Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Var ett tag sen jag skrev här nu men efter den här handen funderade jag lite. Fick en hel hög med skit från personen jag mötte plus några andra kring bordet så jag tänkte rådfråga expertisen.

I snitt 3-5 personer ser floppen varje hand.

***** Hand History for Game 1048135314 *****

$25 NL Hold'em - Monday, October 11, 19:00:08 EDT 2004

Table Table 11310 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: LetYouDown ( $34.7 )

Seat 7: chick77 ( $48.8 )

Seat 8: hopstep ( $25.5 )

Seat 2: Mr_Jonas ( $38.35 )

Seat 9: MBB1914 ( $58.15 )

Seat 10: GOGKC ( $16.3 )

Seat 5: DICKNIXON72 ( $15.67 )

Seat 6: Deets10 ( $34 )

Seat 4: ZippyChippy ( $30.88 )

Seat 3: deantl667 ( $6.5 )

GOGKC posts small blind [$0.25].

LetYouDown posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to Mr_Jonas [ Th Kd ]

Mr_Jonas calls [$0.5]. Hoppar med för att få se en flopp, men precis när jag synar minns jag att LetYouDown har höjt sin BB varje gång

deantl667 folds.

ZippyChippy folds.

DICKNIXON72 folds.

Deets10 calls [$0.5].

chick77 folds.

hopstep folds.

MBB1914 folds.

GOGKC calls [$0.25].

LetYouDown raises [$3]. Mycket riktigt höjs det, men eftersom han som sagt höjt varje BB går jag med.

Mr_Jonas calls [$3].

Deets10 calls [$3].

GOGKC calls [$3].

** Dealing Flop ** [ Tc, Kh, 7c ]

GOGKC checks.

LetYouDown bets [$3].

Mr_Jonas raises [$10].

Deets10 folds.

GOGKC folds.

LetYouDown raises [$17].

Mr_Jonas is all-In.

LetYouDown is all-In.

Här kom verkligen korten precis som jag ville. Killen före mig bettar och jag tänker att han försöker köpa som vanligt, och med topp två par kan jag väl inte bara calla? När han sen re-raisar mig blir jag lite osäker en sekund, men beslutar mig för att slänga in resten.

** Dealing Turn ** [ 4c ]

** Dealing River ** [ Td ]

LetYouDown shows [ Kc, Qc ] a flush, king high.

Mr_Jonas shows [ Th, Kd ] a full house, Tens full of kings.

Mr_Jonas wins $3.65 from side pot #1 with a full house, Tens full of kings.

Mr_Jonas wins $73.40 from the main pot with a full house, Tens full of kings.

Enligt han jag nu lyckades ta alla pengarna av så hade jag ett otroligt flyt som lyckades vinna den handen, något som jag inte vet om jag ska hålla med om. Finns det några misstag jag gjorde i den här handen som bör tänkas på? Och en annan tanke, hur bör man spela topp två par med färgdrag på bordet?

Postad
Var ett tag sen jag skrev här nu men efter den här handen funderade jag lite. Fick en hel hög med skit från personen jag mötte plus några andra kring bordet

Ofta ett tecken på att du spelat perfekt. Dock inte denna gång.

*Preflop*

Först limpar du KTo från tidig position vid ett fullbord med ganska grunda pengar, sedan synar du en höjning på 6bb med den. Båda spelen är min mening ganska stora misstag till och med om du antagligen ligger före preflopphöjaren. Detta eftersom du med den här handen måste troligen ligga före mot samtliga prefloppspelare.

Om du spelat short-handed med mer pengar, och position så är KTo hyffsat spelbar. Här ger du bort mycket pengar när du spelar den.

*Floppen*

Klart du måste dega in mot en lösaggrospelare (och alla andra spelare också för den delen med tanke på att du hade mindre än 2 pottbet kvar). Möjligen kunde du höjt all-in rätt av men det skiljer sig ju inte mycket till eller från.

Postad
Fick en hel hög med skit från personen jag mötte plus några andra kring bordet så jag tänkte rådfråga expertisen.
Dom som tycks kunna bruka vara duktiga på att förklara när man har spelat fel. Dom som verkligen vet har vett å hålla käften stängd.