Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej. jag är en nybörjare på Holdem som till 100% spelar freerolls för att känna på . Jag har bara spelat poker i någon månad och det har väll gått helt ok . Problemet jag har är att jag kommer tvåa för ofta.

Det är pga att jag inte har riktigt har koll på vilka starthänder som ska spelas i heads up . Som ikväll tex kom jag 2:a av 250:startade var stor chipleader och torska endå .

De flesta säger ju "spela nästan alla händer i heads up", såfall är det inte lättare att säga vilka jag inte ska spela ?

vid fler spelare går det mycket bra men jag vet inte hur mycket jag ska sänka standarden på mina starthänder :(

Nån som kan ge mej hjälp?

MVh

Postad
Pratar vi no limit då antar jag?

Vill du ha tips på vilka händer som ska spelas före floppen eller rent generellt tips handen igenom?

Hm, både No-limit och pot-limit.

vilka händer som ska spelas före floppen var det jag sökte :)

Postad

hmm probelemet med poker är ju som du kommer lära dig ... det finns alltid ett "beror på". det går inte att följa en mall som alltid kommer fungera.

men du kan ju iaf spela alla J8+, Q8+ , K6+ och alla A (offsuit snackar ja nu, du kan spela i princip alla JQKA suited))samt alla connectors och pocketpairs. Du kan även spela höga one gap connectors som T8 97 86, samt om dem är suited även låga. och höga suited 2 gappers som T7 96.

onödiga händer du inte ska spela ens i hu tycker jag är. X2 och 3 där X < K och inte suited (72 93 J2 osv ). händer som har allt för stora gap är inte att rekommendera om man inte är så van med spelet , där får man värdera sitt post flop spel..

typ 95o 84o

sen som sagt.. allt beror på.

om det är HU i en turnering så spelar ju stackdjup och blindsstorlek en väldigt viktig roll i vilka händer du ska lira.

Postad

Ställde en liknade fråga nyligen (se ett par trådar ner) och fick tipset att läsa:

http://www.pokerforum.se/showthread.php?t=1178