spinner Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Självklart om man sitter med nötterna och tror att motståndaren callar och inte skräms iväg direkt. Men nöjer ni er pre-flop med mer än 50& vinstchans? Vilka händer? Citera
Tiggr Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Vet jag garanterat att jag hade över 50% vinstchans så synar jag iallafall all in 7 dar i veckan. Givet att procenten är såpass över 50% att raken inte blir en faktor. Preflop varierar det grovt efter stacksize. Men en shortstack som limpat och bara har några BB kvar så kan det räcka med ett A. Citera
MajkTheBike Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Om jag sätter en motspelare på en hand som han/hon inte kan släppa + att jag har en bättre hand = ALL IN Citera
Nick_the_Swede Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 En väldigt hög procent av mina all-ins är semibluffar med typ flushdrag + överkort. Citera
Totenkopf Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 När jag går all-in? När jag bluffar såklart. Annars vill jag ju ha betalt Citera
spinner Postad 17 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2006 När jag går all-in? När jag bluffar såklart. Annars vill jag ju ha betalt Hmm, kallt. Doyle Brunson? Citera
Myssion Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 När jag går all-in? När jag bluffar såklart. Annars vill jag ju ha betalt Hmm, kallt. Doyle Brunson? Eh... mja... Citera
Kotoryu Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Självklart om man sitter med nötterna och tror att motståndaren callar och inte skräms iväg direkt. Men nöjer ni er pre-flop med mer än 50& vinstchans? Vilka händer? Det beror bl.a. på vilken spelform det är och hur höga mörkarna är. Citera
kfluffie Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Men nöjer ni er pre-flop med mer än 50& vinstchans? Vilka händer? Klart man kör in pengarna som favorit men då ska man ju veta vad den andre har. Dock så är jag inte så förtjust att trycka in pengarna när jag är en liten favorit. T.ex. 22 mot AK. 22 är ju favorit men inte en stor sådan. Men då ska man ju veta också vad den andra har ... Och det är ju inte så lätt jämt =/ Så man ska ju tänka vad den andre kan tänkas ha innan man kör in degen! Ju mer Loose han spelar desto fler händer kan jag tänkas trycka in. Lirar SH ska tilläggas ... Citera
Reflection Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Vilken löjlig fråga, självklart finns det inget svar på en sådan fråga. Många faktorer påverkar ditt beslut att spela handen som tex vilken typ av spelare man emot sig. Snälla inga såna här frågor igen. Citera
spinner Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2006 Många faktorer påverkar ditt beslut att spela handen som tex vilken typ av spelare man emot sig. Gäller naturligtvis alltid... Eller? Förstår inte vart du vill komma med sådana löljliga kommentarer. tyckte bara att det var intressant att höra lite hur folk och fisk resonerar. Utveckla eller var tyst. Citera
ampixo Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Varje hand på knapp vid höga mörkar i en enbordsturnering iallafall. Citera
Djens Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Frågan i sin natur är idiotisk och går inte att svara på med den infon som ges. Citera
Reflection Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Många faktorer påverkar ditt beslut att spela handen som tex vilken typ av spelare man emot sig. Gäller naturligtvis alltid... Eller? Förstår inte vart du vill komma med sådana löljliga kommentarer. tyckte bara att det var intressant att höra lite hur folk och fisk resonerar. Utveckla eller var tyst. hahahahahahahahahahahahahahahahaha.....ha Citera
Zyr Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 vilka händer? alltså detta är den mest idiotiska frågan ever.. allt är ju relativt och olika från gång till gång.. Citera
Zyr Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 men jag kan säga så mkt som vet jag att dom synar en all-in pre o jag har AA trycker jag Citera
spinner Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2006 Frågan i sin natur är idiotisk och går inte att svara på med den infon som ges. ok, så ni slutar gnälla, undrar inte generellt... spelar ofta låga limits NL typ 0,1-0,2. Här gillar folk att gå all-in pre-flop med lite vad som helst och folk synar ibland med vad som helst också. Lönar det sig i längden att göra som de gör, gå all-in pre-flop med AA, KK, AK, QQ etc. Naturligtvis är jag favorit med AA mot vad som helst, men eftersom de synar all-in med händer som typ 77 eller QJ kanske det vore ide att gambla med premium-händer förutsatt att det inte sitter någon haj efter mig, eller?! Antag dessutom att vi bara är två med i potten... Citera
kgl Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 ok, så ni slutar gnälla, undrar inte generellt... spelar ofta låga limits NL typ 0,1-0,2. Här gillar folk att gå all-in pre-flop med lite vad som helst och folk synar ibland med vad som helst också. Lönar det sig i längden att göra som de gör, gå all-in pre-flop med AA, KK, AK, QQ etc. Naturligtvis är jag favorit med AA mot vad som helst, men eftersom de synar all-in med händer som typ 77 eller QJ kanske det vore ide att gambla med premium-händer förutsatt att det inte sitter någon haj efter mig, eller?! Antag dessutom att vi bara är två med i potten... Fortfarande... Potstorlek? Stackstorlek? Och det är fan inte många på 0,1/0,2 som är SÅ dumma i huvudet att de synar all ins för ett halvt/helt inköp med QJ och 77, inte när jag spelade där iaf, och så länge sedan var inte det. Det är fortfarande en sjukt dåligt formulerad fråga. Citera
