Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

HUr spelar ni suited connectors preflop. Bara limpa in eller en höjning? Om det redan är en höjning emot er callar ni då eller foldar? Jag tycker inte att suited connectors under 5-6 är värda att spela. Vad tycker ni?

Postad

Personligen brukar jag limpa in på suited connectors om det är billigt och ibland i bra position höja bara för att dom inte ska veta vad man sitter på.

Höjer du pre flop och det kommer låga kort, stegdrag, toppar tvåpar etc är det många som vill bluffa för att dom tror att man har höga kort och missade floppen.

De bästa suited connectors tycker jag är 4-5. 5-6. 7-8

Det kan bli farligt att spela tex. 8-9 eller 9-10

Men jag är inget proffs men jag tycker detta spelet funkar bra.

Postad

Pesonligen väljer jag i turneringar att aldrig lira nåt under 67sc....helt enkelt sjukt onödigt...i cg beror det ju helt på motståndet och huruvida det är SH eller FR. Men om vi ponerar att det är SH och du sitter sent samt att du har limpare bakom dig, då brukar jag oftast bara limpa in annars standard raise. Det ger oftast riktigt bra betalt när du träffar och även rätt lätt att stjäla potten när många face ligger framme.

Postad

Om du är färsk på NL är mitt råd att spela låga SC sällan eller aldrig.

Annars beror det som punkrock_kid påpekade mycket på stackdjup.

När man kommer upp lite i nivåerna är de mycket kraftfulla händer att höja med preflop då och då för att förvirra motspelarna.

Postad

I cashgame shorthanded mot fina stackar slaskar jag med alla möjliga händer, typ låga suited connectors, one gap connectors o.s.v.. No limit och medelstackar. Så stora som möjligt men jag har en tendens att spela om majoriteten av stackarna är runt 100bb eller mer.

I turrar spelar jag supertight. Är dock inte bra i turneringar men spelar bara höga och bra händer, och hårt.

Postad

Om man sitter på ett shorthanded bord så kan ju de flesta suited connectors vara en fin hand beroende lite på din stack med...finns ju ingen direkt anledning att hålla på o spela sådana händer om du är shortstack..

Postad
Mångas favorit är 8-9 och jag kan nog hålla med, dock kan 9 vara ett högt kort ibland. men lägre än 6-7 skulle jag sällan gå. Okej med A5 suited iofs. ;)

Mångas favorit? Farligt skulle jag vilja säga. Alltid större risk att någon drar till en högre stege här ju?! Flush ok, men jag ser det som en risk om man börjar jaga stege här och någon sitter med tia eller knekt osv...