blir höjd = fold, blir du synad är det bara att gasa på. Hade du dock settat i senare pos och en limpat så är det solklar höjning. Edit, sedan tycker jag höjningen var för lite 3-4xBB + 1BB för varje limpare. Citera
lok123 Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Jag skulle nog ha slängt, efter den höjningen på floppen har du fått tillräckligt med information tycker jag. Ingen idé att jaga outs. Det beror ju iofs vilken image du har, om du alltid höjer flop efter att ha höjt pre-flop kanske han går med utan träff. Jag skulle tippa att han har något med kung och någon dålig kicker, eftersom när esset dyker upp blir han skrämd men när trissen hägrar blåser han på. Färgen lär han inte vara rädd för då eftersom top-två korten ligger ute så någon bluff-steal är nog ingen bra idé dessutom. Citera
Bogust Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Tycker du är lite feg som inte betar på turnen. Om han sitter på en svag kung skrämmer säkert esset honom lika mkt som det skrämmer dig. Citera
Recommended Posts