Gå till innehåll

Allt om .. eh.. adrenalinstinn musik!


RayIV

Recommended Posts

Så mina kära speltorkar, vad gör man inte en lördagseftermiddag som denna? Det nyvaknda öldrickandet kan ni nog sätta mig på. Det vinstgivnade BJ-grindandet kan ni säkerligen sätta mig på.

 

MEN mitt herrskap, jag pratar inte om allmänna bevis för att jag är en lat och misslyckad människa utan just denna lördagseftermiddag har jag planerat in någon helt nytt. Okej, jag vet, jag ska ge mig. Jag har nog redan sagt lite för mycket och ni vet alla såklart redan vad jag pratar om.

 

Jag sitter alltså och försöker skapa den perfekta gymskivan. Några godbitar har jag redan men ni får gladeligen tipsa mig om de låtar jag inte FÅR missa.

 

Med gymmusik menar jag, om det var oklart, musik som kort och gott kan pumpa upp adrenalinet hos en. Musik som gör en förbannad. :) Rammstein är ett gyllene exempel som fungerar vilken av deras låtar man än spelar, i stort sett. Utöver ett par Rammsteinlåtar finns än så länge ett par hip hop-låtar med. Tyvärr verkar inte hip hop vara speciellt populärt på mitt gym men jag har svårt att se vilken skiva som är fulländad utan Hit 'em up med 2pac på. *smiley som nickar instämmande*

 

Så med andra ord, öppna era hjärtan och släpp fram your deep secrets, det som ni ännu inte vågar berätta för mor. Vilka låtar får er på slakthumör? :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MOP - Ante up (originalversionen inte remixen med Busta Rhymes)

 

P.Diddy - Come with me (från godzilla soundtracket)

 

hatar du rap o hiphop är detta absolut inget för dig.

Vad gäller musik är hip hop det som ligger mig varmast om hjärtat näst all tung reggae som skapats. Kan tänka mig att hårdrocksbiffarna på gymmet resonerar annorlunda dock men vafan, så länge jag inte skriver namn på skivan vet de inte vem de ska slå ihjäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, om du vill ha pumpande musik som verkligen får igång dig så ska jag nog kunna hitta några låtar som är i rätt stämning.

 

1. Drowning Pool - Let the bodies hit the floor

2. Ill niño - Liar

3. Cypress Hill - Latin Thugs

4. Disturbed - Down with the sickness

5. System Of A Down - Forest

 

Det här var ett kort urval, några kommentarer om låtarna..

 

1. Drowning Pool, lite (i mitt tycke) lättare hårdrock, något att få igång dig på vid första reppsen.

2. Ill niño är ett riktigt bra new metal band och Liar deras paradlåt, dom har andra låtar som också är väldigt bra, men just den här borde få igång dig lagom till andra refrängen ungefär.

3. Cypress hill låten är ordentligt hiphop tunggung som passar i första pausen, läge att ta av dig ditt tighta linne och kolla in dig i spegeln och gunga lite häftigt fram och tillbaka och fantisera om stora bokstäver i en halvring ovanför din mage "THUG LIFE".

4. Disturbed faller under samma kategori som nr 1 om jag får välja, också bra pumplåt, djungeltrummorna sätter igång låten för att sen förgyllas av sångarens intåg med gitarren som backup, ohyes!

5. System Of A Down, den här är -perfekt- för när du kommer in på dom sista sit-ups reppsen, lite kämpaglöd och jävlaranamma bör du känna.

 

 

Är du i behov av mer så hojta till! (kanske en avslappnings CD?)

 

//flibben

 

EDIT: bwah, pinsamt så ser jag först nu att det var just hiphop som du var ute efter, inte orkar jag göra ännu en lista :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parkway drive - killing with a smile eller romance is dead.

Nevermore - born (the retribution of spiritual sickness).

 

Å andra sidan är de här tipsen kanske inte så värdefulla för dig eftersom jag är hårdrockare :)

 

//Hickmott

 

Vad kan vara mer rätt än hårdrock under ett gympass? Celine Dion? naaaaaeeee, tror nog inte det, brutalt ska det vara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OKOKOK; jag kunde inte hålla mig, nog fan ska du få en hiphoplista istället! :D

 

1. Fronda - En spark i ansiktet (absolut i högklass om vi ska sikta på att komma igång med lite aggresivitet)

2. Cypress hill - rock superstar

3. Cypress hill - Latin thugs

4. Fattaru feat. 4:e världen - Om mickar kunde döda

5. Dr. Dre feat. Snoop dog - Still D.R.E

 

Måste erkänna att inspirationen svek lite nu, men 2-3 av dom här låtarna bör ändå plats på din cd, du får gärna tipsa om tung reggae som du funderar på att ta med på plattan, den reggae som jag har är mest gulligull och härlig, inte särskilt brutal eller adrenalinpumpande :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen, ska tanka låtarna så fort jag får tid men är hos mor och far över natten. Tyvärr verkar deras 56K-modem och jag inte ha samma bild av vad musikinförskaffning innebär.

 

Och flibben med andra, skrev jag att jag vara ute efter hiphop enbart? :? Om jag nu råkade göra det så stämmer det iaf inte, hårdrock och allt annat fungerar lika bra det så länge det har vad man är ute efter!

 

Förresten hade jag redan unnat Rock Superstar en provisorisk plats on The List, nice one där! :) Vad gäller reggae blir det nog svårt att hitta nåt som får igång pumpen i kroppen, lyssnar mest på roots och dub vilket sällan gör mig aggressiv. Men men, har man tvångstankar kan man säkert leta upp några moderna raggalåtar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...