spinner Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2006 ok, så ni slutar gnälla, undrar inte generellt... spelar ofta låga limits NL typ 0,1-0,2. Här gillar folk att gå all-in pre-flop med lite vad som helst och folk synar ibland med vad som helst också. Lönar det sig i längden att göra som de gör, gå all-in pre-flop med AA, KK, AK, QQ etc. Naturligtvis är jag favorit med AA mot vad som helst, men eftersom de synar all-in med händer som typ 77 eller QJ kanske det vore ide att gambla med premium-händer förutsatt att det inte sitter någon haj efter mig, eller?! Antag dessutom att vi bara är två med i potten... Fortfarande... Potstorlek? Stackstorlek? Och det är fan inte många på 0,1/0,2 som är SÅ dumma i huvudet att de synar all ins för ett halvt/helt inköp med QJ och 77, inte när jag spelade där iaf, och så länge sedan var inte det. Det är fortfarande en sjukt dåligt formulerad fråga Hände nog minst fem gånger under en två-timmars session. Två spelare med typ 5-10$ i stacken går all-in pre-flop. I bästa fall har de QQ eller JJ, men även ibland Ax. Min "teori" skulle därför vara, att om jag sitter i bra position, ingen har höjt så går jag all in med typ KK eller AK och hoppas på att någon callar med 99 eller liknande. Är sjukt sugen på att testa detta när jag ser att de sitter och spelar så högt och inte har premium-händer alla gånger. Det händer om och om igen... Har sett en del spelare som verkar veta vad de sysslar med och som sitter med 3-4 gånger inköpet och callar med hyffsat höga händer när någon går all-in med 5-10 dollar. det verkar löna sig?! Citera
majorj Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Fortfarande... Potstorlek? Stackstorlek? Och det är fan inte många på 0,1/0,2 som är SÅ dumma i huvudet att de synar all ins för ett halvt/helt inköp med QJ och 77, inte när jag spelade där iaf, och så länge sedan var inte det. Det är fortfarande en sjukt dåligt formulerad fråga. Du kan ge dig f-n på att folk synar all-ins med 77, och betydligt sämre händer än så. Och jag blir så trött på den överlägsna attityd som florerar så fort nån ställer en smått naiv fråga. "så jäääla korkat att fråga så". Det finns uppenbarligen gott om finniga låtsasproffs som inte har flyttat hemifrån på den här sajten. Ni kanske kan skapa en sekt nånstans och dissa varann där? Eller är det just det ni har gjort? *loggar ur* Citera
kgl Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Att hoppas på syn av 99 när du har AK är väl inte att rekommendera Kan väl vara så att det lönar sig att ställa med alla premiumhänder, jag vet inte. Däremot tror jag det lönar sig mer att spela dem som man brukar. Citera
spinner Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2006 Tack, äntligen ett par seriösa svar... Citera
spinner Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2006 Att hoppas på syn av 99 när du har AK är väl inte att rekommendera Kan väl vara så att det lönar sig att ställa med alla premiumhänder, jag vet inte. Däremot tror jag det lönar sig mer att spela dem som man brukar. Mittt problem är just att AA, KK och QQ med flera inte genererar speciellt mycket, (frånsett att de inte träffar settet). Om jag bettar ordentligt pre-flop och nån går med så lägger de sig oftast väldigt lätt om de inte träffar minst tvåpar eller har ett bra drag. Istället för att sitta och sakta men säkert dra in småpottar tänkte jag därför att det kanske vore bättre att konsekvent ställa in med dessa (om jag har bra position och det inte sitter någon jättestark spelare med etc). För när de går med på 77 etc har jag stor vinstchans. Visst, det händer säkert mer sällan, fast ger större pottar... Kanske Märk väl att jag spelar på låga nivåer (0,05-0,10 och 0,10-0,20). Vet att det inte är ett korrekt spel på mer seriösa bord och nivåer. Citera
kgl Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Fortfarande... Potstorlek? Stackstorlek? Och det är fan inte många på 0,1/0,2 som är SÅ dumma i huvudet att de synar all ins för ett halvt/helt inköp med QJ och 77, inte när jag spelade där iaf, och så länge sedan var inte det. Det är fortfarande en sjukt dåligt formulerad fråga. Du kan ge dig f-n på att folk synar all-ins med 77, och betydligt sämre händer än så. Och jag blir så trött på den överlägsna attityd som florerar så fort nån ställer en smått naiv fråga. "så jäääla korkat att fråga så". Det finns uppenbarligen gott om finniga låtsasproffs som inte har flyttat hemifrån på den här sajten. Ni kanske kan skapa en sekt nånstans och dissa varann där? Eller är det just det ni har gjort? *loggar ur* Jag sa att det var en sjukt dåligt formulerad fråga, många viktiga faktorer som inte nämndes. Citera
baller Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Istället för att sitta och sakta men säkert dra in småpottar tänkte jag därför att det kanske vore bättre att konsekvent ställa in med dessa Tror att det blir just småpotter som du kommer dra in om du konsekvent ställer in med bara 2-3 händer i din spread, skulle du däremot spela galen och gjorde så med 20 händer då är det en annan sak, då skulle du säkert få betalt med AA-QQ eller vilken spread du nu önskade... Citera
Recommended Posts