Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Idag spelade jag poker för första gången på en sida som jag inte nämner namnet på (inte för att jag skäms för den, mer för att jag inte är 18).

Spelat 3 "sessioner" nu.

Session 1: Lite pirrigt sådär när man satsar riktiga pengar. men jag gick +80kr ungefär.

Session 2: Lite kortare sessioner. Förlorade ca 4 kr. har nu bestämt mig för att spela när jag har rejält med tid. så man inte måste avsluta direkt efter första handen...

Session 3: Spelat 1h nu på kvällen + ca 90kr.

Ska jag klassa de gångerna jag vann som turgånger eller ska jag se det som om jag är en okey spelare? Var kanske lite kortkär men annars var det väl mest klanterier som fick mig att gå med på förlorande händer, men samtidigt tiltade det mina motståndare rejält nu sista sessionen.! =)

Postad

Enligt Sklansky behöver du lira minst 500 timmar lajv (alltså ca 250h online) innan du ens kan få ett snitt att avlägset utgå ifrån.

Så det kan ha varit tur, det kan ha varit skicklighet, det är omöjligt att säga. Mycket bättre är att posta handhistorier här och låta folk analysera och kritisera ditt spel. Vinnande poker handlar om att fatta rätt beslut, inte om hur mycket plus eller minus du ligger efter några sessioner.

Postad

Session 2: Lite kortare sessioner. Förlorade ca 4 kr. har nu bestämt mig för att spela när jag har rejält med tid. så man inte måste avsluta direkt efter första handen...

LOL! Är det sånt som kalls för "hit and run"?

(jag vet att jag är spydig, inget illa ment dock)

Postad

250h för att få ett snitt. Om man vinner eller förlorar kan man se tidigare, så länge det inte är en väldigt marginal vinst / förlust.

tre sessioner är dock inget man kan dra resultat av som sagt.

Det är väldigt sällan som du kommer ha en "genomsnittlig session". Oftast så går man mycket plus, eller mycket minus. Spela mycket och bokför resultaten av alla dina sessioner så kommer du till slut kunna se om du vinner eller förlorar. Använd gärna något statistikprogram där du laddar in alla din spelade händer också för att kunna analysera ditt spel.

Postad
250h för att få ett snitt. Om man vinner eller förlorar kan man se tidigare, så länge det inte är en väldigt marginal vinst / förlust.

tre sessioner är dock inget man kan dra resultat av som sagt.

Det är väldigt sällan som du kommer ha en "genomsnittlig session". Oftast så går man mycket plus, eller mycket minus. Spela mycket och bokför resultaten av alla dina sessioner så kommer du till slut kunna se om du vinner eller förlorar. Använd gärna något statistikprogram där du laddar in alla din spelade händer också för att kunna analysera ditt spel.

Ska försöka fixa exel och göra ett protokoll... tror jag... när jag orkar... tack för tipset!

:club::heart::diamond::spade: