Gå till innehåll

Top 10 böcker?

gabriel81

Recommended Posts

Hej!

Jag har spelat poker i över 1 år nu. Lärt mig väldigt mycket genom att spela mycket, se på så många poker program jag kan samt även se på poker videos ("lär dig spela" videos)

Känner att det är dags att gå steget längre nu! Har planer på att börja spela live turneringar och cash games relativt regelbundet.

Så till min fråga:

Vilka enligt er är dem bästa böckerna om no limit hold´em, som utvecklar en till max både inom cash och turnering? (förutom att spela själv)

Spelar ingen roll om dem är på engelska lr svenska.

Tack för hjälpen!

Gabriel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm ..

Genom att säga Texas NL så begränsas ju urvalet en del. De flesta Pokerböcker är ju gjorda för FL men en bra bok iaf inom NL som jag tycker om är:

Pot-Limit & No-Limit Poer av Reuben & Ciaffone

Inte många sidor men bra valuta på sidorna.

Inte det heller en renodlad NL THe men går att applicera en stor del ändå.

Länk till kommentar

De bästa NL hold em böckerna jag har läst är Harrington on holdem 1 och 2. Jag reckomenderar även starkt NL delen av Super System 2 och the little green book av Phil Gordon.

Jag funderar även själv på att köpa Kill Phil då de talar varmt om den på 2+2, någon som har läst den?

En annan bok som jag funderar över att köpa Ace on the river av Barry Greenstein, någon som har läst den?

Länk till kommentar