Gå till innehåll

NLT - SH, "Bluff" men tror jag har bästa handen


Recommended Posts

Efter att alla checkat floppen och topkortet parar sig på turn så gissar jag på att jag har bästa handen och bettar, visst någon kan ha träffat färgen som dom slowspelar. Rätt spelat? Att inte betta floppen känns uppenbart då den är farlig samt att det ger det möjligt för mig att bluffa något bra som jag gör nu.

 

Inte spelat många händer vid bordet enda jag "spelat" var TT på SB som jag höjde pre, chekade-synat på floppen 5s 9h Ts, check-synat turn och ställt på rivern och fi foldar. Har väl plockat några små potter men inget viktigt.

 

 

- Kanske_D sitting in seat 1 with $22.95 [Dealer]

- Tjaben78 sitting in seat 2 with $16.75

- mr_cK sitting in seat 3 with $11.20

- spyse sitting in seat 4 with $27.10

- john11116 sitting in seat 5 with $30.05

- chiefshat sitting in seat 6 with $5.24

Tjaben78 posted the small blind - $0.10

mr_cK posted the big blind - $0.20

** Dealing card to spyse: Ace of Diamonds, 9 of Diamonds

spyse raised - $0.60

john11116 folded

chiefshat called - $0.60

Kanske_D folded

Tjaben78 called - $0.60

mr_cK folded

** Dealing the flop: 7 of Clubs, Queen of Clubs, 3 of Clubs

Tjaben78 checked

spyse checked

chiefshat checked

** Dealing the turn: Queen of Spades

Tjaben78 checked

spyse bet - $1.60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte spelat många händer vid bordet enda jag "spelat" var TT på SB som jag höjde pre, chekade-synat på floppen 5s 9h Ts, check-synat turn och ställt på rivern och alla foldat

Ugh... Beta flop, beta turn, beta rivern. Att c/c turn med den brädan är inte bra. Speciellt om brädan ej är parad och du är uppe mot mer än en motspelare. Inte kul att ge gratis hålstege till en hand typ KJ.

 

Till den aktuella handen:

 

Gillar inte höjningen preflop, men den är väl ok, hade dock höjt 4bb istället för 3 om jag bestämt mig för att höja istället för syna.

 

Floppchecken helt ok.

 

Turnbeten är helt okej men jag hade checkat där mot två motspelare och förmodligen betat mot en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte spelat många händer vid bordet enda jag "spelat" var TT på SB som jag höjde pre, chekade-synat på floppen 5s 9h Ts, check-synat turn och ställt på rivern och alla foldat.

 

Wtf?

 

Svårt att förstå? Slow-spelade hela vägen för att sedan ställa först ut på rivern hade handen på SB. Eller va det något annat som var oklart?

 

Eftersom det råder oklarheter runt denna hand så kollade jag upp den och såg att jag beskrev fel:

 

** Dealing the flop: 5 of Spades, 9 of Hearts, 10 of Spades

spyse bet - $1.00

chiefshat raised - $2.00

spyse called - $2.00

** Dealing the turn: 3 of Diamonds

spyse checked

chiefshat bet - $4.60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående trissen: Hade raisat honom på turnen sen ställt in på river kanske, berorr ju på vad som kommer. Vet ju inte stackdjup och så men att skulle han träffa triss eller stege sitter du i skiten och då vill du inte folda din hand. Du vill spela den när du har det bästa och han fortfarande har något. Missar han stegen/färgen på rivern kommer du inte få något betalt. Träffar han får han fett betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...