Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena tjena,

Det här hände mig på en turnering för nån dag sedan. (live)

9 pers på bordet

Sent skede, har lite reads men inga viktiga, har träffat kort som aldrig förr. Fi här synar höjningar på implicita odds, PP och SC allt går.

handen:

Jag sitter UTG och höjer med K :heart: K :spade: 4 ggr blinds. killen 2 säten efter mig synar, resten foldar.

Flop:

K :diamond: Q :heart: Q :spade:

*boyakasha, helt rätt flopp. slowplayar genom att checka*

andra killen checkar oxå.

turn:

4 :heart:

*dags att skrida till aktion*

Jag betar lite svagt. (1/4 av pott)

får en raise på mig. (upp till pott)

jag höjer upp det igen.

han blixtställer

vad hade ni gjort??

resultat kommer senare.

Postad

Rätt svar: Det finns bara en hand han kan ha för att ha agerat som han gjorde: han har Q–Q och därmed ett fyrtal i damer. Du är slagen. Pottoddsen spelar ingen roll i det här läget; en syn är otänkbar. Jag lade min hand, men visade upp den för motspelaren som en gest på att jag läst situationen korrekt. Han var gentlemannamässig nog att visa upp sin hand i gengäld, och mycket riktigt hade han Q–Q!

Vafan tror du?

Postad
Vafan, har du gått o kopierat Glimnes hand? :roll:

Självklart synar man.

Jag kopierade en för att jag tycker det är sanslöst att han lägger den och ville se hur medlemmarna på pf såg på saken.

Kunde lika gärna ha kopierat den rakt av men då hade ju folk självklart sagt "den där måste man se, QQ solklart. foldar 10 dagar i veckan".

Jag personligen skulle inte ha satt nån på QQ efter en syn preflop. Men det är kanske bara jag. Och för övrigt.om jag skulle vara den som hade QQ så skulle jag beta in i den som höjde preflop...

Postad

Jag tror herr Glimne syftar på att han trots allt blixtställer. Helt uppenbart finns det ju bara en hand i vilken han kan vara så säker på sig själv att han ställer in utan att blinka - the nuts, eller nötterna.

Dessutom är det med tanke på hans preflopspel mycket troligt att han håller just damerna i hålet. Han får se "under the gun" höja 4 gånger stora mörken och det gör det svårt att sätta honom på något annat än Ess/ess, Kung/kung eller möjligen Ess/kung suited. Han står då inför beslutet att syna eller lägga sin hand men väljer att gambla lite och hoppas på att han möter Ess/kung suited alternativt träffat en triss på floppen.

Postad
Rätt svar: Blixtvik. Killen har träffat färg och vi har bara två outs till stegen.

Korrekt, men betänk också att klöver sjuan knappast är ren så i praktiken har vi en bara out till stegen.