Gå till innehåll

Hur "blandas" spelkorten vid onlinespel?


wyllyw

Recommended Posts

Blandas hela kortleken först och läggs fram som en ”riktig kortlek”, d.v.s. alla kort som delas ut i spelomgången tas överst från en färdigblandad kortlek?

 

Eller slumpas korten ut efter hand som spelet fortgår?

 

Det är en intressant frågeställning för mig som spelare, eftersom jag gärna vill kunna följa spelet och se vilka kort som skulle ha kommit fram om jag har lagt mig i spelomgången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste detta på MultiPoker

 

 

Spelet

Hold’em Poker använder en sk. dealer-knapp för att indikera den teoretiska dealern för varje hand. Efter varje slutförd hand flyttas dealer-knappen medurs till nästa aktiva spelare, precis som i riktig poker. Denna spelare betraktas som “Dealern” den handen. Innan spelet startar genererar MultiPoker.com en ny kortlek att spela med. Hos MultiPoker.com används en enda kortlek för att spela en hand. Kortleken innehåller 52 kort utan jokrar. En slumptalsgenerator används för att blanda kortleken inför varje hand som spelas.

 

Hur fungerar det?

Systemet genererar en slumpmässig uppsättning siffror som används för att placera ut varje kort i kortleken. När hela kortleken skapats används den endast för den kommande handen. Vi blandar kortleken inför varje ny hand och slumptalen byts ut mot nya vid varje blandning. Slumptalsgeneratorns programkod har granskats och godkänts av BMM, Australia, och kontrolleras dagligen. BMM en av branchens ledande granskningsorgane för spelapplikationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant effekt av detta är att "rabbithunting" är totalt meningslös...

 

Slump är slump, oavsett om man slumpar hela leken innan man ger eller slumpar korten som kommer så är rabbithunting meningslös, kortet som kommer påverkas väl inte av om du lägger dig eller inte? :)

 

Givetvis inte. Jag menar bara att man inte kan tänka:

"Tusan också jag hade prickat stegen om jag inte lagt mig"

 

Det kan man ju då inte säga eftersom det då hade kommit upp

ANDRA kort om man synat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...