gabriel81 Postad 10 Januari , 2006 Rapport Share Postad 10 Januari , 2006 Hej! Jag har spelat poker i över 1 år nu. Lärt mig väldigt mycket genom att spela mycket, se på så många poker program jag kan samt även se på poker videos ("lär dig spela" videos) Känner att det är dags att gå steget längre nu! Har planer på att börja spela live turneringar och cash games relativt regelbundet. Så till min fråga: Vilka enligt er är dem bästa böckerna om no limit hold´em, som utvecklar en till max både inom cash och turnering? (förutom att spela själv) Spelar ingen roll om dem är på engelska lr svenska. Tack för hjälpen! Gabriel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TapoouT Postad 10 Januari , 2006 Rapport Share Postad 10 Januari , 2006 Hej gabriel.. 2 av dom absolut bästa böckerna jag har läst är "Harrington on Holdém" vol 1 och 2.. Väldigt lätt lästa o intressanta.. Prova dom till att börja med.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 10 Januari , 2006 Rapport Share Postad 10 Januari , 2006 Ja, vad gäller turneringspoker så är top-10-listan väldigt kort... dessa två böcker bara Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ayecappy Postad 10 Januari , 2006 Rapport Share Postad 10 Januari , 2006 Ja, vad gäller turneringspoker så är top-10-listan väldigt kort... dessa två böcker bara tveksamt va? kill phil har fått sjukt bra respons överallt jag läst kommentarer av andra som läst den. här tex. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 10 Januari , 2006 Rapport Share Postad 10 Januari , 2006 Hmm, Kill Phil verkar onekligen intressant. Tack för tipset ayecappy. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 10 Januari , 2006 Rapport Share Postad 10 Januari , 2006 Hmm .. Genom att säga Texas NL så begränsas ju urvalet en del. De flesta Pokerböcker är ju gjorda för FL men en bra bok iaf inom NL som jag tycker om är: Pot-Limit & No-Limit Poer av Reuben & Ciaffone Inte många sidor men bra valuta på sidorna. Inte det heller en renodlad NL THe men går att applicera en stor del ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oggeking Postad 10 Januari , 2006 Rapport Share Postad 10 Januari , 2006 Dom böcker som jag haft mest nytta av är "Zen and the art of poker" och "psychology of poker". När det gäller rena spelteori-böcker så är det "Harrington on holdem" för turneringar och "Super system" för cashgame som hjälpt mig mest. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rubicon Postad 10 Januari , 2006 Rapport Share Postad 10 Januari , 2006 Hmm, Kill Phil verkar onekligen intressant. Tack för tipset ayecappy. Vi verkar inte vara ensamma om att tycka det.. någon som hittar någon bokhandel som får in denna på mindre än "1-3 veckor"? gärna någon sverigebaserad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pappabjorn Postad 10 Januari , 2006 Rapport Share Postad 10 Januari , 2006 Hej! Jag tänkte bara vara lite dryg och säga att topp stavas med 2 p. Tack för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
carl_nica Postad 10 Januari , 2006 Rapport Share Postad 10 Januari , 2006 De bästa NL hold em böckerna jag har läst är Harrington on holdem 1 och 2. Jag reckomenderar även starkt NL delen av Super System 2 och the little green book av Phil Gordon. Jag funderar även själv på att köpa Kill Phil då de talar varmt om den på 2+2, någon som har läst den? En annan bok som jag funderar över att köpa Ace on the river av Barry Greenstein, någon som har läst den? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lassis Postad 11 Januari , 2006 Rapport Share Postad 11 Januari , 2006 mmm Ace on the river av Barry Greenstein är klart köpvärd! Står mkt dravel i den blandat med mkt bra... -Pshycology of Poker -Supersystem 1&2...Läs båda -Ace on the river -Och Ciaffones... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts