Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Okej, ifall det här är fel kategori får gärna någon moderator flytta till rätt. Men tror minsann det är rätt.

Jag brukar ofta lira heads up sit and go`es. Allt ifrån €5 inköp till €20.

Anser mig själv vara en spelare, som klart är bättre än "snittet" på att "spela" poker, men en sak har jag svårt för.

Det är att "avsluta" (döda) motståndaren.

Har väldiga problem mot vissa då markerstackarna är t.ex. 3.2k/0.8k. Hur ska man göra för att avsluta motståndaren utan att ta en coinflip? Är det nästintill omöjligt?

Som det är känns enda sättet att avsluta dom genom att ta en coinflip.

Men nu är jag en sån som anser mig otursförföljd, och jag är tämligen säker på att jag torskar mer än 60% av alla coinflips.

Så finns det någon bra taktik att tillämpa HU då man har mer än dubbelt så mycket marker än Fi.

Vilka händer ska man syna allin`s med då Fi har drygt 15% av markerna?

Sen ska jag tilläga att visa är det väldigt enkelt mot. Dom veka spelarna, som man enkelt kan betta bort med mini-bet är såklart inga problem, mer dom hära som går allin på allt som jag har problem mot.

Postad
Men nu är jag en sån som anser mig otursförföljd, och jag är tämligen säker på att jag torskar mer än 60% av alla coinflips.

Herregud, statistiken skiter ia tt du e otursförföljd, det här var bland det värsta jag hört.

Postad

Alla A alla pocket där du känner att du har högre än iaf 1 av hans kort, tex 77 uppåt, KQ KJ QJ Q10 K10 10J osv, och även om du kanske inte ska syna all in så är det väll rätt okej att gå all in HU med de flesta Sutied connectors.

Postad

Herregud, statistiken skiter ia tt du e otursförföljd, det här var bland det värsta jag hört.

Det jag menar är att i högsta möjliga mån vill jag undvika coinflips.
Postad

Det jag menar är att i högsta möjliga mån vill jag undvika coinflips.

Varför? Du får en 50% chans att döda matchen - och om du förlorar så har du fortfarande ledningen... (Förutsatt 3.2 mot 0.8).

Vilka händer du ska syna med beror givetvis på vilka händer Fi ställer in med. Ställer han med alla händer så synar jag med alla par, alla ess, alla två kort över tio, samt K6, Q8, J9 och bättre. Är Fi lite selektiv blir jag givetvis mer selektiv själv, likaså om Fi har en stack som skadar mig ordentligt vid förlust.