Gå till innehåll

Funkar VISA Electron-kort på pokersajter?


double_a

Recommended Posts

Tjena... är det någon har inne som har ett oliv grönt electra kort ??

funkar det o spela med på internet ?...det står ju VISA längst upp till höger

 

 

...om det inte funkar så tänker jag byta till ett visa kort och min fråga är:

Behöver man någon fast inkomst eller nåt för att få ansöka om ett visa kort ?? eller kan jag fixa det så fort jag fyller 18....och sen är det väl nån månads lr årsavgift på kortet ??

tack på förhand

 

* RP och flytt till E&J - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1, Electrakort har jag ingen aning om vad det är, men det spelar mindre roll: tror inte det finns någon pokersajt som godkänner spelare under arton år.

2, Du behöver ingen fast inkomst för att få ett Visakort kopplat till ditt bankkonto. Däremot måste du ha en inkomst om du vill kunna handla på kredit.

3, Ett kort kostar ofta några hundralappar om året, men det finns erbjudanden som gör det billigare. Om du till exempel studerar och får studiebidrag från CSN är det helt gratis att ha Visakort hos Föreningssparbanken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag vet ...men jag fyller 18 snart och jag min kompis säger att han har testat med sitt electro kort men de funkar inte :?

Är det ingen här inne som har testat med det ??

 

och sen när jag läste på visas hemsida så står det såhär:

 

 

Om du är studerande kan du få ett Visa-kort även om du inte arbetar, om

 

*du fyllt 20 år

*du inte har några registrerade betalningsstörningar

*du har avlagt minst 60 studieveckor (bifoga ett utdrag ur registret över studieprestationer till din Visa-ansökning)

 

 

 

isf betyder det att jag måste vänta tills jag blir 20 så jag kan köra på internet ?? helt sjukt :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder ett VISA som är gratis. Det är utfärdat av Banque Invik i Luxemburg dvs Kinneviks bank och det står Tele2 på kortet. Det är ett rent kreditkort. Kanske kan vara nåt om man inte vill betala för sitt kort. Ingen aning vad deras åldersgräns ligger på dock. De verkar dock tjäna stora pengar om man missar att betala itid. Har missat ett par ggr då blir det SEK 175 + ränta dvs ca 200 det kostar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2, Du behöver ingen fast inkomst för att få ett Visakort kopplat till ditt bankkonto. Däremot måste du ha en inkomst om du vill kunna handla på kredit.

 

Någon som vet hur man gör för att få ett visa bankkort för jag blev rånekad när jag gick till banken (föreningssparbanken) och ville ansöka om visa utan kredit och likaså när jag ansökte genom deras websajt. De var stenhårda på fast inkomst på minst 150k/år(tror jag det var). Går det få via nån annan instans än den banken man har konto på och isf hur går man tillväga?

 

Har ju redan skitmaestro samt e-kort och är trött på allt tjabbel när man degar in med det, funkar ju men de skall alltid ringa och så får man förklara(förutom på 24h som officiellt stöder det). Sen är det ju bökigt att ta ut oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur man gör för att få ett visa bankkort för jag blev rånekad när jag gick till banken (föreningssparbanken) och ville ansöka om visa utan kredit och likaså när jag ansökte genom deras websajt. De var stenhårda på fast inkomst på minst 150k/år(tror jag det var). Går det få via nån annan instans än den banken man har konto på och isf hur går man tillväga?

 

Vänd på det! Kolla upp med olika banker vilka som kan ge dig ett bankkort om du öppnar konto hos dem och under vilka vilkor. Då kanske de är mer genrösa med att ge dig ett när de får en ny kund... Kanske även kan hjälpa om du får tag på någon borgenär till kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ansökte om ett vanligt kontokorts visa dvs. utan kredit för en vecka sen hos handelsbanken.. De sa att jag skulle få hem kortet efter en vecka. Istället fick jag hem ett brev där det stod att jag ej blivit beviljad eftersom jag ej haft fast inkomst i mer än 3-6 månader.. (Har jobbat i 2).. Så jag tänkte vad fan är detta för skitsnack, det är ju inte så att jag har kredit så jag på ngt sätt skulle kunna missbruka kortet.. Så jag ringde till bankbögen och sa att jag tänkte byta bank till SEB där de även skulle ge mig förmåner som gratis årskostnad för kortet första året, internet-bankkonto osv.. Då blev han tyst och gick med på mina villkor.

