Gå till innehåll

Starthänder i Låglimitspel?


Mr X

Recommended Posts

Hej på er... Observerade ett bord på multipoker Hold'em $0,5/$1. Min uppfattning var då att dom flesta var blåbär på det här med poker, vilket oxå borde inkludera mig.

 

Men vad som slog mig var att spelarna väldigt ofta gick med men när man hade dragit till turn eller rivern la sig väldigt många... Men de har ändå lagt in en vettig del i potten.

 

Mitt påstående är: Vid detta bord borde ett väldigt tight spel ge ganska stor utdelning (stor är ett relativt ord).

 

Vad säger ni... är det en vettig strategi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, inte direkt. På din beskrivning låter det som ett typiskt löst passivt bord - många synar hela vägen men få höjer. Under såna omständigheter bör man släppa upp starthandskraven något.

 

Då många spelare synar men få höjer får du alldeles utmärkta odds på dina draghänder, och därför kan man gärna limpa in med kort som Axs, JTo och 55. Det är händer som behöver mycket hjälp, men som kan bli riktiga monster då de träffar rätt, och med höga snittpotter behöver man inte träffa rätt särskilt ofta för att gå plus.

 

(Dessutom måste du ha ett bra humör eftersom du kommer att torska med AA, KK och liknande rätt ofta.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Den där guiden från Abdul, gäller den vid ett bord med 6 eller 10 spelare?

9 spelare, det står då om du kollar i guiden. ;-)

 

Men det borde väl räcka rätt hyffsat med att du helt enkelt räknar bort positionerna som inte finns, alltså Button+7 till och med Button+4.

 

 

Ok, just det. Ser att det står 9 nu. Men det jag verkligen inte förstår :oops: är hur 6 of the button kan vara positionen "under the gun".

Borde inte 3 of the button vara det?

Så här skriver han:

 

"SB stands for the small blind position, while 0 off the button means on the button, of course. 6 off the button corresponds to being under the gun (first to act) at a 9-handed table. "

 

Ber om ursäkt för den säkert dumma frågan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, just det. Ser att det står 9 nu. Men det jag verkligen inte förstår :oops: är hur 6 of the button kan vara positionen "under the gun".

Borde inte 3 of the button vara det?

Man räknar motsols, inte medsols. Alltså 0 off the button är på knappen, 1 off the button är ett steg till vänster från knappen och alltså näst sista position, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...