tamtaram Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 Jag har försökt att läsa här hur antalet spelare vid bordet påverkar hur man skall spela. Jag har sett tips om 6 och 10 spelares bord. Det är No-Limit det gäller ). Har tidigare spelat 10-spelarsbord (Finns nog nån lingo för detta...) och har hyfsad koll på detta. Men vad händer vid 8-manna? Då bör man väl spela mindre tight?! Citera
minibluffen Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 Jag är kanske inte rätt person att svara på den här frågan då jag föredrar och nästan bara spelar fullring (pokerlingot?, dvs 10-spelarbord), och är en allmänt oaggressiv spelare som ändå lyckas gå plus på lägre nivåer. Men rent logiskt måste ditt spel bli aggresivare ju färre spelare det är. Jämför fullring med HU till exempel. Och allt jag läst på det här forumet om Shorthanded bord pekar på att ett mer aggressivt spel är rätt. Citera
lill-z Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 Desto mindre spelare vid bordet, desto mer aggressivare spelstil rent genrellt sett, dock så varierar det från bord till bord men rent generellt sett så är det så... Citera
tamtaram Postad 6 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2006 Tack för svaren. Nån som vet hur man skall förändra sina starthänder. Nu spelar jag t.ex AT Os men betyder 8 spelare att jag även skall fundera på A9 Os. Kanske finns det nån fin tabell ;o) Citera
vetgirig Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 Tack för svaren. Nån som vet hur man skall förändra sina starthänder.Nu spelar jag t.ex AT Os men betyder 8 spelare att jag även skall fundera på A9 Os. Kanske finns det nån fin tabell ;o) Spela samma händer som du skulle spela UTG+2 i fullring från UTG med 8-manna. Dvs spela som i fullring givet att de två första spelarna alltid foldat. Citera
tamtaram Postad 7 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2006 Bra råd. Då är det bara att gå in i den fina tabellen och anpassa spelet ) http://forumserver.twoplustwo.com/showthreaded.php?Cat=0&Number=1897985&page=0&vc=1 Citera
Recommended Posts