 

Var hård mot banken och deras policies med fast inkomst krav, tjäna ett vsst belopp/år osv osv är bara hotentottsnack som de säger när de vill vara skabbiga mot sina kunder.. Att förlora en kund för en bank innebär väldigt mkt $$$$ för dem om du tänkte stanna hos dem i iaf. mer än 10 år.. Lån ränta osv, så sätt hårt mot hårt så ger de med sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ansökte om ett vanligt kontokorts visa dvs. utan kredit för en vecka sen hos handelsbanken.. De sa att jag skulle få hem kortet efter en vecka. Istället fick jag hem ett brev där det stod att jag ej blivit beviljad eftersom jag ej haft fast inkomst i mer än 3-6 månader.. (Har jobbat i 2).. Så jag tänkte vad fan är detta för skitsnack, det är ju inte så att jag har kredit så jag på ngt sätt skulle kunna missbruka kortet.. Så jag ringde till bankbögen och sa att jag tänkte byta bank till SEB där de även skulle ge mig förmåner som gratis årskostnad för kortet första året, internet-bankkonto osv.. Då blev han tyst och gick med på mina villkor.

 

Var hård mot banken och deras policies med fast inkomst krav, tjäna ett vsst belopp/år osv osv är bara hotentottsnack som de säger när de vill vara skabbiga mot sina kunder.. Att förlora en kund för en bank innebär väldigt mkt $$$$ för dem om du tänkte stanna hos dem i iaf. mer än 10 år.. Lån ränta osv, så sätt hårt mot hårt så ger de med sig!

 

Så ska dom tas, bolsjevikerna! ;)

 

Skämt åsido, det är ju så exakt så här man ska gå tillväga. Ingen bank vill förlora en kund.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag knallade in på Handelsbanken och fyllde i papper dagen efter jag fyllt 18 (måttligt bakfull)..

 

Fick fylla i papper om bankkort (VISA), Internetbank, Bank på Telefon och något mer. Behövde inte betala ett skit och har inte gjort det än. De var mycket trevliga :).

 

En rolig sak är dock att jag får betala 100:- varje gång jag får ett negativt saldo på kortet. Gjorde det med ett par kronor två gånger på en vecka, var lite småkul :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag knallade in på Handelsbanken och fyllde i papper dagen efter jag fyllt 18 (måttligt bakfull)..

 

Fick fylla i papper om bankkort (VISA), Internetbank, Bank på Telefon och något mer. Behövde inte betala ett skit och har inte gjort det än. De var mycket trevliga :).

 

En rolig sak är dock att jag får betala 100:- varje gång jag får ett negativt saldo på kortet. Gjorde det med ett par kronor två gånger på en vecka, var lite småkul :).

 

fyfan va konstigt ...gick in på banken idag och dom sa att jag va tvungen och ha en årsinkomst på minst 100 tusen :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det normala är att man inte får något VISA förrän man har haft en fast inkomst ett tag. Kredit eller ej - ett VISA kan övertrasseras hos ickeonline butiker, vilket innebär en kreditrisk. Då vill man se att man har en fast inkomst knutet till kontot som automatiskt täcker ev. övertrass. Men jag fattar inte varför alla är så desperata efter VISA kort? Jag har klarat mig i 33 år utan :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det normala är att man inte får något VISA förrän man har haft en fast inkomst ett tag. Kredit eller ej - ett VISA kan övertrasseras hos ickeonline butiker, vilket innebär en kreditrisk. Då vill man se att man har en fast inkomst knutet till kontot som automatiskt täcker ev. övertrass. Men jag fattar inte varför alla är så desperata efter VISA kort? Jag har klarat mig i 33 år utan :lol:

 

 

haha med vilket kort spelar du på internet då ? :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 8 months later...
haha med vilket kort spelar du på internet då ?

 

Inget kort uppenbarligen! Använder NETeller. Och även om jag hade hela plånboken full med VISA så skulle jag fortsätta med det. FULLSTÄNDIGT överlägset på alla sätt och vis.

 

Förrutom att alla sajter inte stöder neteller (nordicbet tex).

 

För övrigt kan jag rekommendera SEB. Var inga problem för mig att få visa där och det är gratis för studenter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...