riosatiy Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Fi är en sån där löspassiv spelare som jag precis snott ett inköp av med ett träffat flushdrag och han var på råbluffen hela vägen och synade till slut ner mig på rivern med ett sent träffat par endast. Och det här är alltså 1-2händer efter han har precis köpt in sig igen efter ha gnällt sönder chatten om hur otroligt dålig spelare jag är som synar med flushdrag där och hur jag borde knulla en häst osv. Ja ni vet vad jag menar. Jag sitter på button och Fi sitter BB. han har inköp dvs 200 och jag har cirka 750. jag skriver den här handen från mitt huvud då den utspelades igår kväll och jag nu sitter på jobbet därför finns inte all information med om dem andra spelarna men det är inte speciellt väsentligt i denna hand enligt mig. Jag har bara använt en annan hand som mall här så det ska se ut som vilken HH som helst. Men att det är SH NL 1/2 och 4 spelare vid bordet stämmer Game # 220266171 - Texas Hold'em No Limit EUR 1/2 - Table "Table" Game ended 2006-01-16 19:28:29 GMT+01:00 Players: Påhittad1 (EUR 0 in seat 1) ENEMY (EUR 200 in seat 2) Påhittad2 (EUR 0 in seat 3) RIOSATIY (EUR 740 in seat 4) Dealer: RIOSATIY Small Blind: Påhittad1 (1) Big Blind: ENEMY (2) RIOSATIY was dealt: 6 - 4 Påhittad2 Call (2) RIOSATIY Raise (6) Påhittad1 Fold ENEMY Raise (10) Påhittad2 Fold RIOSATIY Call (6) Inget konstigt till en böran påhittad2 limpar och jag höjer upp 64s för värde då jag hoppas på antingen få flera synare med en bra träff eller annars om jag bara får med mig påhittad2 tror jag att jag har stor chans att ta hem potten med en continuebet på floppen oavsett om ja träffar eller ej. sen kommer ENEMYS miniraise som gör att det nu ligger 6bb innan flop. det här tror jag han gör enbart av personliga skäl. han sitter helt ur position mot båda oss två och det är som sagt hans första eller andra hand efter jag genomskådat hans bluff / träffat mitt färgdrag och han är inte alls glad på mig. Jag sätter han direkt på 2 höga kort som han desperat vill ha bra betalt för. typ AJ AQ KQ KJ eller liknande. Påhittad2 foldar och jag känner att jag får otrolig implicita odds för den här synen sen har jag position också. om någon tycker jag gör fel på preflop spelet så är jag väldigt öppen för kritik/argumenation Flop 3 - 3 - 5 (Pot: 27) ENEMY Bet (12) RIOSATIY Raise (36) ENEMY Raise (60) floppen ger mig ett öppet stegdrag men dock en parad bräda. han bettar ut ett väldigt tamt bet och det här stärker min magkänsla om att det var ett rent personligt raise med ett hyffsat A typ AQ AJ kanske t.om AK innan floppen. om han hade haft KK eller liknande skulle han vara aldeles för rädd för att betta ut såhär lite tror jag.. Vad är era synpunkter på den här beten?? Med min read så höjer jag därför honom till 36 med en rebluff/semibluff. För liten höjning? Nu kommer det intressant han minireraisar mig igen. Vad betyder det här? Vad tror ni? Fast besluten om att han fortfarande hatar mig innerligt djupt tror jag att han sätter mig på just en rebluff eftersom det kom så låga kort så tror han nog att jag försöker sno den här av honom ifall han har AK osv. Därför gör han ett försök att representera KK QQ osv eftersom det antagligen skulle kunna få mig att slänge såväl bluffar som semibluffar som pp typ 88. Men jag tror bara inte på han. Men nu kommer problemet även om han är helt t.om är värt att spela vidare. jag menar även om jag skulle ha rätt så leder han i det här skedet med A hög. Det finns nu som dem flesta av er kanske vet 3 alternativ Potten är alltså 133 eur . Det är 36 eur för att syna. ENEMY har 118 eur kvar i stacken. Call Raise Fold Vad skulle ni gjort och framför allt varför? återkommer med fortskridningen på denna hand senare. * RP, lite kortare - QoS * Citera
Sansrom Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Han visar ju väldig styrka både preflop och på flop och du har dessutom sett honom syna ner med en ganska svag hand tidigare, så han är ju ganska synbenägen. Jag skulle tro att det svagaste han kan tänkas ha här är typ 66-77, och det tror jag inte han släpper även om du smäller in på turn. Han är ju iskall om han är tom och bluffar med miniraisar. Jag skulle synat och tagit gratiskort på turn om det bjuds (och jag inte träffar förstås). Preflop: Om jag hade fått för mig att höja (vilket ju är kul emellanåt med såna här skithänder... ), hade jag höjt mer än till 6, eftersom du har en limpare före. Förresten är det nog något fel i satsningen på flop, han borde reraisa med 24 till 60, och du har bara 24 att syna, eller? Citera
jna Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Call. Implicita oddsen är grymma. 36 för att vinna 129+122=251. Om din teori stämmer kan du ha 14 outs. Jag skulle inte slå om eftersom chansen för fold känns som noll som du beskriver det. Citera
riosatiy Postad 17 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2006 Förresten är det nog något fel i satsningen på flop, han borde reraisa med 24 till 60, och du har bara 24 att syna, eller? hmm det har du rätt i, jag skrev den här från huvudet så jag gjorde fel.. men det ska inte vara 24 heller är ganska säker på att han dubblade mitt bet. så det ska vara +60 och inte 54. Citera
Recommended Posts