Schermanator Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Ett alternativ är ju att folda pre flop ...
ampixo Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Ett alternativ är ju att folda pre flop ... Sluta vara otrevlig och dryg. Klart han kan hitta folden på den där brädan.
Che Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Ett alternativ är ju att folda pre flop ... check fold floppen kanske? fold rakt ut bra bevis på read också
-_- Postad 20 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2006 Game # 282329373 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Norwich"Game ended 2006-03-20 14:36:06 GMT+01:00 Players: BigKing-_- (EUR 162,00 in seat 1) rionov (EUR 223,05 in seat 2) HelnHirsch (EUR 146,10 in seat 3) sossy (EUR 145,05 in seat 4) Laglos (EUR 272,25 in seat 5) wtchthz (EUR 197,70 in seat 6) Dealer: BigKing-_- Small Blind: rionov (1,00) Big Blind: HelnHirsch (2,00) BigKing-_- was dealt: Jh - Jd sossy Call (2,00) Laglos Fold wtchthz Fold BigKing-_- Raise (7,75) rionov Fold HelnHirsch Call (5,75) sossy Call (5,75) Flop 8d - Td - 3s HelnHirsch Check sossy Check BigKing-_- Bet (23,00) HelnHirsch All-In (138,35) Är ganska säker här att han har ett bra drag eller möjligen QQ/KK/AA. Om han nu är på färgdrag pluss två överkort som jag till slut gissade på, ska man syna då? I en turnering hade jag nog inte gjort de men i cashgame? Är ju bara reloada om han skulle klonka? BigKing-_- Bet (23,00) HelnHirsch All-In (138,35) sossy Fold BigKing-_- Fold HelnHirsch Payback (115,35) HelnHirsch shows: 6d - 7d (high card ten) HelnHirsch wins: EUR 67,25 (with high card ten) Rake: EUR 3,00
eastfeet Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 du lär ju förstå varför du råkar ut för såna här ställ, en tight image har ju sina nackdelar...kan inte annat än instämma i schermenators inlägg.
Emilio Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Men det var ju typ en coinflip så du åkte ju ändå inte på en så stor blåsning..
-_- Postad 20 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2006 Men det var ju typ en coinflip så du åkte ju ändå inte på en så stor blåsning.. mm precis, så frågan nu är om de är värt att syna om man är säker han har bra drag eller redan färdig hand. Vinner ju 50/50 av coinflippsen och förmodligen 10/90 när han redan klonkat alltså borde man torska mer än 50% om man synar varje gång?
iremmats Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Men det var ju typ en coinflip så du åkte ju ändå inte på en så stor blåsning.. mm precis, så frågan nu är om de är värt att syna om man är säker han har bra drag eller redan färdig hand. Vinner ju 50/50 av coinflippsen och förmodligen 10/90 när han redan klonkat alltså borde man torska mer än 50% om man synar varje gång? Det finns ju inte att han spelar ett set sådär. Inte heller T8. Du blockerar massor av hans möjliga drag med din Jd. Blixtsyn.
pimpout Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Men det var ju typ en coinflip så du åkte ju ändå inte på en så stor blåsning.. mm precis, så frågan nu är om de är värt att syna om man är säker han har bra drag eller redan färdig hand. Vinner ju 50/50 av coinflippsen och förmodligen 10/90 när han redan klonkat alltså borde man torska mer än 50% om man synar varje gång? Det finns ju inte att han spelar ett set sådär. Inte heller T8. Du blockerar massor av hans möjliga drag med din Jd. Blixtsyn. Måste instämma. Dessutom har han inte fullt inköp.
P_kungen Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 Jaja, nu ska jag iaf hålla mig till 1/2 den här månaden ut så får vi se hur de går. Om ni ser mig spela högre... SKJUT MIG! 5/10 slask nu Pang!
thefman Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Men det var ju typ en coinflip så du åkte ju ändå inte på en så stor blåsning.. mm precis, så frågan nu är om de är värt att syna om man är säker han har bra drag eller redan färdig hand. Vinner ju 50/50 av coinflippsen och förmodligen 10/90 när han redan klonkat alltså borde man torska mer än 50% om man synar varje gång? Det finns ju inte att han spelar ett set sådär. Inte heller T8. Du blockerar massor av hans möjliga drag med din Jd. Blixtsyn. Jag skulle säga att 8T eller ett set mycket väl kan spelas så där. Inte så insatt i NL200 liret men på NL50 smäller jag ofta in smeten på floppen om pre-flop raiser gör potbet på floppen och verkligen visar styrka. De foldar så sällen sina AA-QQ där =) Dessutom finns det ju strategier som bygger just på att låta motståndaren gissa och ta beslut om hela sin stack. Till slut synar motståndet även med AT där efter några mothugg!
