kavli Postad 9 Januari , 2006 Rapport Share Postad 9 Januari , 2006 Plussar för det mesta då jag spelar, tills jag råkar ut för bad beats eller förlorar med monster händer (händer mig ofta) med följd att jag tiltar och förlorar ännu mer. Ligger för det mesta $20-$30 dollar plus då detta inträffar, med följd att jag hamnar på +-$0 igen..oftast tar jag paus å går in igen å lirar..spelar upp mig till typ $20 igen å slutar där... Så istället för $50 brukar det bli $20 Kontentan av detta är att min flickvän e lagom glad att jag sitter 4-5 timmar om dagen + att jag e smågrinig då vi ska lägga oss Några förslag? Bör jag nöja mig med att plussa mindre/dag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 10 Januari , 2006 Rapport Share Postad 10 Januari , 2006 Det finns inga snabba pengar i poker. Det gäller att grinda på. I FL finns det en regel som säger ca 1-4 BB/100 händer, dvs 1-4$ på FL 0.25/.50 Vet ej om det finns någon tumregel för NL. Någon? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 10 Januari , 2006 Rapport Share Postad 10 Januari , 2006 Kontentan av detta är att min flickvän e lagom glad att jag sitter 4-5 timmar om dagen Om du plussar 20$ på 4-5 timmar så är det hobby (förutsätter jag) vilket innebär att du kanske skulle minska antalet timmar du spelar om dan, eftersom du gör det för att det är kul (och inte pengarna, de är ändå relativt försumbara)... Lägg mindre tid på pokern och MER på din flickvän... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikey Postad 10 Januari , 2006 Rapport Share Postad 10 Januari , 2006 Kontentan av detta är att min flickvän e lagom glad att jag sitter 4-5 timmar om dagen Om du plussar 20$ på 4-5 timmar så är det hobby (förutsätter jag) vilket innebär att du kanske skulle minska antalet timmar du spelar om dan, eftersom du gör det för att det är kul (och inte pengarna, de är ändå relativt försumbara)... Lägg mindre tid på pokern och MER på din flickvän... Håller fullständigt med Baller. Däremot så tycker jag inte att din vinst har något med det att göra, utan det hänger helt och hållet på att din flickvän inte helt obefogat tycker du spelar för mycket, och att du inte verkar bli världens mysigaste i säng då du förlorat Jag har en stark misstanke om att du spelar annorlunda (slaskigare) när du ligger plus en del, så tänk aktivt på att spela ditt vanliga spel då. Och sen när du märker själv att du börjar slinta ner på slaskens bana, så sluta medan du ligger på plus. Nästa dag du spelar så gör du precis samma sak, och efter ett tag så kommer du nog märka att det går mycket bättre och ger bättre resultat för dig även när du ligger plus. Så får även din flickvän mer tid och du bättre humör Det sagt så bör du och flickvännen kanske komma överrens om att du inte ska spela mer än ett antal timmar i veckan eller nåt. Du vill inte förlora en flickvän på att du tjänar $5/h! Ha det gott och lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyestoeyes Postad 10 Januari , 2006 Rapport Share Postad 10 Januari , 2006 Hej! Jag har en oförklarlig förmåga att alltid spela bort när jag plussat. Spelar inga höga limits 0,25-0,50 men strävar efter att bli bättre och plussa min rulle. Därför har jag börjat att plocka ut när jag ligger plus och gå in med ett nytt inköp. Även om det bara gäller 5-10 Euro eftersom jag inte är bra på att utnyttja stackstorlek och att många på denna nivån ändå inte bryr sig. Så jag brukar gå in med 25 spela upp till 35 lämna bordet och gå in med 25 igen. Av någon anledning funkar det bättre för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kavli Postad 10 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 10 Januari , 2006 Hej! Jag har en oförklarlig förmåga att alltid spela bort när jag plussat. Spelar inga höga limits 0,25-0,50 men strävar efter att bli bättre och plussa min rulle. Därför har jag börjat att plocka ut när jag ligger plus och gå in med ett nytt inköp. Även om det bara gäller 5-10 Euro eftersom jag inte är bra på att utnyttja stackstorlek och att många på denna nivån ändå inte bryr sig. Så jag brukar gå in med 25 spela upp till 35 lämna bordet och gå in med 25 igen. Av någon anledning funkar det bättre för mig. funkat för mig nåra grr oxå..men vill bygga upp en rulle som fn är $320 ska börja nöja mig om jag har plussat $20/dag blir ändå $3360 på ett halvår.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kavli Postad 10 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 10 Januari , 2006 Kontentan av detta är att min flickvän e lagom glad att jag sitter 4-5 timmar om dagen Om du plussar 20$ på 4-5 timmar så är det hobby (förutsätter jag) vilket innebär att du kanske skulle minska antalet timmar du spelar om dan, eftersom du gör det för att det är kul (och inte pengarna, de är ändå relativt försumbara)... Lägg mindre tid på pokern och MER på din flickvän... mm..fast grejen e att jag plussar hyfsat bra i början av kvällen, kan ligga $20-$30 plus på en timma, sen har jag en förmåga att spela bort mer än jag vunnit, så jag e tvungen å sitta å nöta upp mig igen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crazy_toker Postad 10 Januari , 2006 Rapport Share Postad 10 Januari , 2006 sluta när du ligger på topp då kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 10 Januari , 2006 Rapport Share Postad 10 Januari , 2006 Du kanske kör för långa sessioner utan paus ... Spela när du (som tidigare talare sa) när du ligger på topp sen slutar du för kvällen eller tar en break på ett tag. Tar en promenad, hoppar i sängen med din flickvän ( ) eller något annat ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts