Gå till innehåll

NLT - Blindspel


Recommended Posts

Får inte den fördömda handkonverteraren att fungera men får väl förklara så gott det går.

 

25$ Buy in 5000$ daily på Empire.

 

Seat 9: ditchdigger8 ( $1370 ) Knapp

Seat 10: XXXXX ( $3657 ) SB

Seat 1: pmab3436 ( $3020 ) BB

Blinds (25/50)

 

Sitter som chipleader på mitt bord. Ditchdigger har försökt stjäla blinds 2 ggr tidigare men har haft händer som stått upp emot hans försök och gått vinnande ur dessa två steals. Pmab346 kommer in från ett annat bord och spelar nu första handen från BB.

 

Samtliga foldar fram till knappen som höjer till 100.

Jag synar från SB med

A:club: 9:spade:

pmab3436 höjer till 250 varpå ditchdigger8 foldar

 

Jag synar och får se en flopp som lyder

 

9:club: 7:diamond: 3 :spade:

 

Jag checkar och pmab3436 raisar med 275

Jag trycker in en reraise och dubblar till 550

Utan tvekan trycker han in ytterligare 550

 

Synar

 

Checkar när turn visar 9:club: 7:diamond: 3 :spade: 10 :club:

 

pmab3436 bettar 1100.

 

Vad göra?

 

(Någorlunda Oerfaren)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du måste bestämma dig på flopp vad du ska göra. Att syna efter hans re-raise känns svagt. Eftersom han troligen betar turn oavsett! Slå om direkt eller folda.. väl på turn MÅSTE du vara slagen som handen utspelas.

 

Poker handlar om att försöka samla så mkt information som möjligt, att mini check-raisa flop och sedan syna hans re-raise ger dig inte nån mer info om att han gillar sin hand... men är det överpar/set/överkort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo som sagt jag är inte så erfaren och förstod i efterhand att först och främst min syn av hans reraise var helt onödig. Insåg att det inte fanns något annat att göra än att folda då jag trodde han satt på överpar. Ville bara ha lite feedback och det var ju klara besked.

 

Tack så mycket för svaren

 

Enda troliga är enligt mig att han sitter på ett överpar.. men då borde han raisat pre-flop, om han inte slowspela den.

 

jag säger fet-raise/all in!

 

rätt?

 

Jo han höjde innan floppen och jag kom som sagt i efterhand på att det var mycket dumt att syna med A9 då det vart två raisar (Knapp samt BB.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...