iremmats Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Men det var ju typ en coinflip så du åkte ju ändå inte på en så stor blåsning.. mm precis, så frågan nu är om de är värt att syna om man är säker han har bra drag eller redan färdig hand. Vinner ju 50/50 av coinflippsen och förmodligen 10/90 när han redan klonkat alltså borde man torska mer än 50% om man synar varje gång? Det finns ju inte att han spelar ett set sådär. Inte heller T8. Du blockerar massor av hans möjliga drag med din Jd. Blixtsyn. Jag skulle säga att 8T eller ett set mycket väl kan spelas så där. Inte så insatt i NL200 liret men på NL50 smäller jag ofta in smeten på floppen om pre-flop raiser gör potbet på floppen och verkligen visar styrka. De foldar så sällen sina AA-QQ där =) Dessutom finns det ju strategier som bygger just på att låta motståndaren gissa och ta beslut om hela sin stack. Till slut synar motståndet även med AT där efter några mothugg! När du menar att låta motståndaren ta beslut om hela sin stack betyder det inte att du sätter honom all in. Handlar om att göra en höjning så att hans enda logiska reaktion blir en fold eller en allin. Helst ska du göra detta med så lite av din egna stack som möjligt i potten.
thefman Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Okey förstår vad du menar. Alltid lär man sig något =)
Tokstolle Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 spelat mot helnhirsh massor, med 99% hade han ett drag där. Jag hade blixtsynat. vad heter du på b2b då?
-_- Postad 22 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 22 Mars , 2006 Jaja, nu ska jag iaf hålla mig till 1/2 den här månaden ut så får vi se hur de går. Om ni ser mig spela högre... SKJUT MIG! 5/10 slask nu Pang! död, kollade film. orka lira 1/2 när jag bara kör ett bord? Har börjat lira 8 bord nu ikväll, vm-resan är så gott som klar efter ett par dagars megagrind skullle jag tro.. Sen ska jag ta tag i mitt spel och inte låta pengarna glida iväg. Minus idag igen, 1k ungefär. Snart 10k minus denna månad på nätspel, 13k pluss på livespel dock. +3k 50/100 -3k 5/10 -3k 3/6 -5k 2/4 -2k 1/2
eastfeet Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 spelat mot helnhirsh massor, med 99% hade han ett drag där. Jag hade blixtsynat. vad heter du på b2b då? va heter du är min motfråga.
-_- Postad 23 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2006 ahh internet har varit helt cp idag. Nu verkar det dock fungera igen. Har haft problem med att ansluta till saker men när de väl lyckats har de fungerat hur bra som helst så jag har lunnat spela en hel del. Spelat typ åtta bord hela dagen, 1/2 och 2/4. Lirat in nästan 3k vip så allt ser kanon ut för vm-resan. Själva spelet började kanon. Altt känns bättre nu när jag istter vid skrivbord igen istället för häng med laptopen i soffan... Är dock minus idag igen.. Ca 200 just nu. KK har varit dagens problem, fem gånger jag haft KK har jag gått upp emot AA. De kostar ju såklart. Men fortsätter se positivt trots minusresultat. Ska lira ett par timmar till så jag borde vända till pluss om jag inte får för många KK.
-_- Postad 23 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2006 Sådärja en grön dag idag!! Bäst att avsluta nu när jag jobba in plusset på €30! Ska sova gott nu åker nog till grebbestad om några timmar..
iremmats Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Sådärja en grön dag idag!! Bäst att avsluta nu när jag jobba in plusset på €30! Ska sova gott nu åker nog till grebbestad om några timmar.. Grattis grabben. Snart är det tresiffrigt kanske?
-_- Postad 23 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2006 Vad ska ni göra i Grebbestad idag redan?tog typ 6-7h hit, hade varit jobbigt att åka imorrn känner jag..
iremmats Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Vad ska ni göra i Grebbestad idag redan?tog typ 6-7h hit, hade varit jobbigt att åka imorrn känner jag.. 6-7h är drygt! Hade tagit helikopter!
eyedol Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 tog typ 6-7h hit, hade varit jobbigt att åka imorrn känner jag.. Äh, fegt. Dit o ladda dan innan Hälsa Peter att han ska sluta skotta så förbannat, det är inte bra!
-_- Postad 23 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2006 Vad ska ni göra i Grebbestad idag redan?tog typ 6-7h hit, hade varit jobbigt att åka imorrn känner jag.. 6-7h är drygt! Hade tagit helikopter! oplanerad snöstorm som tvingade min racerbil att köra i 40 km/h. Jag har ingestans att sova inatt... hmmm.
-_- Postad 24 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 24 Mars , 2006 Lirat lite 5/10 cashgame här i grebbestad. Minus 3k ungefär, började med att bli utdragen i en 3k pott med floppad stege all-in på turn mot set. Blir bra tryck i turneringen kan jag lova.. SYYYYN!
Recommended Posts