Djens Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Sitter i EPT kvalet till deauville i frankrike €250+20 , 4 spelare kvar, 3 spelare vinner ett säte värt €5500. Jag låg bra till innan pausen vi just hade, hade 19k förut, men nu har jag åkt på en hel del skit samt att Kungfu som är tomtigast på bordet floppade en stege när chippien floppade tvåpar har fått tag i deg! Så nu sitter jag alltså i skiten, och har den stora mörken. kungfu som har knappen är rätt så weaktightpassiv och jag har inte sett honom göra en enda move, han har troligen alltså en hand, troligen något i stil med Ax, QJ,KQ 22-AA. Jag plockar upp A4o i mörken. ------HAND 5------ Game #1398104484: Hold'em NL (800/1600) - 2006/01/14 - 21:21:32 (BST) Table "EPT DEAUVILLE FINAL 1588875 - 1" Seat 2 is the button. Seat 2: kung fu (28926.40 in chips) Seat 7: rolys3 (29899.78 in chips) Seat 8: HERO (13894.52 in chips)Seat 10: Flushed99 (23279.30 in chips) rolys3: posts the ante 200 HERO : posts the ante 200 Flushed99: posts the ante 200 kung fu: posts the ante 200 rolys3: posts small blind 800 HERO : posts big blind 1600 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HERO [Ad 4c] Flushed99: folds kung fu: raises to 3200 rolys3: folds Beslutet på Hero? Det finns 3 alternativ tycker jag: Fold finns, känns dock inte SÅ aktuellt med ett ess. Stop'n'go, Alltså syna och ställa floppen oavsett vad som kommer. Slå om allin och hoppas han viker ett starkare ess om han har det. När läget uppkom hade jag faktiskt inte en aning. Och som sagt, du är på BUBBLAN, 3an vinner €5500 och 4an vinner NADA. Citera
HappyFeeling Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Det är ju som sagt på bubblan, vill man verkligen riskera sin plats för ett dåligt unsuited Ace? Själv skulle jag foldat, blindsen är relativt höga, men säg att du slår om o han ställer vad gör du då? eller att du ställer o han trots allt synar med A10 eller liknande. Fold tycker jag... Citera
Hjort Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Tror du måste folda faktiskt, nedsidan av att bli synad här är enorm eftersom det är en satelit samtidigt som din motståndare inte tar i närheten av lika stor risk eftersom han inte blir all-in om han synar och har gott om marker kvar. Vi kan använda en ICM-kalkylator för att titta lite på de olika möjliga utfallen och värdena av dessa. Fold ger 12100 i marker kvar och ett nominellt väntvärde på cirka $2750. Eftersom en dubbling kommer ge dig runt $4200, en förlust $0 och en lyckad steal kanske $2900 eller max $3k så måste du lyckas sno väldigt ofta för att det här ska funka. Vilket borde vara svårt eftersom din motståndare spelteoretiskt kan folda mycket få händer när han tar sån här liten risk och får så pass stora odds. Orkar inte räkna ut det hela ordentligt, men ta en titta på SNG-tools eller http://sharnett.bol.ucla.edu/ICM/ICM.html om du vill utforska det här närmare. Men generellt så måste man folda extremt mycket som shortstack om man inte är först in i potten när man spelar satelit. Citera
P_kungen Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Varje runda kostar 3,6 och du är short och kan inte sitta och blinda bort dig, har rätt bra foldeq på fi.. Hade gjort samma. Edit: Hjorten har ju alltid rätt. Men hade nog lirat likadant.. Citera
garpen Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Hade tryckt in degen, men aldrig spelat en turnering med så stor skillnad på bubblan... Citera
JENZOER Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Du har själv skrivit den givna anledning till hur du ska aggera. Spelaren som har raisat dig har du inte sett göra ett enda move och är tight. Som jag då förstår det brukar han inte försöka stjäla blinds. Oddsen att du är uppe mot en bättre hand verkar farligt stor. Det kanske finns några bättre händer som han möjligtvis kan ha och kan folda, tex A,9 eller något. Enkel läggning. Men hade du däremot varit uppe mot tex chipleadern som har försökt sno blinds hela tiden är det en helt annan fråga. Då ser jag All-in som det bästa spelet. Citera
Fadeh Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Jag skulle nog också foldat. Men jag skulle inte ha gillat det själv. Hade nog behövt åtminstone AT+ eller 77+ här för att ställa in. Tråkigt att det slutade som det gjorde. Citera
Djens Postad 15 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2006 Bordet var himla aggressivt och jag hade fått dåliga kort ett tag . Kändes som jag skulle vara tvungen att gambla till slut eftersom min stack bara dwindlade neråt. som sagt så synade han med 33 som stod. Men det kändes inte som att man kunde folda där, men nu vet jag bättre Citera
Recommended Posts