Gå till innehåll

SnG - 70/30 resp. 50/30/20 struktur.

Recommended Posts

Postad

Spelar 5 pers SnGs där strukturen varierar mellan 50/30/20 och 70/30.

Nu undrar jag vad som är bäst att spela för en bra spelare, att spela 50/30/20 eller 70/30? Kanske är så att man får samma ROI i längden? Lite stilla i skallen av vad som är bäst så någon får gärna upplysa mig :)

Postad

50-30-20 måste väl vara bäst? En spelare e alltid fisk o tar ut sig själv direkt på level 1 eller 2, sen är ni 4 kvar varav 3 får pris, och du måste klara pris i ca 60% för att slå raken, kan inte vara så svårt?

Möjligt att 70/30 är bättre i längden med det skapar ju oerhört mycket mer varians eftersom bästa spelaren inte har så stor edge

Postad
Wtf?

Tre priser på fem spelare?

Prima.

bästa stället då?

Huh? Vad menar du?

Jag menade att sådana turrar finns på Prima-nätverket, och mig veterligen endast på Prima.

Postad
Wtf?

Tre priser på fem spelare?

Prima.

bästa stället då?

Huh? Vad menar du?

Jag menade att sådana turrar finns på Prima-nätverket, och mig veterligen endast på Prima.

Finns det på samtliga ställe inom Prima då? (eller är det bara vissa ställe som har det)?

Postad

Är man den bästa spelaren i turren tjänar man helt klart på en brant utbetalningsstruktur, varje gång du vinner så ger du upp värde till de sämre spelarna. Du spelar av de andra spelarna deras marker och så ska du ge tillbaks!?

Sen är det ju bättre för variansen och psyket med lite mildare struktur även för den bästa.

Postad
vadå , DET E KLART DET FINNS PÅ _ALLA_ PRIMA! PRIMA är _ETT_ nätverk. så alla prima klienter har detta, hur kan ni fråga om det finns på alla prima? :S

Jag är väl medveten om att prima är ett nätverk men givetvis går allt att modifiera, även pokerklienter...