Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag brukar höja 4 x BB plus 1 x BB per spelare som är med pre-flop. Om ingen sedan betar in i mig, betar jag en halv till hel pott, oavsett om jag träffar något eller inte (kommer det två ess på floppen checkar jag dock förmodligen).

Men hur gör ni om någon betar in i er (typ halv pott) och floppen inte har hjälpt alls (men heller inte verkar ha hjälpt den andra, det kanske ligger 8 3 7 där)? Lägger ni er eller går ni med till turn i hopp om att få ett ess? Man får anta att personen ifråga inte har AA i handen eftersom han inte höjde pre-flop.

Själv är jag lite osäker på hur jag bör spela en sådan här hand när jag inte träffar något och floppen inte parar sig och ser relativt ofarlig ut. Samma fråga gäller turnen, om bordet fortfarande är ofarligt och den andra personen fortsätter beta halv pott ...

Postad

Vad säger att han inte har ngt av de låga korten? Ifall han har ett så kan han lika gärna ha A lr K som kicker, å då ser de inte bra ut om du träffar!

Försök variera hur du gör när du missar floppen, betta ibland, checka ibland. Samma om du träffar. .

Postad

"Vänta, det kan bli en stor pott här"

OT: haha, är det Thuriz från teveinslaget. tyckte det var rätt kul när han sa det några gånger i programet och sista gången. "nej. jag var inte med i potten."