Gå till innehåll

Jag kan inte sluta tänka på poker


Bjorn_

Recommended Posts

  • Svars 86
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fick sålt barnvagnen idag. Blev ju ett fint tillskott till hushållskassan. Fast det märks att man spelar mycket poker när man måste räkna om det till $ för att få en uppfattning om hur mycket pengar det är... 8-)

Haha! Jag känner mig lite likadant, när jag köper småsaker (under $50), så räknar jag det i hur lång tid det tar att spela in snarare än att jämföra det med andra saker i kronor :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar också tänka i pokertermer på krogen. Slutar oftast med att tjejen lägger sig för min reraise allin.

 

Kul att någon annan e lika sjuk =)

 

Brukar semibluffa en del i baren å sen e de aldrig fel att lägga ut ett infobet innan man går vidare...går allt åt helvete, ja då får man helt enkelt gå all-in och ta konsekvenserna. Om tjejen minraisar ett infobet går jag all-in och rätt ofta lägger hon sig. Får man syn så ede bara att folda med svansen mellan benen och gå på nästa. Its a numbers game =)

 

KLONK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På fest förra midsommaren och efter för mycket dricka så somnade jag i en liten soffa runt tolvtiden. Senare på småtimmarna väcks jag av polarens flickvän som föreslår att jag skall lägga mig i en säng istället. Lite yrt ska jag ha frågat "är det bättre än par i åttor?"

 

Sen finns det ju en massa andra saker man relaterar till poker. Till exempel har KK tappat sin ursprungliga innebörd (xnullkompis) för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska troligen lägga ett bud på hus nästa vecka, aldrig gjort det inann så det ska bli kul. Har strategin klar för mig om det blir av. Utgångsbudet är på 19950000 och min smärtgräns är kring 2.2 mille. Tänkte köra ett par info-bet på 10k och sen reraisa med ca 50k två gånger om, blir jag reraisad andra gången så blir det fold;) Låter det bra? Eller ska jag höja med 200k preflop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska troligen lägga ett bud på hus nästa vecka, aldrig gjort det inann så det ska bli kul. Har strategin klar för mig om det blir av. Utgångsbudet är på 19950000 och min smärtgräns är kring 2.2 mille. Tänkte köra ett par info-bet på 10k och sen reraisa med ca 50k två gånger om, blir jag reraisad andra gången så blir det fold;) Låter det bra? Eller ska jag höja med 200k preflop?

 

Om utgångspriset är drygt 20 mille och du vill lägga strax över 2 får du hoppas att Fi är extremt weak-tight och då rekommenderar jag 200k raise direkt... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev väckt av min flickvän och blev helt rasande å skrek ut "MEN SLUTA JAG HÅLLER PÅ Å KLONKAR STEGEN!!" Den är rätt skön också.. hon har även hört mig mummla i sömnen "Raise... 2500..."

:D

 

Visserligen inte pokerrelaterat, men ändå ett exempel på hur hjärnan kan bli för fullmatad ibland:

 

Frugan hade precis börjat på ett nytt jobb (som kundtjänsttelefonist) och gått utbildning på utbildning om alla system och allting, så efter några dagar var det overload i hjärnan.

 

På natten så vaknade jag av att jag hade ca 15cm madrass att ligga på och Frugan hade mer eller mindre ockuperat hela sängen. Jag buffar till henne och undrar om hon inte kan flytta lite på sig. Svaret: "Den tjänsten är inte tillgänglig för tillfället." :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev väckt av min flickvän och blev helt rasande å skrek ut "MEN SLUTA JAG HÅLLER PÅ Å KLONKAR STEGEN!!" Den är rätt skön också.. hon har även hört mig mummla i sömnen "Raise... 2500..."

:D

 

Visserligen inte pokerrelaterat, men ändå ett exempel på hur hjärnan kan bli för fullmatad ibland:

 

Frugan hade precis börjat på ett nytt jobb (som kundtjänsttelefonist) och gått utbildning på utbildning om alla system och allting, så efter några dagar var det overload i hjärnan.

 

På natten så vaknade jag av att jag hade ca 15cm madrass att ligga på och Frugan hade mer eller mindre ockuperat hela sängen. Jag buffar till henne och undrar om hon inte kan flytta lite på sig. Svaret: "Den tjänsten är inte tillgänglig för tillfället." :D

 

Så klockren! =D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var utomlands nyss och köpte lite prylar till barnen på flygplatsen, bla en godis klubba för €5. Jäklar vad billigt tänkte jag, bara en bb för en klubba. Efteråt tänkte jag efter lite och det måste vara EU:s dyraste klubba....man är lite skadad faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var utomlands nyss och köpte lite prylar till barnen på flygplatsen, bla en godis klubba för €5. Jäklar vad billigt tänkte jag, bara en bb för en klubba. Efteråt tänkte jag efter lite och det måste vara EU:s dyraste klubba....man är lite skadad faktiskt.

 

Den där känner jag igen! :) Var utomlands och tyckte allt kändes så billigt.. :) EURO = Pokerpengar, SEK = Riktiga pengar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Mycket man känner igen här. Mitt obehagligaste minne är från jobbet när jag satt och skrev en offert.

I offerten råka det jag stava ordet trappa med tre p:n. Jag kommer i håg att min första tanke när jag såg det var att, "där satt settet"

 

 

:lol::lol::lol::lol:

 

Det där var nog en utav de roligaste saker jag läst på senare :) WD!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket man känner igen här. Mitt obehagligaste minne är från jobbet när jag satt och skrev en offert.

I offerten råka det jag stava ordet trappa med tre p:n. Jag kommer i håg att min första tanke när jag såg det var att, "där satt settet"

 

 

:lol::lol::lol::lol:

 

Det där var nog en utav de roligaste saker jag läst på senare :) WD!

 

haha skönaste inlägget i denna tråden! ja håller med om att $ och £ blir pokerpengar och KR blir "riktiga pengar". ser man något från amazon eller ebay så tänker man direkt, oj bara en liten pott, eller till och med en ynka SB :P

 

i övrigt så är det standard skämt på krogen, när man raggar på en tjej så är det KK på Axx flop, man måste spela aggresivt men ändå väldigt försiktigt...ibland när man floppar nöten så kan man slowspela och vinna en stor pott..den får ni tolka själva =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Bumpar den här tråden med en episod i mitt huvud från i går när jag tittade på fotboll. DIF-IFK stod 2-1 och de blåvita hade bara någon minut på sig att kvittera innan domaren skulle blåsa av matchen.

 

Medan IFK-backarna stod och passade på egen planhalva och sekunderna tickade tänkte jag "fasen, det är ju bara att skjuta upp bollen och ställa med any 2 i det läget".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faen vad skönt att man inte är ensam. Då är det inte bara jag som skivar falukorven, ställer den i en prydlig "markerstapel", funderar en stund och sen med en snärtig handledsrörelse betar ner den i stekpannan? Obs. Det händer varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faen vad skönt att man inte är ensam. Då är det inte bara jag som skivar falukorven, ställer den i en prydlig "markerstapel", funderar en stund och sen med en snärtig handledsrörelse betar ner den i stekpannan? Obs. Det händer varje gång.

 

Du har inte testat göra markertricks med dem än? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senast jag drömde om poker var förra natten.

Jag satt och spelade online och fick KK på handen, sen kom floppen KKX och sen turn K. Sen vaknade jag, jag antar att jag blev så orolig i drömmen att min dator visade fel kort och jag satt och gick all in med några helt andra kort. (Eftersom det nu var 5 kungar ute.)

 

måste vart på primas nätverk där är ju allt riggat och märkligt lol:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...