Gå till innehåll

Strategi för att slippa gå gul


lagu2653

Recommended Posts

Vad tycker ni om den här strategin?

Den BR som krävs för en viss nivå av FL Hold'em är väl 300 * Big Bet. Om man har en BR på $3000 och spelar på $5/$10-nivån men förlorar så att man bara har $1200 kvar så går man ner till $2/$4-bordet. ($4*300=$1200) Förlorar man där så att man bara har $600 kvar så går man ner till $1/$2-bordet ......... tills man kommer ner till $0.02/$0.04-bordet. Förhoppningsvis vänder det tidiagre än så. Men man slipper i alla fall få en BR på $0.00.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om den här strategin?

Den BR som krävs för en viss nivå av FL Hold'em är väl 300 * Big Bet. Om man har en BR på $3000 och spelar på $5/$10-nivån men förlorar så att man bara har $1200 kvar så går man ner till $2/$4-bordet. ($4*300=$1200) Förlorar man där så att man bara har $600 kvar så går man ner till $1/$2-bordet ......... tills man kommer ner till $0.02/$0.04-bordet. Förhoppningsvis vänder det tidiagre än så. Men man slipper i alla fall få en BR på $0.00.

 

Är detta inte en självklarhet? :?:?:?

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlorar du så mycket och ihållande rekommenderar jag ett brake, en fundering omkring ditt fortsatta spelande och en del teoretiska studier! Annars finns det väl nån form av logik i det där...

 

Jag har aldrig 300BB i min rulle eftersom jag slaskar som om det vore låtsaspengar då. För mig har det funkat bäst att börja med lite och bygga rullen nerifrån snarare än tvärtom. Då hinner man utvecklas och lära sig hantera fallgroparna. Bättre och billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om den här strategin?

Den BR som krävs för en viss nivå av FL Hold'em är väl 300 * Big Bet. Om man har en BR på $3000 och spelar på $5/$10-nivån men förlorar så att man bara har $1200 kvar så går man ner till $2/$4-bordet. ($4*300=$1200) Förlorar man där så att man bara har $600 kvar så går man ner till $1/$2-bordet ......... tills man kommer ner till $0.02/$0.04-bordet. Förhoppningsvis vänder det tidiagre än så. Men man slipper i alla fall få en BR på $0.00.

 

Är detta inte en självklarhet? :?:?:?

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Absolut inte 300bb teorin är enormt missförstådd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om den här strategin?

Den BR som krävs för en viss nivå av FL Hold'em är väl 300 * Big Bet. Om man har en BR på $3000 och spelar på $5/$10-nivån men förlorar så att man bara har $1200 kvar så går man ner till $2/$4-bordet. ($4*300=$1200) Förlorar man där så att man bara har $600 kvar så går man ner till $1/$2-bordet ......... tills man kommer ner till $0.02/$0.04-bordet. Förhoppningsvis vänder det tidiagre än så. Men man slipper i alla fall få en BR på $0.00.

 

Är detta inte en självklarhet? :?:?:?

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Absolut inte 300bb teorin är enormt missförstådd.

 

Utveckla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med trippin.. verkar inte som att du borde spela poker just nu... Om inte annat kanske du borde byta strategi, byta pokerklient, eller byta datorstol. NÅT bör du ju göra.

 

men om du inte VILL göra nåt av mina förslag föreslår jag att du gör som du skrev, gå ner i BB...

 

jag gör däremot tvärtom. bygger sakta men säkert upp min BR, tills jag kan höja BB, vinner jag inget, går jag inte upp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om den här strategin?

Är säkert helt ok, men sådana här strategier är inte bra eller dåliga i sig utan det beror helt på vem som använder dem. Någon som krossar sitt motstånd behöver inte alls lika stora marginaler som någon som nätt och jämnt slår raken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den BR som krävs för en viss nivå av FL Hold'em är väl 300 * Big Bet.

 

Inte alls sant, den är gällande om du är en spelare som du slår spelet för 1-2BB/h (då klarar du swingsen med den rullen, säger somliga.

 

Dock, tror det bland annat diskuterats i "Play professional poker" med Mark Blade (eller vad han nu heter), om du är en spelare som snittar 0,5BB/h så behöver du troligen 600BB eller om du snittar 4-5BB/h så räcker det med troligen med 200BB osv (siffrona är tagna ur huvudet och följer säkert inte bokens exempel utan är mer för att förklara). Även om jag inte håller med i Blakes resonemang fullt ut så finns det en poäng med att relatera BB kravet till hur pass mycket man slår spelet. Vilket Hjort här tidigare nämnde...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BR-kraven beror ju på så många faktorer, och de flesta är omöjliga att kvantifiera.

 

Sedan räcker det ju inte att vara en vinnande spelare, t.ex. så påpekar ju Blade hur en tajt spelare (som vinner 1-2BB/h) kanske behöver 200BB, medan en lika vinnande lösaggro spelare kan behöva 600BB p.g.a. de större swingsen. På samma sätt spelar motståndet in också. Om motståndarna är synglada så spelar du i snitt större potter, och får större swings, så att endast justera nedåt för att man är bättre än motståndarna håller inte fullt ut, du måste även justera neråt igen för de större swingsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket var det du inte höll med om i boken? Det jag kommer ihåg att jag tänkte var att hans BR-rekommendationer kändes lite låga, med tanke på hur noga han precis hade förklarat att 300BB-regeln hade många fallgropar. Sedan glömde han att påpeka att man kanske inte har råd att gå ner en nivå om man ska livnära sig på spelet, då får man ju justera uppåt liksom.

 

Sedan tyckte jag att hans NL-rekommendationer var helt åt helsike, synd att i stort sett allt handlade om FL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...