Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade lite live (NL tournament med re-buy) med ett gäng polare tidigare ikväll då följande hand kom upp. Antalet startmarker var ca 22000 och vi är vid detta tillfälle 6 spelare kvar (ursprungligen 8). Blinds är 200/400. Jag sitter på knappen och plockar upp AKo. Jag är chipleader med ungefär 35000 i marker.

bb+1 limpar, 4 lägger sig, cutoff limpar och jag höjer till 2000. Nu börjar det bli intressant. bb+1 synar, cutoff höjer ytterligare 5000 och jag synar. bb+1 går nu all-in (med sina resterande 13800) och cutoff synar (vilket även ställer honom all-in).

Vad i h*vete gör jag nu?

bb+1 är en ganska lättläst spelare som jag med ganska stor sannolikhet kan sätta på ett mellanstort PP (55-TT). Cutoff är en total galning som i det här läget kan syna med precis vad som helst (en av de få spelare som faktiskt gör bluffsyner lite då och då, men som ibland även visar upp AA, väldigt oberäknelig). Medan jag funderar på om jag ska syna (dvs. kasta in ytterligare 8800) sitter cutoff och pratar öppet om vad han kan ha med tanke på hur han spelat handen än så länge. När han öppnar munnen under en hand brukar det betyda att han har en respektabel hand, och jag sätter honom på AK/AQ alternativt pp över TT. Jag funderar ett par minuter tills jag till slut slänger handen.

Frågan är: gör jag rätt här?