Gå till innehåll

NLT - SnG, floppar tvåpar från big blind på level 1


Recommended Posts

NL Texas Hold'em $20 Buy-in + $2 Entry Fee Trny:19257255 Level:1 Blinds(10/15) - Monday, January 16, 12:09:34 EDT 2006

 

Första handen i en 22$-SnG på Party.

 

Table Table 67120 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 10

Seat 8: whydoit ( $800 )

Seat 3: Cardnapper ( $800 )

Seat 6: byrnes22 ( $800 )

Seat 2: vicvic24 ( $800 )

Seat 5: chrism266 ( $800 )

Seat 10: sweetpete02 ( $800 )

Seat 9: iluvaks ( $800 )

Seat 4: MrsSparrow1 ( $800 )

Seat 1: sebstr ( $800 )

Seat 7: dlargo ( $800 )

Trny:19257255 Level:1

Blinds(10/15)

** Dealing down cards **

Dealt to sebstr [ 5c Qc ]

vicvic24 folds.

Cardnapper folds.

MrsSparrow1 folds.

chrism266 calls [15].

byrnes22 folds.

dlargo folds.

whydoit calls [15].

iluvaks folds.

sweetpete02 calls [5].

sebstr checks.

 

Första handen, Q5 i BB, checkar mot två limpare.

 

** Dealing Flop ** [ 5s, Qd, Td ]

sweetpete02 checks.

sebstr bets [60].

 

Träffar tvåpar, betar pott.

 

chrism266 calls [60].

whydoit raises [120].

sweetpete02 folds.

 

Syn, och mini-raise.

 

Hur spela handen härifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reraise på flop eller potbet turn alltså...

 

En reraise på flop kostar väl ca 240$ till (re-raise to 300$) i minsta laget

och en potbet på turn ligger väl ungefär på samma.

 

Frågan är väl dock vilkendera som ger mest information. Lägger nog min röst på turn betet...

 

Intressant hand förövrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In med degen! Första handen i en sng = många försöker bluffa hem potten med A högt eller bottom pair. (jo det finns dom!) Vad har han som slår din hand? QQ? Nej då skulle han ha bettat pre flop, så även med TT. QT? Kanske det, men jag skulle inte släppa det ändå. Enligt min mening är det enda möjliga att han sitter med 55 som slår dig. ALL IN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du betar får en syn och sedan en raise. Du sitter så att säga "längst in i smörgåsen":P. Antingen känner höjjaren både dig och synaren jäkligt bra och kör ett squeeze play eller så sitter han på en (mycket)stark hand. Iallafall jag lägger min röst på det senare. Kör du all-in kan du i princip endast få syn av en hand som slår dig vilket man ju vill undvika i poker. Och handen är visst läggbar... fortsätter han starkt på turnen och du inte träffar kåken är du med stor säkerhet slagen och då motiverar inte ens dina odds att du är med. Kunde motivera detta ytterligar men har ingen ork nu :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du betar får en syn och sedan en raise. Du sitter så att säga "längst in i smörgåsen":P. Antingen känner höjjaren både dig och synaren jäkligt bra och kör ett squeeze play eller så sitter han på en (mycket)stark hand.
Något squeeze play är det självklart inte tal om, och jag håller med om att minihöjningar är lite läskiga. Men - det finns en massa folk på låga nivåer som bara tycker att deras hand ser bra ut och därför trycker på raise-knappen...

 

Iallafall jag lägger min röst på det senare. Kör du all-in kan du i princip endast få syn av en hand som slår dig vilket man ju vill undvika i poker. Och handen är visst läggbar... fortsätter han starkt på turnen och du inte träffar kåken är du med stor säkerhet slagen och då motiverar inte ens dina odds att du är med. Kunde motivera detta ytterligar men har ingen ork nu :roll:
Du menar alltså att jag ska syna och checka turn. Det tycker jag känns som att be om att bli utbluffad...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...